Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020, 23:41 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
In deze aflevering hoopt Falco een nieuwtje te hebben voor Mark, vergeten we Jasper wanneer we onze spellen bespreken die we hebben gespeeld, geeft Michelle haar duidelijke mening over Maracaibo en bespreken we de taal die ons verbroedert.

Onze podcast is te beluisteren via alle gangbare kanalen of klik op de link hieronder:

https://anchor.fm/boardgamebrothers/epi ... sje-ema5nm

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 18:26 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Tip: Probeer iets meer structuur vooraf aan te geven.... (zie bijv de inhoudsopgave van het Ludieke Gezelschap). Nu heb je geen idee wanneer een bep. topic is afgelopen.... Bijv 20 min praten over Maracaibo regels..... Mensen die het kennen, haken af,,,, Mensen die het niet kennen krijgen teveel info... Probeer dus ook meer te doseren.

Bedenk ook wat de nieuwswaarde is van je podcast...Als een aflevering begint met Cluedo en Koehandel , haken mensen af... Of leg anders meer verbanden naar spellen van nu die dezelfde mechanismen hebben....

Let op je uitspraak: Teepestry...., Coffee roester....

Leuk dat jullie met veel enthousiasme een podcast maken !
Ikzelf zou graag meer nieuwsitems willen.... Uitbreiding Tapestry is bijv zeer de moeite waard voor het grote publiek... Komt aan bod op drie kwart van de Podcast... Nieuwe dingen zou ik echt vooraan zetten...Leuk dat jullie dit nu al konden meenemen.

Wat heb je gespeeld ? Leuk om het korter en krachtiger te doen. Korte omschrijving, auteur,uitgever, wanneer het is uitgekomen en wat je ervan vindt...5 min over 1 spel...dan haak ik af...
Vooral als het oude spellen zijn in dat item.... (Avonturenland is trouwens winnaar geworden bij de Nederlandse Spellenprijs in 2016.) Vier jaar geleden heeft dit spel dus veel aandacht gekregen !

Tapestry: Ik was wel benieuwd wat jullie vonden van de balance issues. Dit was a huge topic toen het uitkwam. Daar wordt niks over gezegd. Jammer dat jullie dat niet meenamen. Er wordt nu bijv aangeraden om bij bep civs met een + of - waarde aan punten te beginnen... Zie Stonemaiersite....

Ik heb 2 afleveringen afgeluisterd maar vond het lastig om te blijven luisteren...
Toch weet ik hoeveel werk dit is....Ik waardeer het altijd dat mensen zoveel tijd in de hobby steken :-)
Tips: Meer structuur vooraf (of in de omschrijving), een hoger tempo, meer nieuws over nieuwe items, discussie over game-termen of uitbreidingen zijn leuk. Hou het daar dus ook kort en bondig.
Bedenk vooral voor wie je de podcast maakt..., voor experienced spelers , beginners of allebei....Heeft consequenties voor hoe lang je een item behandelt.... Als je een term als worker-placement wilt uitleggen bijv. heb je een ander publiek voor je....dan als je het 20 min hebt over Maracaibo....

Heel veel succes voor jullie komende afleveringen !


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 22:45 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
lies schreef:
Tip: Probeer iets meer structuur vooraf aan te geven.... (zie bijv de inhoudsopgave van het Ludieke Gezelschap). Nu heb je geen idee wanneer een bep. topic is afgelopen.... Bijv 20 min praten over Maracaibo regels..... Mensen die het kennen, haken af,,,, Mensen die het niet kennen krijgen teveel info... Probeer dus ook meer te doseren.

Bedenk ook wat de nieuwswaarde is van je podcast...Als een aflevering begint met Cluedo en Koehandel , haken mensen af... Of leg anders meer verbanden naar spellen van nu die dezelfde mechanismen hebben....

Let op je uitspraak: Teepestry...., Coffee roester....

Leuk dat jullie met veel enthousiasme een podcast maken !
Ikzelf zou graag meer nieuwsitems willen.... Uitbreiding Tapestry is bijv zeer de moeite waard voor het grote publiek... Komt aan bod op drie kwart van de Podcast... Nieuwe dingen zou ik echt vooraan zetten...Leuk dat jullie dit nu al konden meenemen.

Wat heb je gespeeld ? Leuk om het korter en krachtiger te doen. Korte omschrijving, auteur,uitgever, wanneer het is uitgekomen en wat je ervan vindt...5 min over 1 spel...dan haak ik af...
Vooral als het oude spellen zijn in dat item.... (Avonturenland is trouwens winnaar geworden bij de Nederlandse Spellenprijs in 2016.) Vier jaar geleden heeft dit spel dus veel aandacht gekregen !

Tapestry: Ik was wel benieuwd wat jullie vonden van de balance issues. Dit was a huge topic toen het uitkwam. Daar wordt niks over gezegd. Jammer dat jullie dat niet meenamen. Er wordt nu bijv aangeraden om bij bep civs met een + of - waarde aan punten te beginnen... Zie Stonemaiersite....

