Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welkom bij Gameknight
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 15:03 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Hey mensen,

graag zou ik jullie willen voorstellen aan een nieuw concept binnen de speluitleg: Gameknight!

We zijn met Gameknight gestart omdat we vinden dat we eigenlijk iets missen binnen de wereld van speluitleg. Natuurlijk zijn er tal van (met sterk variërende kwaliteit) how to play video's in omloop en kun je ook de geschreven uitleg redelijk simpel vinden, maar dit is toch niet helemaal hetzelfde als iemand die bij je aan tafel aanschuift en je een duidelijke uitleg geeft.

Dat is nou net wat Gameknight wil bereiken. Uiteraard is het in deze tijd niet mogelijk om met veel mensen fysiek samen te zijn, daarom hebben wij ervoor gekozen om onze service digitaal aan te bieden. Via een aantal camera's heb je zicht op je uitlegger, het speelbord en eventueel ook nog detail views van sommige onderdelen.

In het bijgesloten promofilmpje kun je zien hoe we te werk gaan, maar ik zal het hier ook nog even verduidelijken:

Je stuurt een berichtje naar gameknight via ons Whatsapp knop op facebook of instagram.
Je koopt een voucher:
Deze zijn in 3 bedragen verkrijgbaar:
S €5,- voor een korte uitleg van max 10 minuten
M €10,- voor een uitgebreidere uitleg van ca. 15/20 minuten
L €15,- voor een uitleg van 25/30 minuten
Je plant een uitlegsessie in op een voor jullie prettige datum en tijd en wij zorgen dat we je voor een videocall uitnodigen. Hier leggen we het spel compleet naar wens uit en zijn we uiteraard beschikbaar voor alle vragen. Nadat jullie tijd er op zit, zijn we nog steeds via de app bereikbaar voor alle verdere vragen.

Uitleg is beschikbaar in zowel Nederlands, Engels als Duits.

We hebben alle vertrouwen in het slagen van dit concept en zijn ook al druk bezig geweest het 1e weekend. Binnenkort hopen we ook onze voucher fysiek bij de betere spellenwinkels te hebben liggen, daar zijn we momenteel druk mee bezig.

Je kunt ons vinden op Facebook onder @gameknight
en op instagram onder https://www.instagram.com/gameknight_nl/

https://youtu.be/0rVH9-g2zvU

mvg,

De Gameknight

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 15:23 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Klinkt als een heel leuk concept. Ben benieuwd of hier veel animo voor is.

Net als met veel nieuwe concepten is het altijd afwachten of mensen bereid zijn er voor te betalen. Mijn ervaring is dat als mensen niet iets tastbaars in hun handen krijgen ze het vaak op de juiste waarde waarderen. Ze verwachten dan vaak dat iets gratis is of voor hetzelfde uurloon als dat ze zelf netto per uur inoondienst verdienen. Is het meer, vinden ze het al snel duur.

Wellicht hebben jullie zelf al onderzoek hiernaar gedaan met de uitkomst dat hier een goede markt voor is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 16:13 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Bedankt voor je berichtje.

Uiteraard hebben we hier grondig onderzoek naar gedaan en we hebben in onze eerste week al verschillende bestellingen gehad. Uiteraard zal succes nog moeten blijken.
We hebben er in elk geval enorm veel zin in.

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 17:00 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Edwin84 schreef:
Klinkt als een heel leuk concept.

Serieus?
Wie betaalt er nu 5 of 10€ om maar een halve uitleg van een spel te krijgen? En 15€ betalen om zelf het regelboekje niet te moeten lezen? Dat doet toch niemand?!
Ik vind het straft dat hier een publiek voor is.... Er zijn al zoveel gratis uitlegfilmpjes dat ik niet begrijp dat hier echt een markt voor zou zijn... :eh:

Wel een zeer professioneel promofilmpje, dat moet ik jullie wel nageven. Ziet er erg knap uit!
Als iemand van het forum hier van deze dienst gebruik gemaakt heeft, hoor ik het graag. Ik vraag me oprecht af of er hier leden zijn die hiervoor zouden betalen...
Persoonlijk vind ik het net erg leuk om een spel vanuit het regelboekje te leren...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 17:08 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
The Iced One schreef:
Serieus?
Wie betaalt er nu 5 of 10€ om maar een halve uitleg van een spel te krijgen? En 15€ betalen om zelf het regelboekje niet te moeten lezen? Dat doet toch niemand?!
Ik vind het straft dat hier een publiek voor is.... Er zijn al zoveel gratis uitlegfilmpjes dat ik niet begrijp dat hier echt een markt voor zou zijn...


Ieder zijn mening natuurlijk. Ik kan je garanderen dat er nooit een halve uitleg gegeven zou worden, dus het gaat altijd om een volledige uitleg.

