Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




55 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 20:03 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 931
Woonplaats: Utrecht
Een no-brainer voor mij:
Afbeelding

King of Tokyo: Dark Edition


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 20:14 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
GKR Heavy Hitters. De art style van het hele spel is briljant.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 20:14 
Meeple

Berichten: 14
De Spellenreporter schreef:
Een no-brainer voor mij:

King of Tokyo: Dark Edition


Wow, die kende ik niet, maar die ziet er inderdaad wel erg cool uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 20:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
Pura Vida schreef:
Over Rozalski: daar is breeduit over gediscussieerd door jan en alleman jaren geleden alweer. Iedere artiest gebruikt voorbeelden en referenties. Rembrandt deed niet anders. Zowel Rozalski als Stegmaier hebben daar afdoende op gereageerd. Het vakmanschap van beiden staat voor mij vast.


Tegen beter weten in kom ik er op terug. We zijn het met elkaar in ieder geval eens dat het artwork van Scythe prachtig is. Helaas pronkt Rozalski voor een groot deel met andermans veren, de oorspronkelijke foto’s waar hij zijn collages mee vult zijn al prachtige, oorspronkelijke kunstwerken. Daarom gaat het te ver om hem een grootmeester op zijn vakgebied te noemen.
Hij is wel behoorlijk handig in overschilderen en combineren van bestaand werk met eigen creaties. Bij mijn weten iets wat Rembrandt niet onder de knie had, maar die had dan ook nog geen Adobe Illustrator tot zijn beschikking.


Misschien wordt het tijd om enige bewijslast mee te brengen, in een ánder draadje dan graag, zodat we hier kunnen genieten van het artwork op de spellendozen zelf. Voor mij blijft Rozalski in de tussentijd wel degelijk een grootmeester in wat hij doet. Net als Rembrandt trouwens, ondanks het feit dat hij zijn handtekening zette op schilderijen van zijn leerlingen.


Je bent op de hoogte van de discussies die door Jan en alleman gevoerd zijn op Reddit en BGG en je geeft al aan dat Rozalski desondanks een grootmeester blijft in jouw ogen. De mijne werden in ieder geval geopend door deze discussie op BGG dus als je zin hebt kan je alle 50 pagina’s nog eens doornemen.

Rembrandt zette zijn handtekening op de werken van zijn leerlingen, die naar zijn instructies schilderden. Rozalski zet zijn handtekening op overgeschilderde kunstwerken van anderen die hem helemaal niet kennen. Da’s wel anders he?

En om ook weer eens iets positiefs bij te dragen aan dit leuke onderwerp, heb ik nog een favoriete doos in de aanbieding: Root. Strijdlustige lieflijke boswezentjes.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 20:41 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Spel nog niet gespeeld :oops: , maar wel een mooie cover!


Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2020, 23:54 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Ja, die van Mysterium bedoel ik.
Ook Everdell vind ik mooi. Spel heb ik nog nooit gespeeld maar als ik die cover zie dan moet ik altijd denken aan de tekenfilmserie Beestenbos is boos. Dat komt door die das met de stok op de doos.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 08:47 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
WTULTC schreef:
Ja, die van Mysterium bedoel ik.
Ook Everdell vind ik mooi. Spel heb ik nog nooit gespeeld maar als ik die cover zie dan moet ik altijd denken aan de tekenfilmserie Beestenbos is boos. Dat komt door die das met de stok op de doos.

Afbeelding

Mooie ja. Ook deze heeft, om met Roubosga te spreken, een verhaal. Toen ik de cover onze kinderen liet zien, kregen ze meteen de 'Wingspan' vibe, oftewel: hebben, kijken, spelen. Kan niet wachten tot WGG deze brengt.
Die das doet me trouwens verdacht veel denken aan het mooie verdrietige kinderprentenboek over Derk Das. Die liep met zijn staf in alle rust zijn dood tegemoet, om toch altijd bij ons te blijven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 09:27 
6. Fresh Fish (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Afbeelding
Ortus Regni is de enige doos die een plekje als ‘artwork’ heeft gekregen, dus zal die wel moetien kiezen :)

eervolle vermelding ook voor eerder genoemde Feudum

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 10:27 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Papendrecht
Waar ik zo snel opkom zijn Cuba en On Mars

Afbeelding
Afbeelding

Scythe, Tang Garden en Tzolkin mogen er ook zijn.

_________________
Wat spelen we vandaag?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 10:41 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
Grappig topic en ook gevarieerde meningen. Wat de één prachtig vindt, vindt de ander waarschijnlijk niets. Maar laten we het bij “mooiste cover” houden, niet lelijkste :lol:.

