Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2020, 18:53 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Dit jaar zijn we reeds op woensdagavond vertrokken en hebben we in Essen overnacht zodat we vanmorgen nog alle tijd hadden voor een uitgebreid ontbijt, alvorens ons naar de Messe te begeven. Gelukkig zijn we goed op tijd en kunnen we nog vlot de parkeergarage binnenrijden waar we op -1 een plaatsje vinden, kort bij de lift. Ook dit jaar is de temperatuur OK, zodat we gelukkig geen jas nodig hebben. Om iets voor 10h komen we aan aan Eingang Mitte en omdat we onze tickets al in voorverkoop kochten, kunnen we heel vlot naar binnen.

Als eerste lopen we dan naar de Abacusspiele stand om daar naar jaarlijkse gewoonte onze Zooloretto tegel op te pikken. Dit jaar was men wel heel origineel met de Corona Virus tegel! Met deze tegel scoor je enkel punten indien er geen enkele andere tegel aan raakt.

Ook dit jaar is er weer een drukte van jewelste aan de Heidelbergerstand. Er staat een file van wel 20 meter en mondjesmaat worden de wachtenden binnengelaten. We zijn hier niet blijven aanschuiven want de koopjes waren nog steeds dezelfde als die van de voorbije jaren.

Onze volgende halte is de 2F Spiele stand waar we de nieuwe kaart van Funkenschlag meenemen. Deze Covid kaart is zeer actueel. Elke ronde komen er rode zones bij. Als je in zo’n zone wil bouwen, moet je daarna een hele ronde in quarantaine gaan. Na een kort gesprekje met Friedemann, die dit jaar uitzonderlijk helemaal in het blauw gekleed is - inclusief blauw haar - is het tijd om de inwendige mens te versterken.

Om 11h30 hebben we naar goede gewoonte afgesproken tussen hal 2 en hal 3 met onze vrienden van de spellenclub om samen van een Bratwurst met een pilsje te genieten. De file aan de Bratwurst stand valt nog redelijk mee doordat we er goed op tijd zijn.

Na het middageten haast ik me naar de Galleria waar ik met de BSM Fans afgesproken hebben. Na zo veel maanden online op BGA met elkaar gespeeld te hebben, kijk ik er naar uit om de gezichten achter de usernames te leren kennen. Tot mijn plezier en verbazing zijn er 23 van de 39 BSM Fans komen opdagen! Het is heel leuk en er wordt afgesproken om weer een online toernooi op te starten. Deze keer is Butterflies aan de beurt.

De volgende halte is de Repos Production stand waar er net een tafeltje vrij komt om de nieuwe uitbreiding van 7 Wonders Duel te testen. Deze Agora-uitbreiding wordt goed bevonden en ik beslis dan ook deze mee te nemen. Ik krijg er ook nog de CoronaVirus promokaart bij.

Terwijl ik op weg ben naar Hal 2 kom ik de BordSpelMania stand tegen waar Bart en Piet in hun oranje polo’s vrolijk wedstrijdformulieren aan het uitdelen zijn voor de uitgeversrally. “Dit klopt niet!”, zeg ik nog. “Wat doen jullie hier?” vraag ik verbaasd.

Op dat moment rinkelt mijn GSM en wanneer ik opneem hoor ik de stem van mijn manager: “Waar blijf je? De vergadering is al 10 minuten bezig. Gelieve je onmiddellijk in te loggen en je presentatie te starten!”

Dan besef ik dat ik weer eens aan het dagdromen was…

Snel zoek ik mijn PowerPoint en start ik Microsoft Teams op. “Beste collega’s, zie hier mijn budget voorstel voor 2021 …”

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Laatst bijgewerkt door Kire op do 22 okt 2020, 19:58, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2020, 19:19 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Wat een heerlijk verslag, leuk om te lezen. Als ik tijd heb zal ik mijn verslag hier ook plaatsen.
Moet nu nog even bijkomen van al mijn belevenissen vandaag.
:thumbup: :lol:

Edit: kon het niet laten meteen te gaan schrijven :mrgreen:

Ik was vanochtend al vroeg wakker, de wekker was nog niet eens geweest. Dus meteen snel maar even naar het toilet gerend. Mijn blaas was de veroorzaker van dit vroege ontwaken.

In de loop van de ochtend krijg ik om 11:00 uur een appje van spellenvriend Rene. “Zullen we over 5 minuten even koffie doen bij Hünxe?” Dit is een vaste ritueel iedere donderdagochtend onderweg, we zijn dan wat later op de beurs maar we blijven dan ook wel tot de zondagmiddag tot we er door oververmoeidheid bijna dood bij neervallen, dus nog tijd genoeg om te spelen.

Eenmaal aangekomen om 12:00 uur blijkt de toegang tot het geheel eigenlijk het grootste probleem. Ik heb geen idee waar de ingang zich bevindt. Ik probeer iets met Spiel en Digital maar mijn zoekmachine wil niet erg mee werken.

Via Facebook hoor ik andere mensen ook al klagen dat alles vast loopt het lastig is ergens in te komen. Zouden ze bij de kassa geen rekening hebben gehouden met de toestroom van zoveel mensen tegelijkertijd?

Eenmaal bij de deur moet ik uiteraard een nickname en wachtwoord aanmaken om binnen te komen. Nu blijk ik nog steeds niet echt binnen te zijn, want ik heb meer nodig. Discord, Tabletopia en Bordgamearena moeten ook geïnstalleerd worden, niet noodzakelijk in die volgorde.

