Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




34 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Azul
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 14:53 
Grote Dienaar

Berichten: 140
Phaedros schreef:
helena schreef:
Renehindriks schreef:
Huh?!? Volgens mij mag dit juist ábsoluut niet.. want je kan juist tactisch kiezen, zodat de ander met een kleur blijft zitten die hij/zij niet kwijt kan (en dus minpunten). Bovendien is het zéér onverstandig om te doen, want als je de rij vol krijgt kan je de tegel rechts niet meer kwijt en je blokkeert je rij voor een andere kleur.
Dus: nee, mag niet en is bovendien niet heel snugger ;)


Ik zou niet weten waarom dit per definitie niet snugger zou zijn. Elke rij heeft (in geval van dit voorbeeld) een blauwe steen nodig, en de situatie kan zich best voor doen dat het slim is om alvast die kleur te pakken als dat zo uitkomt, juist vaak om te zorgen dat de ander niet genoeg stenen van die kleur heeft. Ik heb Azul al vaak gespeeld en ook vaak gewonnen waarbij ik niet schroom om een kleur in meerdere rijen te verzamelen. Dus OF mijn tegenstanders zijn nog dommer OF ik ben misschien toch snugger :lol:


Exact! Soms kan het een groot voordeel hebben om een kleur voor de neus van een tegenstander weg te kapen, ook als je die al in een andere rij hebt liggen. Tegelijkertijd kan dit het voor jezelf lastiger maken om beide rijen vol te krijgen, maar dat maakt dit spel juist zo leuk en uitdagend.


Met 'niet heel snugger' doelde ik op het feit dat als je bijvoorbeeld meerdere blauwe rijen maakt, je het jezelf lastig maakt om het vol te krijgen. Maar aan de andere kant krijg je dan misschien alles van 1 kleur juist wel vol. in sommige situaties wellicht stiekem toch snugger ;)

Ik ben nog steeds wel een beetje 'flabbergasted' van deze voor mij nieuwe regel. Heb het nog niet weer gespeeld met de 'goede ' regel. Ik twijfel wel of het er leuker van wordt.. lijkt me minder tactisch en haalt een stuk pest-element weg. Want als iemand bijvoorbeeld al de blauwe bovenste rij vol heeft en er liggen op het eind nog 5 blauwe tegels... die laat ik dan lekker voor de ander liggen, zodat het veel minpunten zijn. Maar als diegene dan nog de onderste rij leeg heeft, kan hij ze tóch alle 5 nog kwijt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Azul
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 20:23 
kooiker

Berichten: 706
Maak je geen zorgen, er valt nog genoeg te pesten... :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Azul
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021, 21:42 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Aarica schreef:
Hallo,
Sinds deze week hebben we Azul gespeeld met ons tweetjes.
Een heel leuk spel, maar we hebben toch vragen bij de spelregels.

Mogen we op de patroonlijnen (linkse vak dus) twee dezelfde kleur rijen plaatsen?
Bv. Rij 2; blauwe tegels en Rij 4: ook blauwe tegels

Groetjes!
Nu het duidelijk is dat dit mag...

...Móèt je een tegel plaatsen als je die legitiem kan leggen óf mag je ervoor kiezen die naar beneden te laten vallen voor minpunten (zodat de ruimte vrij blijft voor de volgende ronde bijvoorbeeld?)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Azul
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021, 23:45 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Kevin schreef:
...Móèt je een tegel plaatsen als je die legitiem kan leggen óf mag je ervoor kiezen die naar beneden te laten vallen voor minpunten (zodat de ruimte vrij blijft voor de volgende ronde bijvoorbeeld?)
Nee, je bent niet verplicht hem te plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Azul  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Azul



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®