Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HABA
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011, 19:56 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Als vervolg op dit topic: post35591.html#p35591

HABA brengt een hele berg spellen op de markt en zoals Seabie al aangeeft: wat zijn de betere HABA spellen? Is er niet ook een hoop zut tussen?

Zelf ken ik een paar HABA spellen en heb vooralsnog geen miskoop gedaan.

Dier op Dier

Eén van HABA's bekendste spellen. Terecht populair, dit stapelspel. Geschikt vanaf een jaar of 3, 4.

Boomgaardje

Coöperatief spel. Vanaf 2, 3 jaar. Samen tegen het spel (de raaf) spelen, leuk memory spel.

Kleine Tovenaars

Memory voor wat grotere kinderen; vanaf 4,5 jaar? De raderen draaien regelmatig rond, waardoor het moeilijker wordt te onthouden waar nu welke dieren ook al weer liggen.



Wat zijn de beste, de betere HABA spellen? Wat moeten we vermijden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011, 20:43 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
Enkele van de favorieten hier

Monza
Afbeelding
Je werpt met 6 dobbelstenen, met de kleurtjes op de dobbelstenen mag je je auto vooruit zetten op de overeenkomstige velden. Een beetje kijken wat de opties zijn, om zo ver mogelijk te geraken.

De knoflookvampiers
Afbeelding
Elke speler ontvangt in het geheim een kaartje met zijn spelerskleur, er wordt met 4 dobbelstenen geworpen (1 voor elke kleur) vervolgens moet je 2 vampiers verplaatsen richting kasteel. De vampier die aankomt bij het kasteel ontvangt de fiche (knoflook of tomaat). Zo gaat het verder tot alle fiches op zijn. De knoflook zijn positieve punten, de tomaten negatieve punten. Een Haba spel waar een beetje planning en strategie inzitten !!!

De prinses op de erwt
Afbeelding
Een stapelspelletje dat het vooral goed doet bij de dochter, maar dat heeft vast met die prinses te maken. Kussentjes, dekens en matrassen stapelen, op een bed, met een erwt in. (persoonlijk vind ik dier op dier beter, en meer uitdaging bieden.)

Welt der Abenteuer
Afbeelding
Een indrukwekkend grote doos, met daarin 4 spellen, een behendighiedsspel, reactiespel, geheugenspel en renspel. met alweerd prachtig en leuk spelmateriaal. Je kan de spellen afzonderlijk spelen, of de borden naast elkaar leggen en er zo groot spel van maken.

Kapitein Kijker
Afbeelding
Een geheugenspel, waar 1 van de spelers de "spelleider" is, en kaartjes met voorwerpen op de kaart legt. De spelers krijgen allemaal een ooglapje en een kijker, ze zoeken met de kijker op de map naar de voorwerpen, en proberen deze te onthouden. Daarna mogen de spelers om beurt een voorwerp noemen, als dat juist is en nog niet genoemd, krijgt hij een punt. Vooral de manier van spelen, en het feit dat iemand eens "spelleider" mag, maakt dit spel voor mij 1 van de betere geheugenspellen.

Berenneuzen
Afbeelding
De neuzen worden in een cirkeltjes op tafel geplaatst, de beer naast 1 neus. Elke speler ontvangt enkele kaartjes. In je speelbeurt werp je de dobbelsteen en mag je de beer zoveel neuzen naar links of rechts verplaatsen, eindig je bij een neus die behoort aan een van de beren die je op hand hebt, mag je die beer rond de neus leggen. De speler die als eerste alle beren uit z'n hand heeft kunnen neerleggen, wint het spel. Er is voor de iets oudere kids een honingdruppel varian, maar die ontglipt me nu even ...

2 die ik nog niet gespeeld hebben, maar klaar liggen voor Sinterklaas (Beide 6+ spellen, en leken me wel wat):
Kraak de code!
Afbeelding

Karavaan
Afbeelding

Als je naar Haba spellen kijkt voor de kids, raad ik ook aan om eens naar de spellen van Selecta Spielzeug en die van Beleduc te kijken.

Met dank aan BGG voor de foto's
http://www.selecta-spielzeug.de/
http://www.beleduc.de/

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011, 15:46 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Ik heb ondertussen bijna alle Haba spellen in de collectie en gespeeld. Ik moet zeggen, er zitten niet echt slechte bij. Wat ik super vind is dat ze bij elk spel goed na denken wat de toegevoegde waarde is, waardoor er voor elk kind van 2-8 jaar wel wat bij zit.

Mijn favorieten (denkend aan kinderen) zijn:
Dier op Dier
(Mijn eerste) Boomgaard
Eierdans (Wordt meer aan studenten verkocht dan aan kinderen :D)
Memory extreme

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011, 12:49 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Dit topic wordt erg door mij gewaardeerd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 17:23 
6. Airlines Europe (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Hier zijn de favorieten bij mijn zoontje van vier:
- dier op dier
- boomgaardje was zijn eerste spel, maar dat is nu wat minder. Zijn zusje van twee begint daar nu wel mee.

