Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013, 20:06 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Ik las vandaag op nu.nl dat er naast Star Wars VII, VIII en IX er ook een aantal films gemaakt zullen worden rondom bepaalde figuren uit de Star Wars-saga (denk bijv. aan een film over Yoda).

Er bevinden zich vast meer Star Wars liefhebbers hier op het forum en ik vraag mij af hoe iedereen erover denkt?

Ik persoonlijk kijk erg uit naar de drie nieuwe films die uitgebracht gaan worden alhoewel ik erg benieuwd ben waar ze over zullen gaan. Ik zou het persoonlijk geweldig vinden als de Thrawn-trilogie uitgebracht zou worden, maar gezien de leeftijd van de oorspronkelijke acteurs en actrices en het tijdperk waarin deze boeken zich afspelen zie ik dat niet zo snel gebeuren.

De aparte films ga ik ook zeker kijken (behalve als er een hele film komt over Jar-Jar Binks), maar kijk ik toch minder naar uit.

En jullie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013, 20:13 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ben erg benieuwd naar deel VII-IX. Maar alles wat daarnaast verschijnt... pffff.. Weinig vertrouwen in.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 01:35 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Ik wacht voorzichtig af. Voor mij is Star Wars vooral Episode IV - V - VI. De originele trilogie. De prequels waren aardig maar niet meer dan dat, dikwijls ging technologie en SFX primeren op het verhaal.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 10:12 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Bart schreef:
Ik wacht voorzichtig af. Voor mij is Star Wars vooral Episode IV - V - VI. De originele trilogie. De prequels waren aardig maar niet meer dan dat, dikwijls ging technologie en SFX primeren op het verhaal.


Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik het 'nadeel' van prequels dat de afloop voor een deel al bekend is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 10:38 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Flash schreef:
Er bevinden zich vast meer Star Wars liefhebbers hier op het forum en ik vraag mij af hoe iedereen erover denkt?

If it works, don't fix it.

Why change a winning concept?

Maximaliseren van shareholder value met gegarandeerd bovengemiddeld hoge ROI targets.

Uitmelken. Tot op het laatste miljardje dollars.


Verhalen zijn op een bepaald moment afgelopen. Einde, fini, olifant, snuit, etc. Misschien lullig voor de fans, zeker als er nog prangende open vragen zijn, maar dat hoort erbij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 15:57 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cymric schreef:
If it works, don't fix it.

Why change a winning concept?

Maximaliseren van shareholder value met gegarandeerd bovengemiddeld hoge ROI targets.

Uitmelken. Tot op het laatste miljardje dollars.

Aandelen van Disney kopen?

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 16:39 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ook, natuurlijk. 't Is dat niet ik veel te makken heb, maar anders 8) .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2020, 10:07 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 304
Woonplaats: Driehuis
(spoilers, maar neem aan dat iedereen die inmiddels toch wel kent)

Ik was wat aan het bladeren in oude off topic onderwerpen en kwam deze tegen: interessant natuurlijk nu we bijna 8 jaar verder zijn en weten hoe het uiteindelijk allemaal gegaan is.

Was het beter als ze de Thrawn trilogie hadden proberen te verfilmen? Ja, wat mij betreft. Ik vind de "sequel trilogy" een drama.

VII is de minst erge (al zegt dat niet veel), alhoewel het natuurlijk een open deur is dat het een repeat is van IV, maar dan slechter en met meer "contrivance". Voorbeeldje: waarom komen R2 en 3PO in IV bij Luke terecht? Omdat ze op weg waren naar Obi Wan, en Obi Wan houdt Luke in de gaten. Wel erg toevallig dat ze precies aan de pleegouders van Luke verkocht werden? Zeker, maar het is te verklaren waarom ze daar in de buurt waren. Waarom komt BB-8 bij Rey terecht? Omdat Poe een contact heeft op de planeet waar Rey woont. Maar er is geen connectie tussen het contact van Poe en Rey, het is een gelukkig toeval dat ze, uit alle planeten, precies daar woont, en nog in de buurt ook. En zonder enige uitleg is dat ook nog toevallig de plek waar de Millenium Falcon staat weg te roesten, al is hij in 2 tellen vliegklaar.
Een verder probleem van VII is wat mij betreft dat hij met terugwerkende kracht beschadigd is door de manier waarop het verhaal verder uitgewerkt is. Bijvoorbeeld waarom Maz de lightsaber had, "a question for another time", maar het wordt nooit verteld.

