Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2020, 11:57 
Meeple

Berichten: 14
Hoi,

Wij zijn Nikki en Niels en sinds kort samen bezig om eigen bord- & kaartspellen te maken.

Ons eerste spel, een 2 spelers Co-op dungeon kaart spel, willen we begin 2021 op Kickstarter live zetten. Tot die tijd zijn we vooral heel veel aan het leren van de bordspellen wereld. Voor wie het leuk vind om dit proces te volgen, we houden dit bij in een blog op https://www.ninigames.nl/blog/

We komen ook graag in contact met andere spellenmakers om ervaringen te delen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 11:24 
Meeple

Berichten: 14
We hebben inmiddels een hoop verschillende artikelen geschreven over de tips & tricks van zelf een spel uitbrengen. Wijzelf zitten nog midden in het proces en telkens als wij tegen iets nieuws aanlopen, zoeken wij dit voor onszelf uit en daar kun jij ook gebruik van maken.

Startfase: De eerste stappen
Welke inspiratiebronnen kunnen helpen bij het maken van een eigen spel?
Hoe je een spel prototype kunt maken
Zelf spel uitgeven of naar uitgever stappen?

Testfase: Een leuk én goed spel maken
9 tips voor het maken van een Print & Play (PnP)
Blind playtesten, het testen van je eigen spel
Tips voor het schrijven van de spelregels

Community opbouwen: Mensen leren kennen
11 spellenbeurzen die je moet bezoeken
- Noemenswaardige Nederlandse en Vlaamse uitgevers

Productie: Je spel produceren
Spelcomponenten kiezen om je spel betaalbaar te maken
Eerste gesprek met productiebedrijf

We horen graag of jullie dit leuk/interessant vinden om te lezen en we hiermee door moeten blijven gaan :) en ook welke onderwerpen voor jullie interessant zouden zijn.

Een paar artikelen die er binnenkort nog aan gaan komen:
- Hoe maak je een goede Sell Sheet?
- Hoe werkt Kickstarter?
- Hoe een community opbouwen?


Laatst bijgewerkt door Kaaskoala op do 26 nov 2020, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 19:49 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Leuk onderwerp. Bij mij kriebelt het ook wel eens en dan loop ik tegen een paar problemen aan. Bijvoorbeeld over het kiezen van de mechanics en de interactie daartussen. Is dat iets wat jullie van tevoren lang doordenken of proberen jullie het meteen uit om te kijken of het werkt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020, 23:33 
Meeple

Berichten: 14
PeterLB schreef:
Leuk onderwerp. Bij mij kriebelt het ook wel eens en dan loop ik tegen een paar problemen aan. Bijvoorbeeld over het kiezen van de mechanics en de interactie daartussen. Is dat iets wat jullie van tevoren lang doordenken of proberen jullie het meteen uit om te kijken of het werkt?


Als het kriebelt, ga ervoor. Al is het alleen maar om een spel te maken die je in eigen kringen kunt spelen.

Bij ons begint het wisselend. De ene keer hebben we een thema bedacht, de andere keer een mechaniek die leuk is. Laatst keken we de film "Sing" toen ons nichtje van 1 op bezoek was. Die film heeft voor ons als inspiratie gezorgd voor ons meest recente spel waarin je als gorilla uit een gevangenis ontsnapt en over de daken in de stad moet wegkomen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020, 21:19 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Kaaskoala schreef:
PeterLB schreef:
Leuk onderwerp. Bij mij kriebelt het ook wel eens en dan loop ik tegen een paar problemen aan. Bijvoorbeeld over het kiezen van de mechanics en de interactie daartussen. Is dat iets wat jullie van tevoren lang doordenken of proberen jullie het meteen uit om te kijken of het werkt?


Als het kriebelt, ga ervoor. Al is het alleen maar om een spel te maken die je in eigen kringen kunt spelen.

Bij ons begint het wisselend. De ene keer hebben we een thema bedacht, de andere keer een mechaniek die leuk is. Laatst keken we de film "Sing" toen ons nichtje van 1 op bezoek was. Die film heeft voor ons als inspiratie gezorgd voor ons meest recente spel waarin je als gorilla uit een gevangenis ontsnapt en over de daken in de stad moet wegkomen.


