Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 625 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 624, 625, 626 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2020, 13:15 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Clank! In! Space! solo campaign episode 1. De app die je gebruikt voor de solo mode werkt snel en is duidelijk. Wel merk ik dat ik het jammer vind dat ik bij het spelen van een bordspel alsnog gebruik maak van een schermpje, maar het werkt verder goed, dus over de app zelf valt niet te klagen. Ik ben ontsnapt met een aardige score doordat ik voldeed aan wat missie-specifieke eisen (weet even niet hoe ze in de app worden genoemd). Vermakelijk, ben wel benieuwd hoe de moeilijkheidsgraad binnen de campaign zich ontwikkelt. Desalniettemin denk ik dat ik toch andere spellen eerder solo zou verkiezen boven Clank in space, simpelweg omdat ik het fijner vind om alleen maar 'offline' bezig te zijn als ik een bordspel speel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 10:57 
3. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 73
Zaterdag Jurassic World gespeeld met een vriendin. Veel te afhankelijk van dobbelstenen voor mijn smaak. Ook gemiste kans dat er niemand opgegeten kan worden. We hebben het maar 1 keer gespeeld en zijn daarna overgegaan op Spirit Island. Eerste keer Shifting Memory of Ages voor mij. Die heb ik nog niet helemaal door, of ligt me niet helemaal.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 16:32 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
gisteren mariposas en calico gespeeld, beide erg mooi uitgevoerd en leuk om te spelen! Lekker een beetje racen en puzzelen en dat beter doen dan de anderen :).

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 16:43 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Gisteren Viscounts of de West Kingdom gespeeld.

Heel fijn spel, ze noemen het een deckbuilder (en dat is het ook wel), maar ik vind het toch meer een engine builder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 17:14 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Gisteren Kingdomino met de kinderen en Hanamikoji met de vriendin gespeeld. Respectievelijk verloren (voor de zoveelste keer) en gewonnen (eindelijk een keer).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 17:20 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Gisteren 7 Wonders Duel, Downfall of Pompeij 2x, Ticket to Ride Nordic Countries en Flash Point gespeeld. Eigenlijk al wat oudere maar nog steeds goede spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 17:26 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Wingspan. Ik blijf echt genieten van de vormgeving van dit spel, schitterend. En het blijft ook leuk om te spelen, maar liefst wel solo of duo.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 17:54 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Met 3 of 4 speelt Wingspan ook goed weg. Tenminste met mensen die het spel ook goed kennen en hun beurten dus snel kunnen afwerken. Dan speel je het ook zo in driekwartier tot een uurtje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 18:29 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Ik haak graag in... gisteren Wingspan met vijf gespeeld. Ik blijf dat fantastische spelletjes vinden. Voedsel in overvloed, je roze kaarten leveren heel veel op en de vogels, eieren en kaarten vliegen je om de oren. Speeltijd: uurtje.
Wingspan is met 1, 2, 3, 4 én vijf een onwijze topper hier.
Ik zie ook dat Mariposas op tafel geraakt... hoe is dat spel nou écht? Humske? Anderen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 18:39 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
WTULTC schreef:
Met 3 of 4 speelt Wingspan ook goed weg. Tenminste met mensen die het spel ook goed kennen en hun beurten dus snel kunnen afwerken. Dan speel je het ook zo in driekwartier tot een uurtje.

Jaa, dat is een beetje het probleem hier, inderdaad. Ik speel over het algemeen heel snel, mijn partner juist echt heel traag (weegt 'alle' mogelijkheden af en probeert elke beurt weer het optimale te berekenen), dus met zijn tweeën kan al ff duren... Alle overige spelers met wie ik regelmatig speel zijn ook geen snelle spelers, dus misschien dat daar mijn aversie vandaan komt ;)

En daarnaast hoor ik ook graag hoe Mariposas is! Vind ook dat er schitterend uitzien, maar weet niet goed of het de aanschaf waard is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020, 21:53 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Pura Vida schreef:
Ik zie ook dat Mariposas op tafel geraakt... hoe is dat spel nou écht? Humske? Anderen?


ik was door de doos niet gecharmeerd, en het bord oogede in eerste instantie wat druk maar toen ik gewend was vond ik het er toch wel leuk uitzien en er zitten schattige vlindertjes bij! Uitleg gehad van de vrienden van wie het spel was en hop we konden spelen.

Je probeert met je eerste en 1e generatie vlinders uit te vliegen en langs veel bloemen te gaan om je nieuwe generatie vlinder e laten ontpoppen (inleveren setjes bloemen) op de daarvoor bestemde plekken. In de verschillende rondes zijn er diverse kaarten om directe punten en einde ronde punten te krijgen en dat kan je sturen in waar je heen vliegt of waar je het punt kiest om je vlinders te laten ontpoppen voor volgende generatie ed. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde locaties waar je bonuskaartjes kan verzamelen die los en in een set ook weer punten of andere bonussen kunnen opleveren. Uiteindelijk kun je er ook voor kiezen om je vlinders proberen terug te laten vliegen naar het startpunt als ze van de 4e generatie zijn om ook punten daarvoor te scoren. Maar zoals het goede spellen betaamt, je kunt niet alles voor elkaar krijgen en je zal keuzes moeten maken!

