Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2020, 13:31 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Kosmos heeft kenbaar gemaakt dat in 2021 een zelfstandige opvolger voor Die Crew wordt uitgebracht: Die Crew Mission Tiefsee.



Die Crew is inmiddels overladen met diverse prijzen, zoals het Duitse Kennerspiel des Jahres 2020 en Kennerspel van de Nederlandse Spellenprijs 2020 en Speelgoed van het jaar 2020 in Nederland.

Die Crew Mission Tiefsee is wederom een coöperatief slagenspel voor 3 tot 5 spelers en gaat nu op verkenning in de donkere diepten van de zee. Het spel bevat een variant voor 2 spelers en zal ook nieuwe spelmechanismen bevatten.

Gezien het grote succes van De Crew in Nederland, lijkt het zeer waarschijnlijk dat de opvolger ook bij 999 Games in het Nederlands gaat verschijnen.

Instagram:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2021, 14:31 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Vandaag deze uitgepakt en ik twijfel of er een misdruk in zit, want een paar opdrachtkaartjes lijken hetzelfde. Het gaat om deze:
- Ik win 2 slagen op rij
- Ik win precies 2 slagen en wel op rij

- Ik win 3 slagen op rij
- Ik win precies 3 slagen en wel op rij

Kan mij iemand het verschil uitleggen van op rij en wel op rij. Volgens mij is dat namelijk precies of moet ik het anders interpreteren? Het regelboekje geeft geen duidelijkheid.

Wel wordt het kaartje waar wel op staat ingeschaald op moeilijkheid '3' en de andere op '1'.

Edit: inmiddels is het kwartje gevallen bij die precies mag je dus niet meer dan 2 slagen in de hele ronde halen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2021, 17:56 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
WTULTC schreef:
Vandaag deze uitgepakt en ik twijfel of er een misdruk in zit, want een paar opdrachtkaartjes lijken hetzelfde. Het gaat om deze:
- Ik win 2 slagen op rij
- Ik win precies 2 slagen en wel op rij

- Ik win 3 slagen op rij
- Ik win precies 3 slagen en wel op rij

Kan mij iemand het verschil uitleggen van op rij en wel op rij. Volgens mij is dat namelijk precies of moet ik het anders interpreteren? Het regelboekje geeft geen duidelijkheid.

Wel wordt het kaartje waar wel op staat ingeschaald op moeilijkheid '3' en de andere op '1'.

Edit: inmiddels is het kwartje gevallen bij die precies mag je dus niet meer dan 2 slagen in de hele ronde halen.

Puur op basis van deze tekst zou ik denken dat de tweede voorbeelden strenger zijn dan de eerste. Als je 4 slagen op rij haalt, voldoe je wel aan '3 slagen op rij', maar niet aan 'precies 3 slagen, en wel op rij'.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Die Crew gaat diepzee duiken in 2021  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Tags

2021, De Crew: Missie Diepzee, Die Crew: Mission Tiefsee, Kosmos, Thomas Sing



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®