Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kolonisten van Catan
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005, 15:44 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
De basisversie van de kolonisten is ook best speelbaar met kinderen vanaf een jaar of 6. Bij de eesrte spelletjes hebben ze wel wat hulp nodig bij het beslissen van waar ze best hun dorpen oprichten, maar ook dat leren ze snel. Het blijft uiteindelijk nog steeds een groot deel geluk hebben met de dobbelstenen.

Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005, 16:35 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Eindhoven
En vergeet niet de Kinderen van Catan

Dat is een leuke, speelbare versie voor de Kids

_________________
Bee is een Damsell of Distress van de Knights of the Kitchentable in Eindhoven


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005, 17:19 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Ik vond het wel heel ironisch dat het onder het kopje 'kinderspellen' staat. Overigens vind ik het wel terecht :twisted:

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2005, 09:21 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Bee schreef:
En vergeet niet de Kinderen van Catan

Dat is een leuke, speelbare versie voor de Kids


De kinderen van Catan vind ik alleen geschikt voor hele jonge kinderen. Vanaf een jaar of 7 is gewoon Catan ze heel goed aan te leren (met een beetje hulp gedurende het spel natuurlijk).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2005, 23:10 
Sojaboon

Berichten: 24
Woonplaats: Rozenburg (ZH)
:D en als mijn zoon van 8 zich eenmaal vastbijt in de langste handelsroute of de grootste riddermacht........ probeer dat dan nog maar eens af te pakken.....
Hij vergeet dan soms wel om dorpen te bouwen, maar als je daar een beetje subtiel op wijst, dan heeft-ie zelfs nog kans om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2005, 08:27 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Vogeltje schreef:
Bee schreef:
En vergeet niet de Kinderen van Catan

Dat is een leuke, speelbare versie voor de Kids


De kinderen van Catan vind ik alleen geschikt voor hele jonge kinderen. Vanaf een jaar of 7 is gewoon Catan ze heel goed aan te leren (met een beetje hulp gedurende het spel natuurlijk).


En als je zin hebt om te winnen help je ze gewoon niet! :twisted: Toen ik kolonisten bij de kinderspellen zag staan dacht ik eigenlijk dat het over de versie voor kinderen ging, dus om te voorkomen dat deze draad verplaatst gaat worden, wil ik graag weten wat de ervaringen met die variant van kolonisten zijn. Ik lees tot nu toe alleen dat het voor hele jonge kinderen is, maar eigenlijk wel benieuwd naar de rest.

P.S. Ik denk dat een heleboel mensen het niet eens zijn met de plaats van dit onderwerp! :)

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2005, 13:17 
Sojaboon

Berichten: 24
Woonplaats: Rozenburg (ZH)
Ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens... Kolonisten van Catan is geen kinderspel!

De kinderen van Catan is leuk bedacht, maar ik vind het zelf een saai spel.
Bij dit spel wordt er een dorp gebouwd.
Ook hier heb je grondstoffen nodig om huisjes te kunnen bouwen.
Alle huisjes kosten evenveel grondstoffen en het is puur op 'geluk' gebaseerd. Er is niet echt sprake van een aanzet tot taktiek of het gebruik van het (befaamde) kindergeheugen.


Ik speel graag een spelletje met mijn kinderen, maar ik moet het zelf ook leuk vinden.