VIII is abominabel slecht, als Star Wars film of uberhaupt als film. Ik accepteer de uitleg "subverting expectations" niet bij gebeurtenissen (lightspeed kamikaze, Leia Poppins) die niet aansluiten op de wereld die in 7 films ervoor is vormgegeven; deze dingen zouden natuurlijk wel acceptabel zijn in een compleet nieuwe setting. En ik ben natuurlijk een misogynistische nazi omdat ik een hekel heb aan het karakter Rose Tico, dat ik dat ook had gehad als ze gespeeld werd door Angelina Jolie of voor mijn part Chris Pratt doet daar niets aan af. Ik zou ook graag zien dat thema's als "kapitalisme is slecht" iets subtieler worden weergegeven dan in de Canto Bight scenes.

IX had eigenlijk al geen kans meer, en gelukkig doet de film ook niet zijn best, vanaf de eerste drie woorden van de opening crawl: "the dead speak". Yep, Palpatine is terug, maar we hoeven natuurlijk niet uit te leggen hoe dat kan. Of waarom force healing mogelijk is. Of waarom Kylo een dodelijke crash met zijn TIE overleeft zonder een vouwtje in zijn kleding. Etc. IX heeft de Transformers formule: continu actie en dingen die gebeuren, zodat je geen tijd krijgt om na te denken of het eigenlijk wel ergens op slaat. De film is alleen acceptabel als comedy of als drinking game: neem een slok bij elke Rian Johnson retcon die voorbij komt.

Roge One is wat mij betreft de positieve uitzondering in de Disney films: de film heeft ook wel wat problemen maar over het algemeen een goed verhaal en een sterk en gedurfd einde (al moest het in zekere zin wel omdat we wisten dat het bijna niet anders kon).

Solo is een beetje teveel ticking the box: oh kijk, Han's Dice, Kessel Run, bijnaam van Chewie, etc, maar is op zich wel ok.

The Mandalorian moet ik nog zien, wel goede dingen over gehoord.

Mijn ranking van de films, met ruimtes ertussen waar de grote sprongen in kwaliteit zitten:

V - IV - Rogue One - VI - ... - Solo - III - I - II - ... - ... - VII - IX - VIII


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2020, 11:57 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb dit jaar voor het eerst met Star Wars kennis gemaakt, en heb ook meteen alles, maar dan ook alles wat er tot nu toe van is gemaakt gezien. Oh nee, sorry, alleen alles wat er op Disney+ te vinden is dus. Maar dat zijn dus alle 11 films en de serie Mandelorian. Tekenfilms en Lego kijk ik niet.

Ik vind het vermakelijk altijd om te lezen wat mensen ervan vinden, en dat ze dus de kwaliteit zo slecht vinden of de verhaallijn. Volgens mij heeft het allemaal vooral met jeugdsentiment te maken. Want de jongere generatie vindt de films VII, XIII en IX wel geweldig volgens mij.

Altijd in alle films is er wel wat, dus ook met Star Wars.
Ja natuurlijk is net iemand er op het juiste moment op de juiste plaats, met de juiste voorwerpen, zelfs in een heel universum.

Voor mij was de grootste verrassing van Star Wars, nadat ik andere sience-fiction had gekeken dat op welke planeet je ook komt, voor mensachtigen is het altijd de goede temperatuur en de goeie zuurstof. Heel bijzonder wat een mens kan eigenlijk niet meer verdragen dan tussen de 10° en de 40° (zonder speciale kleding) en moet zelfs al op de hoogste toppen van zijn eigen planeet aan de zuurstof.

Uit andere films:
Als iemand uit een plas water komt is hij binnen 2 minuten weer droog.
Of de halve wereld over reizen zonder koffer maar als je plots in een chique gelegenheid terecht komt hebje ineens een cocktailjurk of smoking aan.
Wapens zijn ook altijd paraat, ook weer na de hiervoorgenoemde duik in het water.

