Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 00:31 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Binnenkort verschijnt bij 999 Games Paleo: een coöperatief spel met avontuur en gevaar in het stenen tijdperk.

In Paleo vormen de spelers samen de leden van een stam. Zij trachten hun volksstam te laten overleven en geleidelijk de stam verder te ontwikkelen. Daarbij moeten diverse gevaren -o.a. wilde dieren, stormen of andere stammen- overwonnen worden.


Iedere speler speelt met een groep mensen. Bij het begin van het spel controleren ze ieder twee stamleden. Stamleden hebben verschillende vaardigheden en zullen de omgeving verkennen, stap voor stap missies en avonturen voltooien. Die kunnen de spelers alleen overleven door goed samen te werken.

De spelers ontvangen een stapel kaarten, met daarop de te verkennen omgeving en de beschikbare tijd. In de omgeving ontdekken ze voedsel of hulpmiddelen om werktuigen te maken. Paleo wordt over meerdere rondes gespeeld. Elke ronde bestaat uit een dag- en een nachtfase. Wanneer een stamlid sterft, wordt er een schedel bijgelegd. Bij het ontvangen van een vijfde schedel verliezen ze het spel. De spelers winnen het spel nadat de stam er in slaagt om muurschilderingen achter te laten voor toekomstige generaties.

Paleo bevat tien verschillende modules, met een verscheidenheid aan o.a. mensen, locaties en speurtochten. Deze kunnen op diverse manieren gecombineerd worden. Ieder spel worden twee modules gebruikt.

Paleo werd ontwikkeld door Peter Rustemeyer. Het grafisch ontwerp is van Dominik Mayer.


Paleo
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
  • spelduur: 45 tot 60 minuten

uitgever: 999 Games


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 01:36 
8. Kingdomino (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Deze komt zeker in mijn spellen kast, heb al een mini uitbreiding van Hans im gluck binnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020, 22:18 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spel, ook vrij vlot in het Nederlands te verkrijgen. Had alleen iets meer table presence verwacht met deze toffe coverart.

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020, 22:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
BoardgamebrothersF&M schreef:
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spel, ook vrij vlot in het Nederlands te verkrijgen. Had alleen iets meer table presence verwacht met deze toffe coverart.


Leg een wit tafelkleed op tafel, dan ben je er bijna. :lol:

Ik ga 'm komend weekend voor het eerst spelen. Ziet er interessant uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 08:36 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Hoor graag wat jullie bevindingen zijn. Heb voor nu nog voldoende coop spellen als een Andor, Mansions of Madness, Pandemic legacy en meer wat gespeeld (moet) gaat worden. Maar nieuwe aanwas is altijd leuk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 08:58 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Erwin schreef:
Leg een wit tafelkleed op tafel, dan ben je er bijna. :lol:

Ik ga 'm komend weekend voor het eerst spelen. Ziet er interessant uit.


Een paar zwerfkeien van de Nijmeegse stuwwal bovenop dat kleed maken het helemaal af.

Ben overigens ook heel benieuwd naar Paleo, maar ik wacht de eerste reviews even af. Zoals (bijna) altijd eigenlijk...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 23:30 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
Erwin schreef:
BoardgamebrothersF&M schreef:
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spel, ook vrij vlot in het Nederlands te verkrijgen. Had alleen iets meer table presence verwacht met deze toffe coverart.


Leg een wit tafelkleed op tafel, dan ben je er bijna. :lol:

Ik ga 'm komend weekend voor het eerst spelen. Ziet er interessant uit.


Hahaha :lol: dit en die Nijmeegse keien kunnen geregeld worden.

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2020, 17:00 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Er staat een fout of in de Nederlandse / Duitse spelregels of de Engelse die spelbepalend is.

Op bladzijde 4 staat dat je ten alle tijde de achterkant van elke kaart mag bekijken maar de volgorde niet mag wijzigen. Dit is bij alle regels hetzelfde.

Daarna staat in de Engelse dat je de 2 kaarten die je niet kiest van de 3 in willekeurige volgorde op de trekstapel legt en in de Nederlandse / Duitse staat dat dit onveranderd op de trekstapel gelegd dient te worden.

Daarnaast komt de tip op pagina 6 voor wonden bij afleggen van rode kaart niet voor in de Engelse regels.