Ik heb 2 afleveringen afgeluisterd maar vond het lastig om te blijven luisteren...
Toch weet ik hoeveel werk dit is....Ik waardeer het altijd dat mensen zoveel tijd in de hobby steken :-)
Tips: Meer structuur vooraf (of in de omschrijving), een hoger tempo, meer nieuws over nieuwe items, discussie over game-termen of uitbreidingen zijn leuk. Hou het daar dus ook kort en bondig.
Bedenk vooral voor wie je de podcast maakt..., voor experienced spelers , beginners of allebei....Heeft consequenties voor hoe lang je een item behandelt.... Als je een term als worker-placement wilt uitleggen bijv. heb je een ander publiek voor je....dan als je het 20 min hebt over Maracaibo....

Heel veel succes voor jullie komende afleveringen !


Hey Lies,

Thanks voor deze feedback en dat je hebt geluisterd! Een aantal goede tips waar we mee aan de gang kunnen gaan. Zeker de structuur vooraf kan mensen beter informeren over wat wanneer aan bod komt. We gaan dit meenemen in de komende afleveringen, wellicht kan je over een aantal weken nog een keer luisteren of er dan al verbetering in zit :) Tapestry stukje zal ik even aan Mark voorleggen, laat het je weten!

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 23:17 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Heel veel succes ! Ik ga zeker nog eens luisteren. Nogmaals, ik word altijd blij als mensen met zoveel enthousiasme iets aan deze hobby bijdragen :-)
Op nog vele mooie afleveringen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 21:56 
7. "Black-out" (1939)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Ik heb tot nu toe al jullie afleveringen geluisterd, en ik vind dat het iedere aflevering leuker wordt. Ik het begin klonk het (logisch) nog wat stijfjes. Maar nu luistert het heel gezellig weg, alsof ik bij jullie aan tafel zit.

Leuk dat jullie Maracaibo hebben besproken. Ik kan (helaas) Mark de hand schudden. Ik heb 6 Vd 6 potjes verloren. Michelle mag nog wel even wat winnaars tips delen ;)

Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2020, 21:03 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
lies schreef:
Heel veel succes ! Ik ga zeker nog eens luisteren. Nogmaals, ik word altijd blij als mensen met zoveel enthousiasme iets aan deze hobby bijdragen :-)
Op nog vele mooie afleveringen.
Dag Lies,


Allereerst bedankt voor je feedback. Ik waardeer het enorm als mensen de tijd willen nemen om onderdelen aan te geven die goed gaan en die beter kunnen. We nemen het mee en hopelijk kunnen we het zo snel mogelijk toepassen in onze podcast. 


Om even op je vraag over Tapestry terug te komen. Ik speel met de aanpassingen van de beschavingskaarten die stonemaier op zijn website heeft geplaatst. De aanpassingen zijn ook in de uitbreiding bijgevoegd. Ik vind het moeilijk om te zeggen of ze nodig zijn omdat het spel heel afhankelijk is van de tapijtkaarten, uitvindingen en beschavingen die gespeeld worden. Ik weet wel dat ze onderbouwd worden door een database die stonemaier games heeft opgebouwd door alle ingevoerde potjes. Ik vertrouw erop dat het zorgvuldig bij wordt gehouden.


Zoals eerder gezegd maakt het me in dit spel minder uit of ik win dan andere spellen voor mijn gevoel. Ik maak tijdens het spel vooruitgang en vertel een verhaal met mijn beschaving. 


Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag


Groet,

Mark




Verstuurd vanaf mijn XQ-AU52 met Tapatalk

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Laatst bijgewerkt door BoardgamebrothersF&M op vr 13 nov 2020, 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2020, 21:07 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
KrisZeeland schreef:
Ik heb tot nu toe al jullie afleveringen geluisterd, en ik vind dat het iedere aflevering leuker wordt. Ik het begin klonk het (logisch) nog wat stijfjes. Maar nu luistert het heel gezellig weg, alsof ik bij jullie aan tafel zit.

Leuk dat jullie Maracaibo hebben besproken. Ik kan (helaas) Mark de hand schudden. Ik heb 6 Vd 6 potjes verloren. Michelle mag nog wel even wat winnaars tips delen ;)

Succes!
Wat leuk om te horen. Ja in het begin was het nog een beetje wennen. Het is ook altijd de balans zoeken in het heel erg voorbereiden of het ook een beetje laten gaan. Wij vinden het in ieder geval erg leuk en hopen dat de volgende aflevering ook weer beter is. Audio is soms nog wat zoeken maar ach al doende leert men. Je bent altijd welkom aan tafel, spelen verbroedert tenslotte

Verstuurd vanaf mijn XQ-AU52 met Tapatalk

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Recensies elders op het web  
 Feed - Onderwerp - Boardgame Brothers podcast Afl. 14 Een Thijsje  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®