Bedankt voor het compliment over het filmpje, hier is veel tijd en energie in gestoken. Ik hoop je toch te kunnen overtuigen van de meerwaarde van Gameknight. Ik denk dat de doorgewinterde speler niet het 'target publiek' is voor onze service. Ik begrijp dat er veel mensen zijn die zelf graag de regels leren, maar uit ervaring weet ik ook dat er een heel groot publiek in spellenwinkels komt, die spellen laten liggen omdat ze denken dat ze de regels niet onder de knie kunnen krijgen.

mvg,

Gameknight.

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 17:36 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik denk dat je geen halve uitleg koopt maar een uitleg voor een kleiner spel zoals Love Letter of Sushi Go.

Denk dat wij als spellenliefhebber op het forum niet de doelgroep zijn maar mogelijk wel de klanten die bij de lokale winkel kopen en op aanbeveling winkel een spel meenemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 19:07 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
Interessant concept. Vroeger had je voor videogames bijvoorbeeld de Nintendo Power Line waar je ook via een betaald telefoonnummer tips & tricks kon krijgen als je vast zat. Toch bestaat dit niet meer, simpelweg omdat alle informatie tegenwoordig gratis via internet toegankelijk is. Zo bestaan er ook geen betaalde seks lijnen meer nu je online gratis aan je trekken ( :P ) kunt komen. Voor bordspellen bestaan zoals reeds aangehaald legio gratis online informatiebronnen.

Toch, zeker nu mensen al een jaar vanwege COVID gewend zijn aan diensten op afstand (beeldbellen) én geen moeite hebben om te betalen voor online diensten (streaming services, hosting, apps) ben ik erg benieuwd hoe dit initiatief gaat lopen. In elk geval succes gewenst!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 19:43 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik denk dat dit ook heel leuk is om te geven als je iemand een spel kado doet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 19:56 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Edwin84 schreef:
Ik denk dat je geen halve uitleg koopt maar een uitleg voor een kleiner spel zoals Love Letter of Sushi Go.

Haha, dat had ik dus verkeerd geïnterpreteerd :silent:
Ik dacht dat je voor een spel als Scythe ook voor een korte uitleg kon kiezen 'to get the basics down' zoals we zeggen...
Maar dan nog, voor een spel waarbij een uitleg maar 5 tot 10m duurt, kan je toch wel gemakkelijk de regels lezen?
En zelfs de mensen die bij de lokale spellenwinkel een spel als Wingspan kopen (zoals in de trailer) kunnen toch wel lezen? :think:
Maar het zal wel aan mij liggen hoor :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021, 20:10 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
The Iced One schreef:
Edwin84 schreef:
Ik denk dat je geen halve uitleg koopt maar een uitleg voor een kleiner spel zoals Love Letter of Sushi Go.

Haha, dat had ik dus verkeerd geïnterpreteerd :silent:
Ik dacht dat je voor een spel als Scythe ook voor een korte uitleg kon kiezen 'to get the basics down' zoals we zeggen...
Maar dan nog, voor een spel waarbij een uitleg maar 5 tot 10m duurt, kan je toch wel gemakkelijk de regels lezen?
En zelfs de mensen die bij de lokale spellenwinkel een spel als Wingspan kopen (zoals in de trailer) kunnen toch wel lezen? :think:
Maar het zal wel aan mij liggen hoor :wink:
Ik geef weleens spellen zoals KingDomino of Railroad Ink kado.

Als ik dan bij dezelfde mensen thuis komt is het ingespeeld omdat ze niet aan de regels durven. Dan vragen ze of ik het wil uitleggen. Als ze het eenmaal kennen komt het dan vaak op tafel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021, 09:59 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Edwin84 schreef:
Ik denk dat je geen halve uitleg koopt maar een uitleg voor een kleiner spel zoals Love Letter of Sushi Go.

Denk dat wij als spellenliefhebber op het forum niet de doelgroep zijn maar mogelijk wel de klanten die bij de lokale winkel kopen en op aanbeveling winkel een spel meenemen.


Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat. Toch wilde ik het ook graag hier kenbaar maken, al is het maar om de naamsbekendheid zo groot mogelijk te maken.

Lucky Jack schreef:
Interessant concept. Vroeger had je voor videogames bijvoorbeeld de Nintendo Power Line waar je ook via een betaald telefoonnummer tips & tricks kon krijgen als je vast zat. Toch bestaat dit niet meer, simpelweg omdat alle informatie tegenwoordig gratis via internet toegankelijk is. Zo bestaan er ook geen betaalde seks lijnen meer nu je online gratis aan je trekken ( :P ) kunt komen. Voor bordspellen bestaan zoals reeds aangehaald legio gratis online informatiebronnen.

Toch, zeker nu mensen al een jaar vanwege COVID gewend zijn aan diensten op afstand (beeldbellen) én geen moeite hebben om te betalen voor online diensten (streaming services, hosting, apps) ben ik erg benieuwd hoe dit initiatief gaat lopen. In elk geval succes gewenst!