Mijn dochter vindt het prachtig, maar zelf ben ik er niet zo weg van.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 nov 2005, 12:54 
7. La Granja (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Onze kinderen 6 en 4, zijn gek van de kinderen van Catan. Dat het vooral geluk hebben is, vinden kinderen vaak ook heel leuk. Ik vind dat je een kinderspel niet mag beoordelen op wat wij als volwassenen leuk vinden aan een spel. Een kind zit anders in elkaar. En een spel is er toch in de 1e plaats voor bedoeld om er plezier mee te hebben. Als mijn kinderen gezellig een spelletje meedoen, is het mij vooral om de sfeer en de gezelligheid te doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2005, 01:34 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Ik denk dat de meesten het er toch wel over eens zijn dat de Kinderen van Catan eigenlijk íets te makkelijk is gemaakt voor de leeftijd waarvoor het bedoeld is. Maar als voor de meesten van die leeftijd het gewone spel nog te moeilijk is, dan kun je daar voor kiezen. Je kunt ook gewoon de regels "vermakkelijken" en het geleidelijk brengen. Maar daar moet iedereen natuurlijk zelf voor kiezen. Het is wel weer een marketingstruc (de naam) om zoveel mogelijk spellen ervan te verkopen, terwijl het niet echt een opstap is naar het echte spel en ook zeker niet beter is dan andere spellen voor deze leeftijd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2006, 18:42 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Zowel de Kinderen van Catan, als in de Ban van de ring voor kinderen is een leuke opstap naar het echte spel. Ben het eens met een vorig bericht dat een kinderspel niet beoordeelt moet worden op eigen plezier zelf. Uit ervaring weten wij dat het aanbieden van 'volwassen' spellen (aan kinderen) soms juist een tegenovergesteld effect heeft op het plezier en de wil om zelfs maar weer aan een nieuw spel te beginnen. Dit zal niet voor elk kind gelden natuurlijk. En niet alle spellen zijn wat dat betreft van een goede leeftijdscategorie voorzien. Maar er zijn tegenwoordig genoeg kinderspelen op de markt om zelfs een verwende ouder te kunnen bekoren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007, 14:16 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Oud-Beijerland
Mijn kinderen (3 en 5½ jaar oud) vinden het een erg leuk spel. Vooral als die stoute Pieter (struikrover) weer een grondstof steelt zijn ze erg verontwaardigd! Voor de 'gewone' versie zijn ze toch nog een aantal jaartjes te jong.

_________________
Let's play games!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Kolonisten van Catan
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011, 11:38 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb met mijn kinderen vaak Kinderen van Catan gespeeld. Het feit dat het vaak op tafel kwam zegt genoeg.
Zelf vond ik het net als bij vele andere kinderspellen weinig aan. De poppetjes vielen me te snel om.
Over een paar maanden worden ze 10 jaar en dan komt het echt Catan voor ze op tafel.
Meestal klopt de leeftijds aanduiding wel. En om frustraties te voorkomen spelen we dan ook alleen de spellen waar ze zelf zin in hebben.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kolonisten van Catan
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011, 16:13 
4. De Kolonisten van Catan: Het Kaartspel (0)

Berichten: 21
Woonplaats: Rozenburg ZH
Mijn kinderen spelen Kolonisten van Catan vanaf 8 jaar mee. Eerst een paar rondjes samen met papa en mama om het spelprincipe door te krijgen. Daarna kunnen ze het prima alleen en af en toe geef ik ze een hint. Ze vinden het erg leuk en zijn er knap handig in! Ik hoef ze in elk geval niet te laten winnen, want dat lukt ze af en toe zelf ook.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Kolonisten van Catan
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011, 16:46 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
Kinderen van Catan wordt hier thuis goed gesmaakt door de kids (bijna 3 & 5), op die leeftijd doen ren- en verzamelspellen het gewoon goed, doe daar het prachtige houten speelmateriaal bij, en je hebt een spel dat het voor de doelgroep goed doet.
Dat het als volwassene een saaie bedoening is en het puur op geluk gebasseerd is zou dan toch geen probleem mogen zijn. Volgens mij een prachtig spel voor de doelgroep!

Catan Junior is speelbaar met de oudste (5 dus) mits een beetje hulp

De gewone Catan heb ik zelf nog nooit gespeeld en kan dus ook niet oordelen waar de verschillen met Catan Junior zitten, ...

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kolonisten van Catan
BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011, 09:23 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Kinderen van Catan hebben wij ook wel gespeeld, maar de oudste vond daar al vrij snel (vanaf een jaar of 5) niets meer aan.
Nu is hij 7 en heeft al een paar keer het "grote" Kolonisten gespeeld. Hij heeft inmiddels geen hulp meer nodig en wint zelfs van ons.
Catan Junior is een tussenversie, komt alweer iets dichter bij het "grote" spel dus een prima opstapje voor de kinderen. Er staat 6+ op de doos, maar een pientere 5-jarige kan dit ook best wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Kolonisten van Catan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®