Erg benieuwd wat je van de Mandalorian gaat vinden.
Ik kan er nu niets over zeggen want jij hebt het nog niet gezien.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2020, 15:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 385
Woonplaats: Putten
De Mandalorian is de moeite waard, zeker de 2e serie daarvan! 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2020, 16:27 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Bridget schreef:
Ik vind het vermakelijk altijd om te lezen wat mensen ervan vinden, en dat ze dus de kwaliteit zo slecht vinden of de verhaallijn. Volgens mij heeft het allemaal vooral met jeugdsentiment te maken. Want de jongere generatie vindt de films VII, XIII en IX wel geweldig volgens mij.

Dat is helemaal hoe ik er ook over denk. De impact van 'nostalgie' en 'sentiment' ivm die films mag je niet onderschatten. Ik heb ze als kind van de 90's zelf ook pas als volwassene 'ontdekt' en vind in elke van de trilogieën wel goede zaken zitten.
Ik vind de sequels enorm knap gemaakt, qua special effects, setting, personages, verhaal enz. Qua verhaal zoals gemeld wel heel hard een kopie van de verhaallijn van de originele trilogie, maar dat mag de pret niet drukken :wink:
Maar ik kan me wel voorstellen dat je je als (mannelijke) 'jongeling' erg vereenzelvigt met Luke en dat inlevingsvermogen is op latere leeftijd én met een vrouw als hoofdpersonage logischerwijze heel wat moeilijker.
Ik heb in de verlengde herfstvakantie dit jaar alle films met mijn twee dochters van 7 en 8 gezien en die zijn nu helemaal fan. :ugeek: En na de schattige 'baby Yoda' in de Mandalorian helemaal. :mrgreen:
Zalig om voor je 8-jarige dochter een Lego Millennium Falcon onder de boom te kunnen leggen omdat ze er zelf achter gevraagd heeft!

Citaat:
Voor mij was de grootste verrassing van Star Wars, nadat ik andere sience-fiction had gekeken dat op welke planeet je ook komt, voor mensachtigen is het altijd de goede temperatuur en de goeie zuurstof. Heel bijzonder wat een mens kan eigenlijk niet meer verdragen dan tussen de 10° en de 40° (zonder speciale kleding) en moet zelfs al op de hoogste toppen van zijn eigen planeet aan de zuurstof.

Dat is waarom ik Star Wars altijd categoriseer als 'sci fantasy'. Er zijn zoveel wetenschappelijk en gewoon logisch onverklaarbare details dat het eigenlijk belachelijk wordt :lol:
Wat ik er dan wel weer wél veel beter aan vind op sci fi gebied is de grote variatie aan aliens, die niet zoals in de meeste films allemaal 'bipedal humanoids' zijn, hoewel er nog steeds wel net iets te veel 'bipedal' rassen zijn.

Mandalorian seizoen 1 vond ik lichtjes tegenvallen vergeleken met de torenhoge verwachtigen die ik er van had, maar seizoen 2 vond ik ook beduidend beter.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2020, 18:54 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Bridget schreef:
Ik heb dit jaar voor het eerst met Star Wars kennis gemaakt, en heb ook meteen alles, maar dan ook alles wat er tot nu toe van is gemaakt gezien. Oh nee, sorry, alleen alles wat er op Disney+ te vinden is dus. Maar dat zijn dus alle 11 films en de serie Mandelorian. Tekenfilms en Lego kijk ik niet.


Ik kan je mededelen dat de tekenfilm serie van Attack of the clones zeer de moeite waard is!
Daar maak je ook kennis met een aantal karakters die ook in The Mandalorian terug komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2020, 19:06 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Lord Leuber schreef:
The Mandalorian moet ik nog zien, wel goede dingen over gehoord.


Dan ga die maar een rap kijken, dat is fanservice materiaal :D. Bereid je voor op heerlijke stroperige shots. Het project wordt geleid door Jon Favreau en Dave Filoni die zowat Star Wars ademen :D. erg labour of love. De episodes worden door een team van 6 regiseurs gemaakt waarbij ieder regiseur zijn eigen episode leidt. Je ziet bij 1 episode bijvoorbeeld heel goed de invloeden van een old school western, oid.

Niet alle episodes zijn even goed hoor, maar het is een genot om te kijken.

The clone wars heet die animatie serie idd. ook erg cool met veel achtergrond informatie over verschillende personages uit het universum ten tijden van Anakin (ook door Dave Filoni gemaakt btw).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Star Wars VII, VIII en IX  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®