O jee, daar gaan we. Geboortedatum lukt niet, weer een foutmelding. Ik ga een e-mail krijgen om te bevestigen, e-mail komt nooit binnen natuurlijk, en meer van dit soort problemen. Voordat ik door alle deuren ben zijn we zijn we zeker een uur verder.

Kan nu alvast melden dat mij beloofd is om een maand lang een gratis premium abonnement te krijgen via Spiel maar ik heb helemaal geen e-mail daarvoor ontvangen of iets dus geen idee of dat nog komt. Voorlopig heb ik een week op proef.

De plattegrond doorgronden is dit jaar het grootste probleem, ik heb nog steeds geen idee waar ik naartoe wil, wat ik wil zien. Ik moet zeggen dat ik ook weinig voorbereiding hebt gedaan welke spellen allemaal uitkomen dit jaar. De enige lijst die ik al vluchig heb bekeken is de TableTop Together Tool.

Eerste indruk van vandaag is dat de website van Spiel.digital toch niet meer is dan alleen een kaart waar alles op wordt weergegeven en als ik klik op een interessante uitgever of spel word ik teruggestuurd naar de andere hierboven genoemde platforms of de website van de uitgever, of, zo ben ik ook al even in een digitale winkel terecht gekomen.

Helaas deden de verzendkosten mij toch afschrikken, want die waren al meteen € 15 vanuit Duitsland. Bij meerdere spellen kopen is dat misschien wel een idee, maar ik was eerst nog alleen even aan het rondkijken en heb nog geen beslissingen genomen.

Terug naar de website, waar kan ik een demo vinden, een uitleg van het spel, ik wil meer video’s en foto’s. Ik moet zeggen dat ik weer terug ben bij good old BoardGameGeek.

Vanaf 18:00 uur vandaag is daar een tv / video live streaming programma begonnen waar spelmakers / auteurs / uitgevers worden geïnterviewd over het spel en ze geven uitleg en misschien een eerste rondje gameplay weg. Ze gaan door tot ongeveer 02:00 uur vannacht. Beetje eigenwijs van die Amerikanen om “hun tijd” gewoon aan te houden.

Gelukkig kon ik dat programma relaxed met een bord eten op schoot volgen, zodat ik even achterover kon leunen en niet mijn vingers meer stuk hoeft te typen op een toetsenbord. In Essen is etenstijd toch meestal het moment waar je ook even achterover kan leunen en het met je spelvrienden over andere dingen kan hebben als alleen spellen... Oh nee… Bedoel natuurlijk meteen alle ervaringen van de dag uitwisselen.

In tegenstelling tot een heel weekend in Essen verblijven ga ik vanavond wel zometeen lekker even met de voetjes omhoog, misschien nog even tv kijken, maar eigenlijk liever zet ik helemaal geen beeldscherm meer aan. Zelfs geen spelletje op tafel, ik denk dat ik een boek ga lezen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 14:56 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
:thumbup:
Ik vraag me wel meteen af voor dit jaar: Waar is Piet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 19:34 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Geen paniek. Ik ben volop aan het zoeken. Maandag breng ik verslag uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 19:58 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
xanthie schreef:
Geen paniek. Ik ben volop aan het zoeken. Maandag breng ik verslag uit.


Gisteren stond hij nog met Bart aan de BordSpelMania stand. Misschien daar eerst eens kijken? Misschien zijn er nog formulieren over?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 20:31 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Bordspelmaniastand in Essen? Wauw dat is pas nieuws. Morgen zal dit mijn eerste stop zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 21:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Misschien een beetje naïef van me, maar ik had daadwerkelijk een verslag verwacht hoe deze digitale editie ervaren is. In plaats daarvan dit. Haha. Ha.
:lolno:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 22:30 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jerome schreef:
Misschien een beetje naïef van me, maar ik had daadwerkelijk een verslag verwacht hoe deze digitale editie ervaren is. In plaats daarvan dit. Haha. Ha.
:lolno:

Bordspeler.nl schreef zijn relaas over de eerste uren op SPIEL.digital.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2020, 23:43 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Jerome schreef:
Misschien een beetje naïef van me, maar ik had daadwerkelijk een verslag verwacht hoe deze digitale editie ervaren is. In plaats daarvan dit. Haha. Ha.
:lolno:


Sorry, maar dit leek me wel leuk om te doen. Het startte allemaal door mails met vrienden waarin we verzonnen wat we allemaal in Essen zouden gedaan hebben, als we er geweest zouden zijn.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 24 okt 2020, 00:27 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Jerome schreef:
Misschien een beetje naïef van me, maar ik had daadwerkelijk een verslag verwacht hoe deze digitale editie ervaren is. In plaats daarvan dit. Haha. Ha.
:lolno:

Ik kwam ook met andere verwachtingen, maar vind de onverwachte wending wel grappig :D

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 08:42 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
In Spelmagazijn heb ik wel al een verslagje geplaatst.
Spiel 2020 verslag


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 08:48 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Bridget schreef:
In de loop van de ochtend krijg ik om 11:00 uur een appje van spellenvriend Rene. “Zullen we over 5 minuten even koffie doen bij Hünxe?” Dit is een vaste ritueel iedere donderdagochtend onderweg, we zijn dan wat later op de beurs maar we blijven dan ook wel tot de zondagmiddag tot we er door oververmoeidheid bijna dood bij neervallen, dus nog tijd genoeg om te spelen.


Ja! Dat is onze traditie ook altijd. Gelukkig zijn we er onderweg naar de zomervakantie gestopt, ben ik gelukkig toch in Hünxe geweest dit jaar...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Verslag eerste dag Spiel 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fortilium en 2 gasten


Tags

SPIEL.digital, Spiel 2020



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®