Hier mijn favoriet, door Michael Menzel, niet geheel objectief waarschijnlijk ;).

Afbeelding


Wat bedoel je met niet geheel objectief waarschijnlijk? :D

Ik zag nog een hoop leuke covers passeren, Scythe, Myrmes, prachtig!

Tales from the loop zat ver weg, dat ziet er ook een tof spel uit!
King of Tokyo dark edition kende ik niet maar die is ook cool.
Everdell, prachtig, met de Beestenbos is Boos melodie in het achterhoofd!

Ik heb er ook nog eentje, vanwege het kleurenpallet maar ook omwille van de opbouw (alles vanuit het centrum opgebouwd, ik weet niet hoe je die stijl zou kunnen noemen). Dinosaur Island en vooral diens uitbreiding Totally Liquid.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 10:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:
Grappig topic en ook gevarieerde meningen. Wat de één prachtig vindt, vindt de ander waarschijnlijk niets. Maar laten we het bij “mooiste cover” houden, niet lelijkste :lol:.

Hier mijn favoriet, door Michael Menzel, niet geheel objectief waarschijnlijk ;).

Afbeelding


Wat bedoel je met niet geheel objectief waarschijnlijk? :D

Dat ik destijds bij deze uitgever werkzaam was en heb meegedacht over de vormgeving van de cover :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 11:23 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:
Grappig topic en ook gevarieerde meningen. Wat de één prachtig vindt, vindt de ander waarschijnlijk niets. Maar laten we het bij “mooiste cover” houden, niet lelijkste :lol:.

Hier mijn favoriet, door Michael Menzel, niet geheel objectief waarschijnlijk ;).

Afbeelding


Wat bedoel je met niet geheel objectief waarschijnlijk? :D

Dat ik destijds bij deze uitgever werkzaam was en heb meegedacht over de vormgeving van de cover :P.


Ah ok, maar dan kan je mss wat meer vertellen over de cover???


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 11:59 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:
AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:
Grappig topic en ook gevarieerde meningen. Wat de één prachtig vindt, vindt de ander waarschijnlijk niets. Maar laten we het bij “mooiste cover” houden, niet lelijkste :lol:.

Hier mijn favoriet, door Michael Menzel, niet geheel objectief waarschijnlijk ;).

Afbeelding


Wat bedoel je met niet geheel objectief waarschijnlijk? :D

Dat ik destijds bij deze uitgever werkzaam was en heb meegedacht over de vormgeving van de cover :P.


Ah ok, maar dan kan je mss wat meer vertellen over de cover???

Zeker! Het spel speelt zich af in de Po vallei; een enorme vlakte omgeven door bergen in Noord Italië. De rivier “de Po” kronkelt erdoorheen, vandaar de naam van de vallei. De cover toont een persoon die het avontuur tegemoet gaat. Zij die daar leefden waren niet alleen jagers en verzamelaars, maar waren ook vaardig in smeden en het verwerken van huiden. De pot, axe head en speerpunt linksonder op de cover verwijzen naar werktuigen op verschillende kaarten in het spel. Dat is trouwens iets typerends voor de serie spellen van Quined; op die plaats op de cover een onderdeel uit het spel laten zien. De randen van de cover zijn op bepaalde punten “gestikt”, verwijzend naar de huiden die je ook in het spel verzamelt en verwerkt.

Persoonlijk houd ik van (op vakantie gaan in) bergachtige omgevingen, maar los daarvan leent een dergelijke scène zich uitstekend voor mooie plaatjes. Michael Menzel is één van mijn favoriete tekenaars en het was prettig met hem samenwerken. Het eindresultaat is in mijn ogen verbluffend en daarom is dit mijn favoriete cover :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 13:09 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Mooi verhaal over de Po en de Menzel cover! Is dat dan ook de Gran Paradiso daar op de achtergrond, vraag ik me af? Heeft wel dezelfde punt ongeveer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 13:24 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Pura Vida schreef:
Is dat dan ook de Gran Paradiso daar op de achtergrond, vraag ik me af? Heeft wel dezelfde punt ongeveer.

Dat zou zo maar kunnen, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet :lol:. We geven illustratoren grotendeels de vrije hand, dus het was niet zo zeer dat er een bepaalde berg te zien moest zijn, maar meer algemeen een mooi berglandschap dat het oog trekt :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
55 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Artwork, wat vind jij de mooiste cover?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Pura Vida

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®