Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020, 14:51 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Hallo,
Mijn naam is Marcel en graag maak ik van de gelegenheid gebruik om ons nieuwe Trivia gebaseerde bordspel(+app), genaamd Outsmarted, onder de aandacht te brengen. Afgelopen september is Outsmarted succesvol geïntroduceerd op Kickstarter en sinds een aantal weken loopt de verkoop van Outsmarted (online) in de UK.

Momenteel wordt er nog hard gewerkt aan de Nederlandse versie van Outsmarted, welke naar verwachting begin 2021 gereed is.

Daar ik zeer nieuwsgierig ben naar de reactie van jullie (bordspelfanaten, liefhebbers & beginners:), hoop ik dat ik hier veel op/aanmerkingen mag verwachten :thumbup: :thumbdown: ik hoor het graag!!

Voor spelinformatie: http://www.outsmarted.nl

Alvast bedankt en tot horens :wave:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2020, 20:15 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik speel van tijd tot tijd al eens graag een trivia spel, maar het is moeilijk om daarbij nog origineel uit de hoek te komen, alles lijkt me al gedaan.
Ik begrijp de gimmick van de app wel, maar persoonlijk ben ik daar niet zo door gecharmeerd. Hoewel het zijn voordelen heeft, ben ik net een boardgamer en geen video gamer omdat er geen schermen bij komen kijken. Dat manuele nemen, omdraaien, lezen enz van een kaartje heeft gewoon iets dat een app niet kan vervangen. De app biedt dan wel de meerwaarde van beeldmateriaal enz, maar toch...
Pas op, voor een gezellig avondje met vrienden kan dit zeker wel werken, maar als onderdeel van een spelavond met ervaren spelers zie ik dit nog niet werken.
Wat ik hier ook wel mis is een uitleg van hoe het spel eigenlijk werkt, wat zijn de regels? Hoe krijg je punten? Hoe win je het spel? Zijn het gewoon allemaal trivial-achtige meerkeuzevragen en is het een vast aantal punten per vraag? Of zijn er verschillende soorten rondes? En zo ja, wat zijn die dan allemaal?
Toch wel redelijk cruciale informatie...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 11:59 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Hartelijk dank voor je nuttige reactie. Dat jijzelf niet echt gecharmeerd bent van bordspellen met een app, kan ik uiteraard niet veranderen, maar jouw punt van het missen van een duidelijke speluitleg ga ik zeker oppakken. Eerdaags komt er wel een mogelijkheid om Outsmarted online uit te proberen, maar daarnaast zal ik nog meer aandacht besteden aan speluitleg. In ieder geval hartelijk dank voor de genomen moeite, deze is zeer gewaardeerd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 14:33 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Outsmarted NL schreef:
Hartelijk dank voor je nuttige reactie. Dat jijzelf niet echt gecharmeerd bent van bordspellen met een app, kan ik uiteraard niet veranderen, maar jouw punt van het missen van een duidelijke speluitleg ga ik zeker oppakken. Eerdaags komt er wel een mogelijkheid om Outsmarted online uit te proberen, maar daarnaast zal ik nog meer aandacht besteden aan speluitleg. In ieder geval hartelijk dank voor de genomen moeite, deze is zeer gewaardeerd.
Ik had dit vroeger echt tof gevonden omdat het up to date blijft. Trivial Pursuit was maar saai want tja halverwege de jaren 90 heb je als kind weinig met sportprestaties uit de jaren 70 of kabinetten van 15 jaar terug.

Houden jullie naast de moeilijkheid afgestemd op de leeftijd ook rekening met interesses en historie?

De vraag welke Tiktokker heeft de meeste volgers kan voor een kind of tiener een leuke vraag zijn.

Wie introduceerde het bekende kwartje als heffing op de benzine spreekt de ouderen dan weer aan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 14:58 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Amsterdam
Hi Edwin,
Allereerst dank voor je reactie.
De relevantie van de vragen(in combinatie met leeftijd en interesses/historie) is inderdaad een zeer belangrijk onderdeel binnen Outsmarted. Wij betrachten namelijk dat iedereen ongeacht de leeftijd het spel kan winnen. Derhalve worden alle vragen binnen Outsmarted op o.a. de door jouw genoemde criteria onderverdeeld en krijgt een kind vragen over Tiktok en opa of oma vragen over het kwartje van Kok o.i.d. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Introductie nieuw Trivia bordspel (+app)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®