Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


De BSM-recensenten geven hier hun persoonlijke visie op gespeelde spellen.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chicken Out!
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2020, 19:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
Less is more, maar soms is less ook gewoonweg minder!

Enentwintigen met wat extra huisregels en kaarten die iets kindvriendelijker zijn. Dat is Chicken Out.



Foto: W. Eric Martin

Verdeel de kaarten onder de spelers.
Elke speler legt zijn kaarten in een gedekte stapel voor zich neer.
De eerste speler draait twee kaarten open en legt ze in het midden op tafel.
De volgende speler draait de bovenste kaart van zijn stapel open en voegt ze aan het rijtje toe.
Oh nee, de som van de kaarten in het midden is hoger dan 21. Pak de kaarten maar.
De winnaar is de speler die het eerst zijn stapel wegspeelt. Super spannend.

Eerlijk is eerlijk, er zijn wat extraatjes.
Rode getallen mag u ook in vermindering brengen in plaats van optellen. Wel alleen als de som hoger zou zijn dan 21. U zou dikwijls verkeerdelijk denken dat u dat zelf mag kiezen.
Het spel bevat een aantal vossen. Eentje kopieert de vorige kaart, een andere zet de score terug op 0 en een derde brengt het totaal op 20.

Hoera als u net 21 punten behaalt. Goed gespeeld zeg! U mag dan de kaarten uit het midden afleggen en een nieuwe rij starten waarbij u zelf beslist na hoeveel kaarten u stopt.
Of, u kunt passen – bang als u bent, ‘Chicken Out’ zeg maar. Voeg daarna de rij in het midden aan uw stapel toe en start een nieuwe rij starten waarbij u zelf beslist wanneer u stopt.
Twee kaarten pakken in de hoop dat u er drie of vier kan terugleggen bijvoorbeeld.
In beide bovenstaande gevallen bent u wederom de pineut als de som 21 overschrijdt.

Samengevat: de enige beslissing die u moet nemen is of u wel of niet een kaart draait. Doet u dat niet, dan is de stapel in het midden sowieso de uwe. Doet u dat wel en de som is meer dan 21 punten, hebt u het eveneens vlaggen.
Hier schuilt wel heel weinig ‘spel’ in, vind ik. Sommige spelers zien hier een ‘push your luck – variant’ in. Ik niet, Chicken Out heeft alles met geluk te maken, niks met het ‘uitdagen’ daarvan. Luck zonder de ‘push your’.

Chicken Out speel ik alleen als de kinderen erom vragen. Misschien kan het voor de allerkleinsten – die al tot 20 kunnen tellen – eens ‘iets anders’ zijn. Mijn enthousiasme beperkt zich tot een zucht van opluchting als ik het terug op mag bergen.


  • Piatnik (2017)
  • Auteurs: David Parlett
  • Artwork: NA
  • 2-5 spelers vanaf 7 jaar
  • 10 minuten
  • Adviesprijs: €8,95


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Recensenten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Chicken Out!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

+7, 2017, Chicken out!, David Parlett, Piatnik, recensies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®