Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2020, 21:09 
PIONier

Berichten: 4
ik begrijp het volgende niet helemaal: stel, je hebt meerdere vogels liggen in de verschillende leefgebieden. Mag je elke keer als je bijvoorbeeld eieren legt, of voedsel pakt, de acties uitvoeren die binnen die rij bij de verschillende vogels gelden? of mag je een actie, horend bij een vogel slechts 1 keer uitvoeren? En zo ja, bij welke vogel dan? diegene die als eerste links in de rij ligt?

En nog een punt: het is ontzettend lastig om voldoende voedsel te verzamelen, maar klopt het dat je echt elke keer maar 1 voedselonderdeel mag pakken (tenzij je verder op het bord komt)? en dat dus je keuzes al snel heel beperkt zijn?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2020, 21:45 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Je kiest de actie die je wilt doen, en vervolgens mag je alle vogels die in dezelfde rij liggen activeren, van rechts naar links.

Elke keer als je dus een vogel toevoegd aan een rij kan je steeds meer doen als je daarna die actie kiest.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 09:57 

Berichten: 8
Woonplaats: Baarn
De Spellenreporter schreef:
Je kiest de actie die je wilt doen, en vervolgens mag je alle vogels die in dezelfde rij liggen activeren, van rechts naar links.

Elke keer als je dus een vogel toevoegd aan een rij kan je steeds meer doen als je daarna die actie kiest.

Met daarbij de kanttekening dat dit uiteraard alleen de (bruine) "ALS GEACTIVEERD" kaarten betreft.
Anders gekleurde kaarten worden eenmalig/niet (wit) of in de beurt van een ander (roze) geactiveerd, in het basisspel tenminste.
En ja, in het begin is het vaak karig, wat voedsel betreft, dus daar kan/moet je aan gaan werken.
Maar soms is er ook voedsel in overvloed, krijg je bijvoorbeeld voedsel door kaarten van anderen ....

Succes, Edwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 12:45 
PIONier

Berichten: 4
Dank je wel Edwin! goede tips!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 13:09 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Nog een aanvulling bruine kaarten hoef je niet te activeren als je niet wilt. Soms is dat namelijk beter om te doen zodat een tegenspeler bijv niet mee kan profiteren dmv ook een voedsel te mogen pakken waardoor hij die vogel niet kan bouwen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 13:44 
PIONier

Berichten: 4
haha! dat is inderdaad ook waar. tot nu toe was het ook vaak zo dat ik zo'n actie helemaal niet uit kòn voeren, omdat ik geen kaarten had, of geen eieren of wat dan ook... beginner hè! ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 13:56 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
De eerste potjes kunnen nogal schuren inderdaad, dat kan ik me nog goed herinneren. Gevoel dat je alleen maar foute kaarten krijgt, nooit het juiste voedsel ziet liggen, altijd net tekort komt, te weinig blokjes hebt, enzovoort. Dat wordt beter naarmate je vaker speelt. "Verkeerde kaarten" heb ik bijna nooit meer, en ik hoef ook nooit meer voedsel te pakken dat suboptimaal is.
Overigens, @WTULTC, je hebt helemaal gelijk met het al dan niet tactisch activeren van bruine eigenschappen, maar onze ervaring is wel dat je niet te zuinig moet zijn met uitdelen. Levert namelijk meestal meer op dan het kost, zeker als dit normaal is in je speelgroep. Elkaar wat gunnen gaat twee kanten op en zorgt voor meer punten voor iedereen. Je kunt daar dus heel tactisch mee omgaan: levert een eigenschap mij ongeveer net zoveel of meer op? Dan doen.
In die zin zijn sommige nieuwe vogels uit Oceanië heel leuk: dat je één andere speler kunt kiezen die mee profiteert.
Overigens spreken wij thuis bij veel (niet alle) spellen altijd over medespelers in plaats van tegenspelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2020, 13:59 
PIONier

Berichten: 4
Leuk om te horen! wij spelen het nu vooral met 2 personen, dat zal ook wel uitmaken natuurlijk. Hoe dan ook; het is een erg mooi en leuk spel. Dank voor de reacties.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Acties in Wingspan, 1 keer? of meerdere keren?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®