Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 21:56 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Een aantal kinderen is inmiddels 8 plus in onze familie. Met een aantal volwassenen erbij zitten we dan op 7 tot 8 personen. We spelen dan graag een spelletje.

Veel spellen zoals een 30 seconds is gewoon te lastig omdat kinderen de personages en begrippen uit 30 seconds niet kennen.

Momenteel spelen we Codenames pictures maar zijn op zoek naar andere spellen. Wat is vanaf 8 jaar leuk om met meer dan 6 personen te spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 22:09 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Just one?
Weerwolven?
Saboteur? (Alleen leuk met meer dan 5, c.q. 2 saboteurs)
30 seconds junior? (Vind ik leuker dan die zwarte doos)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 22:13 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Concept, eventueel met extra zelfgemaakte kaartjes met bijv. stripfiguren of TV helden?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 22:36 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Deception: Murder in Hong Kong
Wavelength

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 22:57 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Weerwolven is goede optie. Zelf schoot toch Dixit me te binnen. Andere spellen goede opties maar niet mijn persoonlijke voorkeur en wil het zelf ook leuk vinden.


Deception ken ik niet goed genoeg maar bgg zegt vanaf 14, aanbevolen vanaf 12. Dan is 8 jaar echt veel te jong lijkt me.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 23:25 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
Misschien 30 seconds:everydag life (de oranje doos)?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 23:27 
5. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wij speelden met kerst black stories, met 6 personen, maar kan makkelijk met meer. Misschien zijn de kaartjes wat luguber maar er is volgens mij ook een andere variant. Niet avond vullend, maar heel leuk als filler.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 23:50 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
O ja Dixit. Natuurlijk. Dixit Odyssee kan tot 12 en is dan ook nog/juist* erg leuk.
(*doorstrepen wat niet van toepassing is)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021, 23:55 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Edwin84 schreef:
Weerwolven is goede optie. Zelf schoot toch Dixit me te binnen. Andere spellen goede opties maar niet mijn persoonlijke voorkeur en wil het zelf ook leuk vinden.


Deception ken ik niet goed genoeg maar bgg zegt vanaf 14, aanbevolen vanaf 12. Dan is 8 jaar echt veel te jong lijkt me.

Deception is goed te spelen vanaf 8 jaar, maar dat verschilt per kind. Het onderwerp (moord oplossen) past misschien meer bij 'vanaf 10 à 12 jaar', afhankelijk van hoe de ouders daar tegen aankijken en mee omgaan. 'Vanaf 14 jaar' is om dure certificering voor kinderspeelgoed te ontwijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021, 00:52 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Dixit Oddyssey by far!

Just One is tot 7 spelers, maar met een extra papiertje en pen kan dat net zo goed met 8. Fantastisch partyspel!

Als ze Codenames Pictures leuk vinden, kan je voor de originele Codenames opteren. Er komt (is?) dit jaar ook een Codenames Disney op de markt dacht ik?

Verder: Concept, Saboteur, Camel Up, Ca$h&Guns 2nd Ed, Bang! Het dobbelspel, When I dream, Shadows: Amsterdam,...

Weerwolven zou ik zelf niet aanraden met 8 spelers, dat vind ik te weinig. Misschien een van al die afkooksels, maar die ken ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021, 10:42 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Bedankt voor alle tips. Saboteur hebben we maar niet aangedacht die met hen te spelen. Die hebben we in de kast. Gewone Codenames gaan we ook proberen en kijken naar Oranje 30 seconds.

Bang Dice game geprobeerd maar was voor de jongste toch echt te lastig.

Denk ook dat Dixit het leukste is. Die hebben we zelf al lang niet gespeeld en hebben we nog met 2 kaarten uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021, 11:11 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Ik denk dat Shadows Amsterdam (hierboven ook al genoemd) ook een goede optie is. Het spel kan zowel door kinderen als volwassenen gespeeld worden, het spel draait om associëren bij plaatjes.
Magic Maze is misschien ook een optie, hoewel ik zelf vind dat dat spel echt het beste speelt met 4.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021, 11:37 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Kijk ook eens naar Hellapagos. Ontzettend simpele regels, en heeft hier al voor verschillende hilarische momenten gezorgd. Nog niet gespeeld met 7 a 8 man, alleen met 4 en 5 (5 leuker dan met 4), maar ik verwacht dat hij dan ook zeer goed uit de verf zal komen. De kinderen van 9 en 11 vinden hem geweldig.

Colt Express is max 6, maar doet het hier ook nog steeds goed. En ook 1 nacht Weerwolven. Net als het al genoemde Cash n Guns en Just One.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021, 13:04 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Magic Maze? Met 8 wel wat chaotisch en lastig manoevreren misschien, maar kan in theorie tot 8 en voor kinderen van 8+ zeker al te doen.
Saboteur lijkt me inderdaad ook wel mogelijk.
(oude) Roborally met meerdere borden? Machiavelli met uitbreiding? Maar met 8 geeft dat potentieel wel wat downtime als er lang nagedacht wordt over welke personage te kiezen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2022, 21:55 
4. Cahoots! (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 53
Telestrations is ook erg lachen. Niet in het Nederlands, maar je kan er gemakkelijk zelf opdrachtkaartjes voor maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Partyspel 8 personen inc. Kids  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

+8, kinderen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®