Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020, 12:11 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Op 7 november om 11 uur presenteerde de jury van de Nederlandse Spellenprijs de winnaars van 2020. Omwille van de maatregelen tegen corona gebeurde deze uitreiking zonder publiek, langs het YouTube-kanaal van de NSP.

Jaarlijks bekroont de Nederlandse Spellenprijs het beste spel van het voorbije jaar. Dit jaar werden de spellen voor de eerste keer ingedeeld in drie categorieën. Familiespellen zijn geschikt voor iedereen vanaf 8 jaar. De categorie kennersspellen mikt op een publiek vanaf 10 jaar dat anderhalf uur spelduur met wat uitgebreidere spelregels waardeert. Expertspellen tenslotte zijn geschikt voor spelers met meer speelervaring.


Point Salad wordt beste familiespel



In Point Salad gaan de spelers naar de markt om groenten te halen voor een lekkere salade. Vergeet daarbij de juiste recepten niet, want die bepalen de opbrengst. Wie maakt de beste puntensalade?

De jury oordeelt over Point Salad: "Setjes verzamelen op talloze manieren. Eerst groentes verzamelen en daarna bijbehorende puntenrecepten scoren, of andersom? Of toch liever mixen? Houd in ieder geval in de gaten wat anderen nodig hebben! Een snel spel met interessante keuzes en behoorlijk wat interactie. "

De overige nominaties als familiespel waren De Zoektocht naar El Dorado en Menara, beide uitgegeven door 999 Games.

Point Salad
• auteurs: Shawn Stankewich, Molly Johnson en Robert Melvin
• 2 tot 6 spelers vanaf 8 jaar
• uitgegeven door White Goblin Games


Persoonlijke mening
Point Salad charmeerde mij al van bij een eerste kennismaking. De spelregels zijn zo simpel als wat, het spelverloop is vlot en het speelplezier is groot.
Voor mijn part mocht De zoektocht naar El Dorado even goed winnen. Dit spel verdient ook een aanbeveling voor iedereen die op zoek gaat naar een prachtig familiespel.


Meer informatie: De Nederlandse Spellenprijs

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020, 13:52 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik heb live gekeken naar de uitreiking en deze winnaar was voor mij wellicht het meest verrassend. Dat zo'n klein doosje de grotere spellen kan verslaan. Ik vind het zelf ook een erg leuk en vlot spel. Steeds weer de kaartjes zo pakken dat mijn tegenstanders niet een te goede salade kunnen krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Point Salad wint Nederlandse Spellenprijs Familie 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

De Zoektocht naar El Dorado, Menara, Nederlandse Spellenprijs 2020, Point Salad, familiespel, spellenprijzen, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®