Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2020, 12:02 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
Het is inderdaad ook een keuzen om het zo te doen. Bij mij ligt de grens of je tijdens een play kunt zien of je hebt gewonnen / verloren en je het spel daarna op kunt ruimen. Dat kan bij de Crew, dus vandaar. Bij Love Letter niet, want dan heb je een ronde gespeeld niet het spel.

Nu geef ik wel toe dat ik bijv. bij Fjord geen 3 rondes speel maar 1 ronde. Dat spel duurt vind ik te lang met 3 rondes en die rondes zijn eigenlijk overbodig. Je zou dat wellicht ook kunnen zeggen van Love Letter, maar daar vind ik het anders bij omdat een rondje nog geen minuut hoeft te duren. Bij Lost Cities vind ik juist wel dat je het aantal rondes dient te spelen wat de regels aangeven om een play te registreren.

Het is inderdaad maar net waar jezelf de grens legt voor een play. On-line plays registreer ik sowieso niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2020, 17:29 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
WTULTC schreef:
Het is inderdaad ook een keuzen om het zo te doen. Bij mij ligt de grens of je tijdens een play kunt zien of je hebt gewonnen / verloren en je het spel daarna op kunt ruimen. Dat kan bij de Crew, dus vandaar. Bij Love Letter niet, want dan heb je een ronde gespeeld niet het spel.

Nu geef ik wel toe dat ik bijv. bij Fjord geen 3 rondes speel maar 1 ronde. Dat spel duurt vind ik te lang met 3 rondes en die rondes zijn eigenlijk overbodig. Je zou dat wellicht ook kunnen zeggen van Love Letter, maar daar vind ik het anders bij omdat een rondje nog geen minuut hoeft te duren. Bij Lost Cities vind ik juist wel dat je het aantal rondes dient te spelen wat de regels aangeven om een play te registreren.

Het is inderdaad maar net waar jezelf de grens legt voor een play. On-line plays registreer ik sowieso niet.


online plays hebben bij mij nog weer een onderscheid, speel ik online met dat ik met diegene(n) live met geluid en/of video klets (skype, discord etc), dan registreer ik het wel. Omdat het representatief is voor het spelen van een echt spel.
Maar stel dat we dan bijvoorbeeld 3 potjes 7 wonders achter elkaar spelen (wat online heel snel gaat) doe ik dat dan weer als 1 :P. Maar als ik online met onbekenden speel of turn-based, dan log ik dat niet.


nog even ontopic: het lijstje van 2020 maak ik pas later in het jaar/volgend jaar natuurlijk, juist in de kerstvakantie gaat er veel gespeeld worden!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2021, 13:23 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
Nu is 2020 definitief voorbij. Merkwaardig genoeg was het qua plays een top jaar (ik log geen online plays), maar dat kwam met name door de Crew. Uiteindelijk speelde ik 526x een spel. Een nieuw record. Zou je daarvan de plays van de Crew afhalen dan zou ik nog op 350x een spel uitkomen wat ook nog hoog is voor mij doen. Bij Wingspan zijn de meeste plays solo geweest.

Dit zijn de spellen die 10 of meer plays hebben gehad in 2020:
The Crew: The Quest for Planet Nine 175
Codenames: Duet 27
Carcassonne 17
Wingspan 14
Patchwork 13
Keer op keer 11
Just One 11
Red7 11
7 Wonders Duel 10
Qwixx: Das Duell 10

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Het enige echte lijstje! - meest gespeeld 2020  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Eindejaarslijstjes 2020, meest gespeeld 2020



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®