Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



49 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 18:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Dierik herinner ik me als een van de grote roergangers van de BSM site.
Vanaf toen ik kwam kijken tot en met de recente jaren dat we samen in het team zaten.
Zijn enthousiasme klonk altijd door in zijn uitingen, on- en offline.

Mijn condoleances voor de familie en vrienden,
we zullen hem missen als we weer samen mogen komen, hier op de site en in het team.

Rust zacht, Dierik,
Blue skies forever

Jeroen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 18:20 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Kende hem niet persoonlijk maar wel van het forum. Schrik hier enorm van. Wat treurig op zon jonge leeftijd.

Sterkte aan naaste vrienden en familie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 20:45 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Wat een verdriet, vooral voor zijn vrouw en kinderen en andere dierbaren. Hij sprak altijd met veel liefde over hen. Ik bewaar mooie herinneringen aan Dierik. Inderdaad: positief en betrokken. Eén van mijn mooiste herinneringen is toch wel dat hij de moeite nam om helemaal naar Rilland (Zeeland) af te reizen om een bezoek te brengen aan mijn toenmalige spellenwinkeltje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 21:04 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ik ben hier ook erg stil van. Ik wens iedereen veel sterkte met dit verlies.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 21:59 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Ondanks dat ik wist dat dit bericht een keer zou komen, schrik ik er toch enorm van.
Ik heb een aantal keer contact gehad met Dierik en het was altijd een prettig.

Dierik was zo'n fijn mens.

Wat zullen zijn naasten hem gaan missen.
Ik wil hen dan ook heel veel sterkte wensen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 22:59 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Zelf heb ik Dierik leren kennen toen ik in 2010 de demo in stapte en lid werd van het Quined White Goblin games demoteam. Hij was vriendelijk sociaal en altijd bereid een helpende hand te bieden. Toen na een aantal jaren door zijn ziekte de coördinerende taken van het demoteam hem te zwaar werden, heeft hij mij gevraagd om dit over te nemen. Ik voelde me zeer vereerd en heb dat toen ook graag gedaan. We hebben veel leuke momenten meegemaakt, natuurlijk met het demoteam op de verschillende beurzen, maar ook af en toe samen. De (spellen)wereld verliest in hem een warm persoon.
Sterkte gewenst voor zijn familie, vrienden en allen die hem dierbaar zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 23:47 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Wat een vreselijk nieuws. Een heel erg vriendelijke kerel. Behulpzaam, gedreven en een hart voor de hobby. Een groot gemis voor ons allemaal en zijn familie in het bijzonder. Mijn condoleances gaan uit naar een ieder die hier door getroffen is!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020, 23:51 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Een groot gemis, heel veel sterkte aan familie en vrienden, rust in vrede Dierik


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020, 00:51 
PIONier

Berichten: 4
Wat een treurig nieuws. Het voelt onwezenlijk. Het onvermijdelijke is gebeurd, maar wel veeeel te vroeg. Dierik, de rasoptimist, was oprecht geïnteresseerd en positief kritisch. Hij hield van iedereen en was altijd in voor een praatje. Ondanks dat hij in de loop van de jaren steeds meer moest inleveren, heb ik hem nooit horen klagen.

Ik wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte om dit verlies te dragen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020, 10:10 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
In 2005, het jaar van de oprichting van ons spellenbedrijf Quined Games, heb ik Dierik leren kennen. En gelijk hadden we een grote klik, uiteraard op het gebied van onze gemeenschappelijke interesse (de bordspellerij), maar toch was de klik groter dan dat: we konden het gewoonweg erg goed met elkaar vinden. Vriendelijk, betrokken en wijs was Dierik, maar ook enthousiast om ons te helpen bij ons avontuur in de wereld van de bordspellen. En dat deed hij prima en vol inzet, het lukte hem als demo-coordinator om niet alleen oog te hebben voor de demoërs, maar ook de bezoekers/spelers en Arno en ik stonden evenzeer in zijn warme belangstelling en aandacht (serieus, maar ook humorvol: zijn plaagstootjes over onze worsteling om een vaste plek in het wereldje te bereiken zal ik node missen). Nooit leek er iets te veel te zijn voor Dierik: als er eens een mogelijk uit te geven spelletje getest moest worden kwam Dierik probleemloos even over van Emmeloord naar Oud-Beijerland, toch geen plaatsen die bij elkaar om de hoek liggen!

