Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





49 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 14:58 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Pura Vida schreef:
Ik beschuldig die Tascini helemaal nergens van op dit moment, want wat ik aan uitspraken kon achterhalen vind ik het tegendeel van 'schuldig' aan wat dan ook. Maar dat óók de bordspelwereld wat politiek correcter wordt, of beter gezegd wat inclusiever, dat juich ik van harte toe. Het is wat mij betreft gewoon niet meer de tijd voor slordigheden, thema's of illustraties die kwetsend kunnen overkomen voor hele groepen in de samenleving. Ik kom nog te vaak dingen tegen, ook in nieuwe spellen, waarvan ik denk: moet dat nou écht? En nee, dat heeft niks met de vrijheid van meningsuiting of expressie te maken, maar gewoon met slordigheid, of verwijtbare onwetendheid. Gezien de richting waar dit draadje heen gaat en de overheersende kleur van BSM, zal er nu wel een bak ellende komen, maar ik duik na dit gezegd te hebben gewoon lekker weg en doe een spelletje. O nee, ik was aan het werk. :angel:


Volgens mij zeg ik nergens dat ik moeite zou hebben met inclusiviteit, of meer inclusiviteit in de bordspellenwereld; heb ik namelijk ook niet. Sterker nog ik juich het toe. Ik heb moeite met de manier waarop er "tegenwoordig" mee om wordt gegaan, zoals ook in dit geval. Als Tascini nou letterlijk tijdens een pro-Mussolini manifestatie op mensen afkomstig uit Afrika aan het knuppelen was, ja, dan snap ik dat je daar als uitgever vrij snel en duidelijk afstand van wilt nemen. Maar om bij een eventueel discutabele uitspraak (met ook nog lost in translation aspecten, volgens mij) meteen de man volledig in de ban te doen, om maar elke twijfel van "incorrectheid" bij de uitgever weg te nemen, dat vind ik te ver gaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 18:32 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Lord Leuber schreef:
Pura Vida schreef:
Ik beschuldig die Tascini helemaal nergens van op dit moment, want wat ik aan uitspraken kon achterhalen vind ik het tegendeel van 'schuldig' aan wat dan ook. Maar dat óók de bordspelwereld wat politiek correcter wordt, of beter gezegd wat inclusiever, dat juich ik van harte toe. Het is wat mij betreft gewoon niet meer de tijd voor slordigheden, thema's of illustraties die kwetsend kunnen overkomen voor hele groepen in de samenleving. Ik kom nog te vaak dingen tegen, ook in nieuwe spellen, waarvan ik denk: moet dat nou écht? En nee, dat heeft niks met de vrijheid van meningsuiting of expressie te maken, maar gewoon met slordigheid, of verwijtbare onwetendheid. Gezien de richting waar dit draadje heen gaat en de overheersende kleur van BSM, zal er nu wel een bak ellende komen, maar ik duik na dit gezegd te hebben gewoon lekker weg en doe een spelletje. O nee, ik was aan het werk. :angel:


Volgens mij zeg ik nergens dat ik moeite zou hebben met inclusiviteit, of meer inclusiviteit in de bordspellenwereld; heb ik namelijk ook niet. Sterker nog ik juich het toe. Ik heb moeite met de manier waarop er "tegenwoordig" mee om wordt gegaan, zoals ook in dit geval. Als Tascini nou letterlijk tijdens een pro-Mussolini manifestatie op mensen afkomstig uit Afrika aan het knuppelen was, ja, dan snap ik dat je daar als uitgever vrij snel en duidelijk afstand van wilt nemen. Maar om bij een eventueel discutabele uitspraak (met ook nog lost in translation aspecten, volgens mij) meteen de man volledig in de ban te doen, om maar elke twijfel van "incorrectheid" bij de uitgever weg te nemen, dat vind ik te ver gaan.

Over Tascini zijn we het volgens mij helemaal eens, toch? En over toenemende inclusiviteit van bordspelen ook, lijkt me? Just checking... :D

Voorbeelden, reactie AJ: die zijn er te over, maar ik noem er eentje, op het gevaar af dit draadje volledig off topic te trekken: het manusje van alles en de inboorling in El Dorado. Waarom heeft dat manusje die kleur en bijvoorbeeld de fotograaf, of de wetenschapper niet? Waarom draai je dat niet lekker om, denk ik dan. En 'inboorling' met de lading die deze benaming heeft, is niet meer van deze tijd. Dat is gewoon sloppy vertaalwerk. En de outfit van die oorspronkelijke bewoner is mij te stereotyp.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 20:39 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Pura Vida schreef:
maar ik noem er eentje, op het gevaar af dit draadje volledig off topic te trekken


De intentie bij aanmaken van dit draadje, was objectieve berichtgeving zonder opinie. Erwin vulde keurig aan met berichtgeving van HIG. Inhoudelijke discussies en uitwisseling van persoonlijke meningen over dit onderwerp zijn er te over op allerlei sociale media. Mag een slotje op.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 21:32 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
mazinho schreef:
De intentie bij aanmaken van dit draadje, was objectieve berichtgeving zonder opinie. Erwin vulde keurig aan met berichtgeving van HIG. Inhoudelijke discussies en uitwisseling van persoonlijke meningen over dit onderwerp zijn er te over op allerlei sociale media. Mag een slotje op.

Daar gaan we het dan ook op houden.
Mazinho heeft het nieuwsfeit aangebracht, jullie hebben de afgelopen dagen hierover vrij en met respect voor ieders mening gereageerd, waarvoor dank, en tenslotte mocht Mazinho dit draadje afsluiten.
Nu keren we samen met plezier terug naar de (virtuele) speltafel.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Board & Dice neemt afstand van Daniele Tascini  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Daniele Tascini



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®