Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 17:18 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wie kan me even op weg helpen met de campagne van macaraibo?
Wat wordt er bedoeld met de termen, verhaal en missie?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 17:37 
3. De Kolonisten van Catan (1995)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
volgens mij is verhaal dat je deze kaart moet betalen leg je een questtegel met een cijfer op en missie is een "gewone" questtegel

dus in dit geval leg je cijfer 1 questtegel op spoor 10 indien deze gehaald wordt lees je de (achterkant) kaart aan het einde van de ronde voor en voer je uit wat erop staat
1 gewone questtegel op spoor 12
en bij 4 spelers een 2de gewone questtegel op spoor 15


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 17:41 
5. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Ik snap het nog niet.
Er staat een nummer bij verhaal. Waar vind ik dat nummer?
Er staat ook een nummer bij missie, wat moet ik daar mee? De gewone missie tegels zijn niet genummerd?
Wat moet ik met het onderste deel van de kaart?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 17:47 
8. Small World (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
het cijfer geeft aan waar je de questtegel moet neerleggen op het spoor / bord. het onderste deel van de kaart is wat je moet doen om de questtegel van het verhaal te volbrengen.

dus op spoor 10 op het bord leg je de verhaal questtegel neer deze kan je vervolgens voldoen door 2 kruiden op spoor 10 in te leveren en je ontvangt dan wat erachter staat + het lezen van de kaart


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 17:50 
9. Mage Knight Board Game (2011)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
De verhaaltegel leg je op plaats 10 op het bord, in dit geval Caracas. De missie tegel leg je op de andere aangegeven plaats. Elke plaats op het bord is genummerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 20:22 
7. "Black-out" (1939)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Bedankt voor jullie reactie.
Als ik het goed begrijp betekenen alle blauwe cijfers dus locaties op het spelbord.
Die bij verhaal geeft aan dat je daar missie tegel 1tm 4 neerlegt (afhankelijk van de ronde waarin je zit).
Als je op die locatie bent kun je de missie onderaan de kaart voldoen.
En het getal bij missie geeft dan aan dat je op die locatie een willekeurige missie tegel mag plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2020, 20:28 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
In dit geval moet je op stad/dorp nr 10 story tile nr 1 leggen en op stad/dorp 12 een missietegel. Speel je met z'n vieren moet je ook nog een missietegel op stad/dorp nr 15 leggen.
Daarnaast leg je de verhaalkaarten met nr 90 & 91 op de aflegstapel, die komen in play volgende keer.
Als je later in het spel op stad/dorp nr 10 komt dan kan je daar ipv een actie uit te voeren ervoor kiezen om daar de story kaart op te lossen, in dit geval moet je twee kaarten afleggen waarop het getoonde kruid (Munt ?) staat. Je krijgt daardoor 1 stap op 1 van de nation tracks, 2 geld en nog eens 2 geld per vingerhoed symbool dat je op jouw kaarten hebt. Je neemt eveneens de storytile en legt die op je spoor onderaan je spelersbordje. Als ik me niet vergis krijg je voor de vierde tegel dat je verzamelt 3 punten en elke volgende tegel 2 punten (maar dat check je best nog eens)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 18:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Voor mensen die zonder campagne spelen: Probeer startkaart 76 en 77 ook eens. Doe zorgen toch voor wat extra elementen op het bord zonder dst je het verhaal volgt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 18:32 
6. Barrage (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Bij mijn eerste spel was ik nog niet echt overtuigd van Maracaibo. Maar ik moet bekennen dat het beter en beter wordt. Ik ben die campaign in solo mode aan het afwerken en het bevalt me steeds beter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Maracaibo campagne
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 21:41 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Gert12555 schreef:
Bij mijn eerste spel was ik nog niet echt overtuigd van Maracaibo. Maar ik moet bekennen dat het beter en beter wordt. Ik ben die campaign in solo mode aan het afwerken en het bevalt me steeds beter.

Had ik ook met deze, eens alles in z'n plooi valt en je de iconografie goed begrijpt is dit een topspel. Wordt beter en beter naarmate je deze meer speelt !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Maracaibo campagne  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®