Hoe hebben jullie het gespeeld? Wat klopt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 09:12 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Mistharfare schreef:
Er staat een fout of in de Nederlandse / Duitse spelregels of de Engelse die spelbepalend is.

Op bladzijde 4 staat dat je ten alle tijde de achterkant van elke kaart mag bekijken maar de volgorde niet mag wijzigen. Dit is bij alle regels hetzelfde.

Daarna staat in de Engelse dat je de 2 kaarten die je niet kiest van de 3 in willekeurige volgorde op de trekstapel legt en in de Nederlandse / Duitse staat dat dit onveranderd op de trekstapel gelegd dient te worden.

Daarnaast komt de tip op pagina 6 voor wonden bij afleggen van rode kaart niet voor in de Engelse regels.

Hoe hebben jullie het gespeeld? Wat klopt?


Mijn algemene uitgangspunt: Duits spel = Duits klopt. Uiteraard tot het tegendeel blijkt (soms haalt een vertaler er een fout of onduidelijkheid uit).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 17:38 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Erwin schreef:
Mistharfare schreef:
Er staat een fout of in de Nederlandse / Duitse spelregels of de Engelse die spelbepalend is.

Op bladzijde 4 staat dat je ten alle tijde de achterkant van elke kaart mag bekijken maar de volgorde niet mag wijzigen. Dit is bij alle regels hetzelfde.

Daarna staat in de Engelse dat je de 2 kaarten die je niet kiest van de 3 in willekeurige volgorde op de trekstapel legt en in de Nederlandse / Duitse staat dat dit onveranderd op de trekstapel gelegd dient te worden.

Daarnaast komt de tip op pagina 6 voor wonden bij afleggen van rode kaart niet voor in de Engelse regels.

Hoe hebben jullie het gespeeld? Wat klopt?


Mijn algemene uitgangspunt: Duits spel = Duits klopt. Uiteraard tot het tegendeel blijkt (soms haalt een vertaler er een fout of onduidelijkheid uit).

Vraag gesteld op BGG en auteur heeft bevestigd dat Duitse en Nederlandse klopt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2021, 12:12 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Zag in andere topic dst hij bij Bol in de aanbieding is. Hoe kijken jullie op dit spel terug nu er way meer tijd is verstreken? En hoe is de moeilijkheidsgraad? Ik hou ervan als de instap moeilijkheid supermakkelijk is zodat beginners geïntroduceerd kunnen worden in Coöperatief en dat een gemiddeld scenario pittig maar haalbaar is.

Met name dat de moeilijkheid overwonnen kan worden door goed te spelen I.pv. alleen betere kaarten te trekken


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2021, 10:20 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Edwin84 schreef:
Zag in andere topic dst hij bij Bol in de aanbieding is. Hoe kijken jullie op dit spel terug nu er way meer tijd is verstreken? En hoe is de moeilijkheidsgraad? Ik hou ervan als de instap moeilijkheid supermakkelijk is zodat beginners geïntroduceerd kunnen worden in Coöperatief en dat een gemiddeld scenario pittig maar haalbaar is.

Met name dat de moeilijkheid overwonnen kan worden door goed te spelen I.pv. alleen betere kaarten te trekken

Ik heb nog lang niet alle modules gespeeld, maar de moeilijkheidsgraad loopt zeker op. De eerste twee zijn prima te doen als je geen al te domme dingen doet, daarna wordt het al pittiger. Bij die modules overkwam me hetzelfde als bij Legenden van Andor: bij de eerste keer weet je nog niet wat er allemaal op je af gaat komen en neem je gemakkelijk beslissingen die later fataal blijken. Die voorkennis maakt een tweede poging een stuk beter te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2021, 13:45 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Rhenen
In Duitsland is een vernieuwde versie van het spel uit. Zie dit bericht van de Facebook pagina van Hans im Glueck. Kennelijk zijn ook de spelregels aangepast.

Seit Anfang März ist unser Paleo in einer überarbeiteten Auflage nun wieder im Handel erhältlich und kommt mit Anpassungen in Regel und Werkbank daher. https://tinyurl.com/Paleoerhaeltlich


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Paleo: samenwerken en overleven in het stenen tijdperk  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten


Tags

+10, 2020, 999 Games, Dominik Mayer, Hans im Glück, Paleo, Peter Rustemeyer



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®