Goed punt. Hoe komen jullie aan de materialen die jullie gebruiken?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020, 23:10 
Meeple

Berichten: 14
PeterLB schreef:
Kaaskoala schreef:
PeterLB schreef:
Leuk onderwerp. Bij mij kriebelt het ook wel eens en dan loop ik tegen een paar problemen aan. Bijvoorbeeld over het kiezen van de mechanics en de interactie daartussen. Is dat iets wat jullie van tevoren lang doordenken of proberen jullie het meteen uit om te kijken of het werkt?


Als het kriebelt, ga ervoor. Al is het alleen maar om een spel te maken die je in eigen kringen kunt spelen.

Bij ons begint het wisselend. De ene keer hebben we een thema bedacht, de andere keer een mechaniek die leuk is. Laatst keken we de film "Sing" toen ons nichtje van 1 op bezoek was. Die film heeft voor ons als inspiratie gezorgd voor ons meest recente spel waarin je als gorilla uit een gevangenis ontsnapt en over de daken in de stad moet wegkomen.


Goed punt. Hoe komen jullie aan de materialen die jullie gebruiken?


Voor een prototype? De meeste dingen kun je zelf wel maken met pen en papier (en een printer om het net wat beter te maken). Wij gebruiken bijvoorbeeld echte speelkaarten waar we sleeves omheen doen en een papiertje erin om een custom kaart te maken.

Als we iets bijzonders nodig hebben dan vragen we rond. Een vriend van ons heeft een 3D printen op zijn werk en daar hebben wij miniatuur gorilla's kunnen maken. Maar ook dat is eigenlijk niet nodig, een simpele pion is goed genoeg om het spel te testen. Haal je eigen spellen eens overhoop en kijk wat daar in zit wat je kunt gebruiken.

Ook zijn er spellenmaak pakketten die je kunt aanschaffen waarin allemaal spelcomponenten in zitten die je zelf kunt bewerken. Hiermee kun je echt helemaal los gaan op de eigen inspiratie. We verwijzen daarnaar in ons blog over het maken van een prototype.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020, 17:21 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Bedankt voor de link. Meteen in de favorieten gezet.

De boardgame designer kit heb ik gekickstart dus ik ben benieuwd. Door jullie blog te lezen kriebelt het alleen maar meer. Ik ga na de feestdagen maar eens aan het prototypen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2020, 21:05 
6. Alhambra (2003)

Berichten: 3
Ik heb zojuist jullie blog even doorgenomen, zeer interessant om te lezen.
De hoesjes voor de zelf geprinte kaartjes is een geweldig idee!

Als ik het goed heb, zijn jullie nog aan het testen, maar is er nog geen druk gemaakt?
Ik wil meer weten over jullie ervaringen en zal rechtstreeks contact opnemen om meer te weten te komen als dat goed is?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 dec 2020, 20:47 
Meeple

Berichten: 14
Wat leuk om te horen! In het blog kun je inderdaad vooral lezen waar wij allemaal mee te maken krijgen.

We hebben inmiddels meerdere spellen waar we mee aan het werken zijn. Voor ons meest recente spel "Apescape" sturen we prototypes op naar verschillende gezinnen door het land heen. Een nieuwe manier om te kijken hoe we de ervaringen van mensen kunnen gebruiken om het spel beter te maken.

Als je meer wilt zien over onze ervaringen of bijvoorbeeld ook jezelf wilt aanmelden om eens een prototype te ontvangen, dan kun je het best ons volgen op Facebook. Daar hebben we ook veel contact met spelliefhebbers.

En natuurlijk mag je ons ook altijd direct mailen of bellen :)

Flexi_Wex schreef:
Ik heb zojuist jullie blog even doorgenomen, zeer interessant om te lezen.
De hoesjes voor de zelf geprinte kaartjes is een geweldig idee!

Als ik het goed heb, zijn jullie nog aan het testen, maar is er nog geen druk gemaakt?
Ik wil meer weten over jullie ervaringen en zal rechtstreeks contact opnemen om meer te weten te komen als dat goed is?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Blog over zelf een spel maken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®