Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carcassonne opruimen
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010, 15:16 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
Hallo,

Ik heb me overlaatst laten gaan en heb een aantal uitbreidingen voor Carcassonne gekocht. Nu wil ik deze avond voor de eerste keer met één van die uitbreidingen spelen en vooruitziend als ik ben zit ik al na te denken over de opruim achteraf. Hoe maken jullie een onderscheid tussen de basistegels en de tegels van de uitbreiding? Steken jullie alles in 1 doos zonder onderscheid (met als nadeel dat als je maar met 1 uitbreiding wilt spelen dit niet zo eenvoudig is) of sorteren jullie na het spelen alles per uitgave? Zeker als je met verschillend uitbreidingen kan deze laatste optie wel even duren denk'k (tijd die je beter kan spenderen aan een ander spel :D ).

Tips?

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne opruimen
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010, 16:33 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2749
Woonplaats: Utrecht
Als je recente uitbreidingen hebt gekocht, staat er op elk uitbreidings tegeltje een symbool per uitbreiding. wellicht is de achterkant net iets anders en kan je daarmee eerst het basisspel van de rest splitten. De graaf en de eerste Rivier hebben zowieso donkere achterkantjes.

Over het algemeen ben ik voor het geordend opruimen. Ik wil altijd snel kunnen beginnen met spelen als ik een spel pak.

JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne opruimen
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010, 18:15 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
JeVo schreef:
wellicht is de achterkant net iets anders en kan je daarmee eerst het basisspel van de rest splitten. De graaf en de eerste Rivier hebben zowieso donkere achterkantjes.

JeVo


Ik denk niet dat de achterkanten anders zullen zijn. Dan zou je dat zien wanneer je de toren gebruikt om tegels te trekken.

Ik heb het suimpel opgelost:
AL de tegels van AL de uitbreidingen zitten in de toren. We spelen bijna steeds met ALLE tegels (soms halen we er willekeurig een aantal tegels uit als we de spelduur willen inkorten of bij n ieuwe spelers) maar we kiezen wel welke regels. Zo laten we regelmatig de boeren vallen omdat dat in het begin onduidelijk kan zijn.
Uitbreiding Toren spelen we op zich nooit tot zelden maar de tegels blijven er wel in op 1-tje na. Dat is de tegel met enkel een toren op. Als je die trekt mag je direct terug trekken.

Maar in het kort: Alles in 1 grote pot :D

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne opruimen
BerichtGeplaatst: za 27 nov 2010, 00:46 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 27
Woonplaats: Zwijndrecht (B)
Elke uitbreiding heb ik in een andere kleur (fijn) gemerkt met alcoholstift op de voorkant.
Mijn Carcassonne-opbergdoos komt uit Gamma of Hubo.
Afbeelding

_________________
Gunther Buytaert
Forum-Zwijndrecht
http://www.forumfederatie.be/zwijndrecht.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne opruimen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®