Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 19:27 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Beusichem
Door de huidige maatregelen zijn ik en mijn collega's aan huisgebonden. Hierdoor is er, een gevoel dat bij velen zal heersen, minder ruimte voor sociaal contact. Of in ieder geval op een andere manier dan een praatje bij het koffiezet automaat.

Onlangs hebben we als teamactiviteit een online pubquiz gedaan. Wat er goed beviel.

Nu was die sessie in de trend van een teamuitje en daarmee niet een wekelijks terugkerend iets.


Ik ben op zoek naar een online spel/quiz dat je online in een groep kunt spelen, dat niet meer dan een uur van je tijd bedraagd. Laagdrempelig, competetatief en vooral leuk. Iets in de richting van online pictionary.

Hebben jullie suggesties voor een dergelijk online spel?

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 20:03 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
MickyS schreef:
Door de huidige maatregelen zijn ik en mijn collega's aan huisgebonden. Hierdoor is er, een gevoel dat bij velen zal heersen, minder ruimte voor sociaal contact. Of in ieder geval op een andere manier dan een praatje bij het koffiezet automaat.

Onlangs hebben we als teamactiviteit een online pubquiz gedaan. Wat er goed beviel.

Nu was die sessie in de trend van een teamuitje en daarmee niet een wekelijks terugkerend iets.


Ik ben op zoek naar een online spel/quiz dat je online in een groep kunt spelen, dat niet meer dan een uur van je tijd bedraagd. Laagdrempelig, competetatief en vooral leuk. Iets in de richting van online pictionary.

Hebben jullie suggesties voor een dergelijk online spel?


Ik heb onlangs Take 5 (6 Nimmt), For Sale en Incan Gold op Board Game Arena met mijn collega's gespeeld. Dit was zeer leuk. We gebruikten Microsoft Team in parallel zodat we elkaar zagen en konden babbelen. Dit is zeker een aanrader!
Nadeel was wel dat we met onze privé PC moesten spelen omdat BGA geblokkeerd was door de firewall op het werk.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 20:43 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Beusichem
Dank voor de suggestie! Mijn collega's en ik zijn ook niet gemachtigd om op werkpc's en laptop programma's te installeren. Webbased games zijn dus zeer aanbevolen!

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 21:04 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
https://skribbl.io/ is online pictionairy! Af en toe zitten er wel gekke woorden tussen, maar over het algemeen zeer vermakelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 22:14 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: De Meern
https://codenames.game/
Hierop kun je tegenwoordig codenames spelen in de browser.

COdenames is een veelbekroond en leuk partyspel waarin je als twee teams tegen elkaar strijd. De regels zijn simpel, het spel is fantastisch.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 22:15 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
pieter.schutz schreef:
https://codenames.game/
Hierop kun je tegenwoordig codenames spelen in de browser.

COdenames is een veelbekroond en leuk partyspel waarin je als twee teams tegen elkaar strijd. De regels zijn simpel, het spel is fantastisch.

Wilde ik ook als tip geven.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 okt 2020, 07:52 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Among Us

Spel dat je xross platform pc, android etc kunt spelen.

Je.moet met je team simpele opdrachten op een ruimte station voltooien om te winnen. Maar er is een moordenaar in de groep die saboteert en spelers vermoord. Als een lijk.wordt.ontdekt of iemand zelf de groep bij elkaar roept ga je discussieren en net als bij Weerwolven stemmen wie je de ruimte in lanceert.


https://youtu.be/jLkFKdL1Q20


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 okt 2020, 10:37 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Beusichem
Codes lijkt geschikt! Ik ga mijn collega's hiervan overtuigen bedankt!

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - Online spellen in werkverband  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®