Interessant punt, al vind ik de vergelijking met een sexlijn absoluut onnodig. We zijn ons er zeker van bewust dat er een hoop informatie verkrijgbaar is, gratis en voor niets. Wij willen ons vooral onderscheiden door de mogelijkheid tot interactie en het direct kunnen beantwoorden van vragen op het moment dat ze opkomen. Een video met speluitleg leidt er niet vaak toe dat iedereen aan tafel een spel meteen begrijpt en je blijft altijd met vragen zitten die ook een filmpje niet meteen beantwoorden.

Edwin84 schreef:
Ik denk dat dit ook heel leuk is om te geven als je iemand een spel kado doet.


Je neemt me de woorden uit de mond.

Edwin84 schreef:
The Iced One schreef:
Edwin84 schreef:
Ik denk dat je geen halve uitleg koopt maar een uitleg voor een kleiner spel zoals Love Letter of Sushi Go.

Haha, dat had ik dus verkeerd geïnterpreteerd :silent:
Ik dacht dat je voor een spel als Scythe ook voor een korte uitleg kon kiezen 'to get the basics down' zoals we zeggen...
Maar dan nog, voor een spel waarbij een uitleg maar 5 tot 10m duurt, kan je toch wel gemakkelijk de regels lezen?
En zelfs de mensen die bij de lokale spellenwinkel een spel als Wingspan kopen (zoals in de trailer) kunnen toch wel lezen? :think:
Maar het zal wel aan mij liggen hoor :wink:
Ik geef weleens spellen zoals KingDomino of Railroad Ink kado.

Als ik dan bij dezelfde mensen thuis komt is het ingespeeld omdat ze niet aan de regels durven. Dan vragen ze of ik het wil uitleggen. Als ze het eenmaal kennen komt het dan vaak op tafel


Tegen dit probleem loop ik dus ook al jaren aan. Of de groep mensen die altijd roepen dat ze van een spelletje houden, maar niet verder durven te gaan dan Catan of Carcassone.

Bedankt voor alle interesse zo ver, we houden jullie zeker op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Volgende week willen we bijvoorbeeld live gaan met een "Get to know the gameknight" waar ik mijn persoonlijke top 10 spellen aller tijden met jullie wil delen.

Stay tuned!

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021, 11:59 
Meeple

Berichten: 18
Edwin84 schreef:
Ik geef weleens spellen zoals KingDomino of Railroad Ink kado.

Als ik dan bij dezelfde mensen thuis komt is het ingespeeld omdat ze niet aan de regels durven. Dan vragen ze of ik het wil uitleggen. Als ze het eenmaal kennen komt het dan vaak op tafel

Ik ben dan weer heel slecht in uitleg geven dus ik druk mensen of de regels in handen om zelf te lezen of gebruik een filmpje voor de basis en de details komen dan wel tijdens het spelen.

Tot nu toe is de site van de uitgever of gratis content op youtube daarvoor voldoende geweest maar dat waren vooral relatief simpele spellen. Ik zie de meerwaarde er wel van bij moeilijkere/ingewikkelde spellen, de vraag is dan alleen of mensen het geld ervoor over hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021, 16:47 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Op zich interessant. Niet zo zeer voor de meeste die hier zitten, maar hoe vaak ik al een spel bijv. van mensen 2e hands over heb genomen met de reden dat ze het regelboekje / regels te moeilijk vonden. Dan heb ik het echt over spellen die de meeste hier echt niet moeilijk zullen vinden zoals bijv. Stenen Tijdperk / Droomhuis... Als die mensen bereid zijn te betalen voor een privé-uitleg op afstand dan is er wel een markt voor. Ik schat niet dat het een hele grote markt is en dat je het fulltime je werk van zou kunnen maken, maar een paar sessies in de week s'avonds zou best moeten lukken denk ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021, 16:49 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
WTULTC schreef:
Op zich interessant. Niet zo zeer voor de meeste die hier zitten, maar hoe vaak ik al een spel bijv. van mensen 2e hands over heb genomen met de reden dat ze het regelboekje / regels te moeilijk vonden. Dan heb ik het echt over spellen die de meeste hier echt niet moeilijk zullen vinden zoals bijv. Stenen Tijdperk / Droomhuis... Als die mensen bereid zijn te betalen voor een privé-uitleg op afstand dan is er wel een markt voor. Ik schat niet dat het een hele grote markt is en dat je het fulltime je werk van zou kunnen maken, maar een paar sessies in de week s'avonds zou best moeten lukken denk ik.


Het is in eerste instantie ook niet mijn bedoeling om hier mijn fulltime werk van te maken.
Ik kan wel zeggen dat er nog meer op spellengebied in de pijplijn zit, maar dat is toekomstmuziek.

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Welkom bij Gameknight  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®