Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 10:17 
Joker

Berichten: 8
Woonplaats: Omgeving Breda
Edwin84 schreef:
Wel een groot verschil 5 of 8 jaar. Bij 5 ben je net kleuter af en met 8 kan je lezen en rekenen.

Je zou Sushi Go kunnen proberen.


Kinderen van kennissen (6-7 jaar) zijn echt verzot op Sushi Go, +1!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020, 21:07 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik heb ondertussen wat meer geprobeerd en wel met succes tussendoor ... samen met 4 en 6 jarige dochters Patchwork.

Ze kregen elk een hoopje knopen om stofjes mee te kopen in de stoffenwinkel en dan moesten ze een mooie deken maken. De kostprijs is de knopprijs zoals in het spel, het tijdselement nu niet gedaan. Ze gingen er helemaal in op, geld geven en terugkrijgen, beetje puzzelen, toen hadden ze door dat er 1tje gratis is :lol: naar het einde toe het besef dat de knopen opraken en werden ze wat kieskeuriger naar goedkopere stukjes maar die pasten uiteraard niet allemaal meer etc. en dan trots hun deken gaan tonen aan de mama :D

Verder was ik solo The Castles of Tuscany aan het spelen (2 speler spel) en kwam de oudste meedoen en vond het leuk om alles mee uit te voeren. Zonder het tactische element kon ze goed volgen wat ze moest doen.

Carcassonne Amazone vond ze ook wel leuk, vooral het bouwen en de rivier met de boten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020, 22:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Pura Vida schreef:
En wat ik eerder zei: onderschat kinderen vooral niet. Ze leren razendsnel.

Dat is een waarheid als een koe, zo leerde ik mijn oudste dochter ooit Azul spelen. Dat eerste spel heb ik nog kunnen winnen, alle volgende niet meer (en dat waren er toch wel wat) :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020, 20:57 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Vandaag Takenoko gedaan, vereenvoudigd zonder de verbeteringen, 9 vaste doelkaarten (van elk 3) die we samen doen ... bij het dobbelen vervalt de wolk actie (herdobbelen) en ook zonder irrigatie (elke tegel heeft al water). Ging goed :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020, 15:23 
Joker

Berichten: 8
Draftosaurus, Kingdomino en een klassieker maar Familie Poen valt ook heel erg in de smaak bij al mijn oppaskinderen tussen de 5 en 10 jaar.
Magic Maze is trouwens ook een geliefd spelletje als je met 4 bent in die leeftijd.

Oh en Camel up! is ook leuk zowel voor kinderen als volwassenen. Agricola Familie voor de echte spelliefhebbers, ticket to ride 1st journey is ook een prima keuze.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2020, 13:47 
Matroos

Berichten: 40
Woonplaats: Budel
Bij ons worden nu Figment, een "RPG" kaartspelletje, geregeld gespeeld. En ook Machi Koro begint de oudste (bijna 6) best goed door te krijgen. Ook de kinderversie van Castle Panic valt in de smaak. Ook bij de jongste (bijna 4) trouwens.
Het voordeel van deze spellen is dat het compleet open is, en dat je ze dus wat kunt helpen als ze er niet uitkomen, of een echt beroerde zet willen doen.
Ook Ave Ceasar vindt de oudste wel leuk.

Verder laat ik ze soms ook wat aanmodderen en dan zie je ze wel gaan puzzelen. Leuk is dat :D .
En ja vals spelen hoort erbij als je wil winnen, :lol: :lol: :lol: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2020, 15:26 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Hier in de vakantie met mijn 7- en 8-jarigen met succes De zoektocht naar el Dorade gespeeld net als Azul: zomerpavilioen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2020, 23:41 
Matroos

Berichten: 40
Dragomino, Reef, Little town, Aqualin, Droomhuis, Karuba, Port Royal, Pearls & Carcassonne.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2020, 17:41 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Iemand al heel hard "op jacht naar Hubi" geroepen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2020, 20:04 
10. El Capitán (0)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Jorrit schreef:
Iemand al heel hard "op jacht naar Hubi" geroepen?

+1 Absolute topper, en niet alleen voor 5 tot 8 jarigen. Ik heb al veel mensen die niet vaak spellen spelen Hubi met veel plezier zien doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2021, 21:23 
Meeple

Berichten: 14
Leuk om te lezen allemaal!

Hier in huis hebben mijn dochters (4&6) 2!!! uur lang met elkaar Zig&Zag gespeeld.
Super leuk cooperatief spel van 999.

De oudste is helemaal fan van Star Realms.
Ik moet haar af en toe helpen het lezen (inmiddels weet ze wat alle symbolen betekenen) maar ze maakt me geregeld in!

Ook zijn beide dochters fan van "Let's make a busroute".
Een Japans spel over het plannen van een buslijn. Waarschijnlijk minder goed te krijgen maar wel erg leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Spellen voor 5 - 8 jaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

+5, kinderspellen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®