Na mijn vertrek uit Quined, in 2013, bleven we vrienden en toen de gezondheid van Dierik het niet meer toestond om zo maar naar ons over te komen was de tijd rijp voor mij om datgene te doen wat Dierik al die jaren voor ons had gedaan: naar hem toe komen, spellen te spelen en te bomen over de spellenwereld en over van alles en nog wat. En zo ging ik dan zo'n twee keer per jaar een dagje naar Dierik: het was altijd gezellig en leuk bij hem, ondanks zijn gesteldheid.

Het is me een eer en genoegen geweest hem als vriend te mogen hebben. Dierik, ik zal je missen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020, 11:23 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Vreselijk nieuws. Ik heb Dierik maar een paar keer gesproken maar hij maakte steeds een heel positieve indruk op mij. Altijd heel vriendelijk. Mijn innige deelneming voor zijn familie en vrienden.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020, 18:21 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik ben amper nog te vinden op Bordspelmania.eu, maar voor Dierik kom ik maar wat graag terug.

Een schok ging ook door mij heen toen ik eind oktober vernam van zijn overlijden. Natuurlijk was ook ik op de hoogte van zijn gezondheidsissues, maar dat hij zo ontzettend jong zou komen te overlijden, had ik eerlijk gezegd niet aan zien komen.

Ik denk dat ik al met al relatief weinig spellen met Dierik heb gespeeld - misschien zelfs geen één - maar tóch heb ik een behoorlijke historie met hem. Met Dierik als belangrijke kartrekker hebben we destijds Bordspelmania.eu op kunnen zetten. Vanuit mijn werkzaamheden voor White Goblin Games kreeg ik ook te maken met zijn niet aflatende enthousiasme voor spellen en de spellenwereld: niet alleen regelde hij demoteams en andere zaken voor bijvoorbeeld beurzen, maar ik heb ook enkele malen een winkeliersavond mogen organiseren, waarvoor Dierik vol energie zijn handen uit de mouwen wilde steken. Samen zaten we dan tussen de voorbereidingen en de bijeenkomst door te dineren en ik heb hem toen ook thuis mogen verwelkomen.

De afgelopen jaren sprak ik hem amper meer, wat met name komt omdat ik me terug trok uit de spellenwereld: "Eerst maar eens spellen op tafel krijgen; daarna pas weer daarover lullen", was mijn motto. Het wederzijds respect voor elkaar bleven we echter behouden. Dat blijkt ook wel uit zijn interview, hier op Bordspelmania, waarin hij aangaf aan mij als oud-forumlid de dierbaarste herinneringen te hebben. Een groter compliment - en dan nota bene van Dierik - kun je me niet geven.

Ik blijf me Dierik niet alleen herinneren als die altijd vriendelijke, enthousiaste en amicale spellenvriend, maar ook als iemand die onwijs veel heeft gedaan voor de Nederlandse bordspellenscene. Ik wens alle betrokkenen en iedereen die hem mist heel veel sterkte toe met dit enorme verlies. Dierik, maat, rust zacht!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 18:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Wat een vreselijk naar bericht. Mijn condoleance voor familie, vrienden en (spel)bekenden van hem.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 15:08 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Dit nieuws komt bij mij binnen als een bom. Ik wist dat hij ziek was en ook dat hij met deze ziekte niet heel oud zou worden. Maar we zijn er niet heel de tijd mee bezig waardoor dit nieuws wel binnen komt.

Dierik was altijd vriendelijk en altijd opgewekt en hij interesseerde zich in je verhaal. Ik heb hem voor het laatst vorig jaar op Zuiderspel nog gesproken :D. Ik denk dat hij daar een prachtige dag heeft beleefd met veel van ons hier tezamen. Dat dat zijn laatste beursbezoek zou zijn, had ik echter niet verwacht.

Ook ik ben via Dierik in contact gekomen met Quined Games en heb in 2011 met hem contact gehad via Bordspelmania om deel te nemen aan dit demoteam. Van het 1 kwam het ander en over de jaren heen was ik altijd van de partij. Zoveel toewijding en tijd stopte hij in alles was hij deed voor de bordspellenindustrie.

Dierik, ik wil je bedanken voor alles! Ik hoop dat je nu rust hebt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021, 07:42 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Dierik Joolink - In memoriam  

Gebruikers die deze topic waarderen

dirk, Sunnyfield

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cwali en 11 gasten


Tags

Dierik Joolink



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®