Van de verschillende mogelijkheden (bonussen, ronde punten kaarten etc) zijn een aantal verschillende kaartjes wat voor mensen die het spel vaker zullen spelen voor variatie zorgt.
Het ziet er leuk uit (al vond ik het bord in eerste instantie wat druk), speelt vlot maar je kunt ook best vooruit denken of wat tactische zetten doen. Geschikt voor families en voor volwassenen.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020, 00:20 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
humske schreef:
ik was door de doos niet gecharmeerd, en het bord oogede in eerste instantie wat druk maar toen ik gewend was vond ik het er toch wel leuk uitzien en er zitten schattige vlindertjes bij! Uitleg gehad van de vrienden van wie het spel was en hop we konden spelen.

Je probeert met je eerste en 1e generatie vlinders uit te vliegen en langs veel bloemen te gaan om je nieuwe generatie vlinder e laten ontpoppen (inleveren setjes bloemen) op de daarvoor bestemde plekken. In de verschillende rondes zijn er diverse kaarten om directe punten en einde ronde punten te krijgen en dat kan je sturen in waar je heen vliegt of waar je het punt kiest om je vlinders te laten ontpoppen voor volgende generatie ed. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde locaties waar je bonuskaartjes kan verzamelen die los en in een set ook weer punten of andere bonussen kunnen opleveren. Uiteindelijk kun je er ook voor kiezen om je vlinders proberen terug te laten vliegen naar het startpunt als ze van de 4e generatie zijn om ook punten daarvoor te scoren. Maar zoals het goede spellen betaamt, je kunt niet alles voor elkaar krijgen en je zal keuzes moeten maken!

Van de verschillende mogelijkheden (bonussen, ronde punten kaarten etc) zijn een aantal verschillende kaartjes wat voor mensen die het spel vaker zullen spelen voor variatie zorgt.
Het ziet er leuk uit (al vond ik het bord in eerste instantie wat druk), speelt vlot maar je kunt ook best vooruit denken of wat tactische zetten doen. Geschikt voor families en voor volwassenen.


Dank! Helder betoog! Doelgroep check!
(En nu knippen en plakken in de database)
(Waar bemoei ik me mee?)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020, 10:03 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Pura Vida schreef:
humske schreef:
ik was door de doos niet gecharmeerd, en het bord oogede in eerste instantie wat druk maar toen ik gewend was vond ik het er toch wel leuk uitzien en er zitten schattige vlindertjes bij! Uitleg gehad van de vrienden van wie het spel was en hop we konden spelen.

Je probeert met je eerste en 1e generatie vlinders uit te vliegen en langs veel bloemen te gaan om je nieuwe generatie vlinder e laten ontpoppen (inleveren setjes bloemen) op de daarvoor bestemde plekken. In de verschillende rondes zijn er diverse kaarten om directe punten en einde ronde punten te krijgen en dat kan je sturen in waar je heen vliegt of waar je het punt kiest om je vlinders te laten ontpoppen voor volgende generatie ed. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde locaties waar je bonuskaartjes kan verzamelen die los en in een set ook weer punten of andere bonussen kunnen opleveren. Uiteindelijk kun je er ook voor kiezen om je vlinders proberen terug te laten vliegen naar het startpunt als ze van de 4e generatie zijn om ook punten daarvoor te scoren. Maar zoals het goede spellen betaamt, je kunt niet alles voor elkaar krijgen en je zal keuzes moeten maken!

Van de verschillende mogelijkheden (bonussen, ronde punten kaarten etc) zijn een aantal verschillende kaartjes wat voor mensen die het spel vaker zullen spelen voor variatie zorgt.
Het ziet er leuk uit (al vond ik het bord in eerste instantie wat druk), speelt vlot maar je kunt ook best vooruit denken of wat tactische zetten doen. Geschikt voor families en voor volwassenen.


Dank! Helder betoog! Doelgroep check!
(En nu knippen en plakken in de database)
(Waar bemoei ik me mee?)


goede, doe ik gelijk!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 nov 2020, 23:01 
8. Great Western Trail (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
3 nieuwe spellen gespeeld deze middag. Wel allemaal kleine spelletjes. Alles met 3 spelers
Coloretto 2x
Marrakesh 2x
The crew, eerste 10 missies in 14 pogingen dus dat vonden we zeker geslaagd

Vanavond de solo van terraforming mars, gewonnen in die zin dat alle terraforming projecten op tijd waren afgewerkt, maar vind hem 100 keer beter spelen met 2 of 3 spelers. Was van de solomodus niet echt onder de indruk terwijl ik het echt een fenomenaal spel vind.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2020, 01:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 37
Ik heb Het Dorp weer eens gespeeld. Zo af en toe komt 'ie op tafel. Ik vind het zelf een erg leuk spel. Al blijft het gek om af en toe iemand door zijn leven heen te jagen, alleen maar omdat dat even beter uitkomt :mrgreen:
Op https://www.leukomtespelen.nl/spellen/h ... -bordspel/ heb ik het spel een score van 4 uit 5 gegeven.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 625 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 624, 625, 626 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®