Er zijn er ook wat mindere:
- Hoppel Poppel krijgt goeie kritiek op bgg maar is hier niet echt een succes
- een stoffen memory: De prentjes lijken een beetje te veel op elkaar. Wordt wel gespeeld maar niet veel gevraagd.

Monza wordt waarschijnlijk de volgende aankoop.

Verstuurd via Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2011, 12:08 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
ik vind de zwarte piraat ook erg leuk.
zeilbootjes die met een blaasbalg kunnen worden voortbewogen...

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2011, 22:51 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Afbeelding
BGG

Spookje wordt d.m.v. magneetje voortbewogen.

Leuk kinderspel voor 1 tot 6 spelers. Ook Nederlandstalige spelregels. Vele mogelijkheden en variaties.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2011, 23:33 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Op dit moment zijn mijn dochters nog net iets te jong. Maar ik kijker al naar uit om samen met hen een aantal spellen uit de Haba-collectie uit te testen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011, 18:10 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Pedro777 schreef:
Op dit moment zijn mijn dochters nog net iets te jong. Maar ik kijker al naar uit om samen met hen een aantal spellen uit de Haba-collectie uit te testen.


Vanaf 1,5 jaar is 'Mijn eerste boomgaard' verplicht. ;)

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011, 19:58 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Sebastiaan schreef:
Pedro777 schreef:
Op dit moment zijn mijn dochters nog net iets te jong. Maar ik kijker al naar uit om samen met hen een aantal spellen uit de Haba-collectie uit te testen.


Vanaf 1,5 jaar is 'Mijn eerste boomgaard' verplicht. ;)


Zou dat al lukken denk je? Dan ga ik me dat dringend moeten aanschaffen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 11:49 
8. The Resistance (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Pedro777 schreef:
Sebastiaan schreef:
Pedro777 schreef:
Op dit moment zijn mijn dochters nog net iets te jong. Maar ik kijker al naar uit om samen met hen een aantal spellen uit de Haba-collectie uit te testen.


Vanaf 1,5 jaar is 'Mijn eerste boomgaard' verplicht. ;)


Zou dat al lukken denk je? Dan ga ik me dat dringend moeten aanschaffen.


Ik speel het nu met mijn dochter, die is net 2 geworden, en dat begint goed te lukken. Je moet ze natuurlijk wel nog wat helpen. Maar ze vindt het hilarisch als ze de raaf gooit en hij weer wat mag opschuiven :D

Het spel leert ze ook de kleuren en dat is mooi meegenomen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 11:55 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Pedro777 schreef:
Sebastiaan schreef:
Pedro777 schreef:
Op dit moment zijn mijn dochters nog net iets te jong. Maar ik kijker al naar uit om samen met hen een aantal spellen uit de Haba-collectie uit te testen.


Vanaf 1,5 jaar is 'Mijn eerste boomgaard' verplicht. ;)


Zou dat al lukken denk je? Dan ga ik me dat dringend moeten aanschaffen.


Wat?! Is de kleine al de 1,5 voorbij?! hier in Hengelo spreken we dan van een oprechte schande :lol: De kleine zal nog niet alle regels meteen weten, maar alleen al met samen de lol van het spel verkennen kan je je al maanden vermaken: Het gooien van de dobbelsteen. Het herkennen van de kleuren, het kennismaken met de raaf...etc etc... ach op zo'n moment baal ik er van dat ik nog geen vader ben ;). Het ligt natuurlijk een beetje aan de ontwikkeling en interesse van het kind, maar 'Mijn eerste boomgaard' heb ik hier bijna altijd op een tafel liggen en ieder kind vindt het leuk!

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 18:20 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Mijn dochters zijn bijna 18 maand. Maar ik ga het al proberen. Ik kan niet meer wachten ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2011, 03:39 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik kan me voorstellen dat een hoop van deze spellen erg leuk zijn voor kinderen, maar welke zijn leuk om mèt kinderen te spelen? Als een spel puur random is dan haak ik snel af, maar als er enkele keuzes te maken zijn vind ik het al snel goed te pruimen, mits de kinderen het zelf ook leuk vinden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: HABA
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011, 10:35 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Seabie schreef:
Ik kan me voorstellen dat een hoop van deze spellen erg leuk zijn voor kinderen, maar welke zijn leuk om mèt kinderen te spelen? Als een spel puur random is dan haak ik snel af, maar als er enkele keuzes te maken zijn vind ik het al snel goed te pruimen, mits de kinderen het zelf ook leuk vinden.


De meeste spellen voor kleine kinderen zijn 'Random' omdat een kind tot (meestal) 7 jaar nog niet echt strategische keuzes kan maken. Vaak zie je wel kleine dingen terug komen zoals bij Boomgaard de keuze welke vrucht je pakt, of bij Dier op Dier welke stukken je plaatst. Als er te veel keuzes in komen maakt het kind natuurlijk tegen een volwassene geen eerlijke kans ;)

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - HABA  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

HABA



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®