Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020, 00:57 
PIONier

Berichten: 2
Mijn eerste berichtje als fan van dit prachtige spel.

Ik vind de uitbreiding Oceanië enorm leuk, maar kom met de spelregels niet uit de volgende vraag:
Mag je nectar ook als ‘bestede nectar’ zien als je het als joker voor ander voedsel hebt gebruikt?

Dus bijvoorbeeld: de voedselkosten van een vogel omvatten 1 graan en ik heb 1 nectar die ik inzet als joker voor het graan. Is dit dan ook ‘bestede nectar’ of leg ik die nectar gewoon af?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020, 09:05 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Wingspannend schreef:
Mijn eerste berichtje als fan van dit prachtige spel.

Ik vind de uitbreiding Oceanië enorm leuk, maar kom met de spelregels niet uit de volgende vraag:
Mag je nectar ook als ‘bestede nectar’ zien als je het als joker voor ander voedsel hebt gebruikt?

Dus bijvoorbeeld: de voedselkosten van een vogel omvatten 1 graan en ik heb 1 nectar die ik inzet als joker voor het graan. Is dit dan ook ‘bestede nectar’ of leg ik die nectar gewoon af?

Alvast bedankt!

Yep, je kan nectar als graan uitgeven en dus op je 'besteed' veld neerleggen van de habitat waarin je je vogel speelt. Spelregels pagina 3 bovenaan; "hij kan nectar op zijn tableau leggen als hij nectar als onderdeel van de voedselkosten van een vogel besteedt." En pagina 2 daarvóór: "Een speler kan nectar tegen één van de andere 5 voedselsoorten ruilen als hij een vogel speelt".
Veel plezier en welkom op dit forum! En als je er toch bent, waardeer dan vooral je spellen in de BSM spellendatabase. Dat helpt anderen weer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020, 09:15 
PIONier

Berichten: 2
Bedankt voor de snelle reactie! Deze regels heb ik inderdaad gelezen, helder. Mijn twijfel was er, omdat er meerdere uitzonderingen worden genoemd op pagina 3 en ik zie dit ook als een uitzondering. De spelmakers zien dat duidelijk niet zo, daar heb je een punt.

Vanaf nu ga ook de ‘jokernectar’ als bestede nectar zien. Dank!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Nectar als joker bij Wingspan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Wingspan uitbreiding: Oceanië



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®