Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2021, 23:34 
6. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wij spelen Maracaibo met 2 spelers, en we nemen beide kleine stapje, 4 stappen is veel en komt maar zelden voor. Meestal 1 of 2 stapjes.


Resultaat is dat we na 4 ronden allebei geheel/bijna hele schip hebben geüpgraded, beide geheel/bijna aan het einde zijn van het ontdekkingsspoor en beide geheel/bijna aan het einde zijn van alle drie de landen invloedsporen. Met monster scores van bijna 300 punten. Een potje duurt dan ook wel 4 uur.

Nu lijkt dit me niet de bedoeling van het spel. Overal hoor en lees ik dat er altijd wel iemand is die een run neemt en met 4 beurten naar de volgenden ronde is, nou bij ons dus niet.

Nu hebben we vanavond voor de 7e keer gespeeld, en hebben we vooraf afgesproken dat we na 3 ronde zouden stoppen.
Ik vond het spel zo veel leuker, en moest je echt keuzes maken, omdat lang niet alles geüpgraded of aan het einde van het spoor was.

Wie herkent dit, en wat is jullie oplossing?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 17:48 
Grote Dienaar

Berichten: 129
Woonplaats: Heerenveen
Als je iedere keer maar 1 of 2 stapjes neemt dan heb je bij de dorpen iedere keer maar 1 actie. Je kunt niet iedere keer een kaart spelen, want zoveel geld heb je niet. Neem je dan als actie maar 1 of 2 geld? Lijkt me geen goede actie, helemaal als je tegenstander die zou overslaan en acties doet die wel punten oplevert. Als je tegenstander dat consequent doet is de ronde afgelopen voordat je bij Maracaibo bent. En mis je een aantal acties die wel punten opleveren.

Verder kan er in de steden bij 2 spelers maar 1 schijfje gedropt worden (muv de eerste stad). Ik zou wel als eerste in een stad willen zijn om de speler te zijn die dat schijfje kan droppen. Hiermee sla je dus misschien andere acties over, maar als je iedere keer eerder bent dan je tegenstander raakt hij niks kwijt. Als beide spelers dat door hebben gaat het spel vanzelf sneller.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 17:53 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
KrisZeeland schreef:
Wie herkent dit, en wat is jullie oplossing?

Jullie kiezen toch zelf om kleine stapjes te nemen? :wink:
Als één van de twee grotere stappen neemt, moet de andere dan niet volgen?
Ik heb het spel nog maar 1x gespeeld, maar herinner me wel de 'pressure' om te volgen zodra iemand grotere stappen begint te nemen. En zoals KNudde zegt, door grotere stappen te nemen worden je acties toch ook krachtiger? :think:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021, 21:14 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wij vinden het niet leuk om op (bijna) alle sporen het einde te halen. Omdat dat volgens mij ook niet de bedoeling is van het spel (het gaat toch om keuzes maken) heb ik een aantal potjes tempo gemaakt, maar dan had ik zelf geen lol in het spel.
Nu met 3 rondes kunnen we lekker op onze eigen tempo spelen.
Dus voor ons is dat de oplossing, ik was gewoon benieuwd of er andere spelers dezelfde ervaring hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 10:07 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Purmerend
Er liggen toch helemaal niet genoeg quest tegels en steden om allebei zoveel stappen te maken?
Heb Maracaibo hier pas een keer of 3 gespeeld, maar het is hier voornamelijk grote stappen maken omdat je anders bijna niets heb.
De village acties zijn echt alleen maar handig als je ook echt zo'n actie doen moet/wil.

Ik heb het niet vaak genoeg gespeeld om het nu uit mijn hoofd te kunnen zeggen, maar je hebt een totaal tegenovergesteld gevoel dan dat ik heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 10:40 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
lamstraal schreef:
Er liggen toch helemaal niet genoeg quest tegels en steden om allebei zoveel stappen te maken?
Heb Maracaibo hier pas een keer of 3 gespeeld, maar het is hier voornamelijk grote stappen maken omdat je anders bijna niets heb.
De village acties zijn echt alleen maar handig als je ook echt zo'n actie doen moet/wil.

Ik heb het niet vaak genoeg gespeeld om het nu uit mijn hoofd te kunnen zeggen, maar je hebt een totaal tegenovergesteld gevoel dan dat ik heb.


Ik heb precies hetzelfde gevoel. Als iedereen telkens maar 1/2 stappen neemt, dan ga je op den duur 'slechtere' moves moeten doen.

Als jullie het op die manier prettig vinden met jullie 2en, dan is het verder prima toch?
Persoonlijk vind ik het juist leuk om af en toe juist grote moves te maken. Of wanneer ik er goed voor sta, het einde probeer te rushen.

Mvg,

Gameknight.

_________________
https://www.facebook.com/gameknightnl
https://www.instagram.com/gameknight_nl/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 13:44 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3030
Woonplaats: Nijmegen
het is ongeveer hetzelfde als het 'tempo' in het dorp, als anderen snel gaan spelen wordt je min of meer gedwongen om ook snel te gaan spelen. Alleen is langzamer spelen in het dorp dan nog wat meer 'waard' dan in maracaibo. Het klinkt met zoals jullie het spelen lsof je het semi coöperatief speelt omdat je langzaam speelt. Terwijl als je snel speelt, zoals ik het zou noemen het meer competitief is.

maar los van labels of andere meningen, als jullie er blij mee zijn als je het zo speelt dan is dat het belangrijkste lijkt me.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 18:47 
Grote Dienaar

Berichten: 129
Woonplaats: Heerenveen
Als 3 rondes werkt voor jullie dan is dat prima. Houd er dan wel rekening mee dat de balans van het spel daar niet op gemaakt is. Zorgt er bijvoorbeeld voor dat kaarten die inkomen (punten en geld) opleveren een stuk minder waard worden als je maar max 3x hun inkomen krijgt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021, 21:28 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
We hebben nu samen een solo potje gedaan, tegen Jeanne. Zij brengt flink de vaart in het spel. Waar ik normaal wel 3 of 4 assistenten bouw, die ik dan ook allemaal langs wil gaan. Hadden we er nu maar 1. We moesten grotere stappen doen, om bij te blijven, maar ik vond dat juist wel leuk.

Volgende keer ga ik proberen om Jeanne als derde speler erbij te doen. Geen idee of het werkt, maar dan kunnen we wel tegen elkaar spelen, en hebben we toch een ‘speler’ in ons midden die tempo maakt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2021, 09:20 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Purmerend
Solo zit de vaart er goed in.
Zal wel een totaal andere beleving zijn geworden vergeleken met eerst.
Van heel langzaam alles af naar een ronde van een stap of 4.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2021, 22:41 
1. Robinson Crusoe (1958)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
lamstraal schreef:
Solo zit de vaart er goed in.
Zal wel een totaal andere beleving zijn geworden vergeleken met eerst.
Van heel langzaam alles af naar een ronde van een stap of 4.
Ja klopt was totaal anders, had helemaal geen tijd om assistenten te bouwen/bezoeken. Lekker hoog tempo!

Benieuwd of het gaat werken met Jeanne als derde “speler”.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Maracaibo voor de trage speler[emoji6]  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Maracaibo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®