Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005, 10:34 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
In Spielbox van december zat een uitbreiding op St. Petersburg.
Er zitten een aantal nieuwe kaarten in.

Vertaling van de spelregels volgen hieronder:

St.Petersburg ? Das Fest / Het festijn
(uitbreiding enkel met het basisspel te spelen)

Idee: Karl-Heinz Schmiel en Hans-im-Glück Verlag
Uigegeven bij Spielbox 6/2005
Vrij vertaald door Pieter Syroit (http://www.syroit.tk)

Naast de 3 gewone kaarten bevat deze uitbreiding 9 speciale kaarten. Alle kaarten worden met de kaarten van het basisspel geschud, rekening houdend met de achterzijde van de kaarten. De speciale kaarten, met paarse achtergrond, zijn meestal gratis. Deze kaarten moeten eerst op de hand genomen worden en tellen dus mee voor het maximum aantal kaarten dat je op de hand mag houden. Later kan je de kaart dan vanuit je hand spelen. Nadat ze gespeeld zijn worden ze op de aflegstapel gelegd. Ze kunnen niet zonder gebruikt te worden op de aflegstapel gelegd worden, maar ze bezorgen ook geen minpunten bij de eindtelling.

Tsar ? Superstar (1x)
Dit is een ruilkaart en kan enkel geruild worden tegen de ?klusjesman?. De speler betaald 1 Roebel minder voor elke rode en blauwe kaart, gedurende de rest van het spel. Let op: dit is een gewone kaart en levert dus 5 strafpunten op als je hem aan het einde nog bezit.

Potjemkinsches Dorf / Schijnvertoning (1/4 en 3/8 )
Beide schijnvertoningen worden gebruikt zoals de schijnvertoning in het basisspel. Let op: dit zijn gewone kaarten en leveren dus 5 strafpunten op als je hen aan het einde nog bezit.

Weg damit! / Weg ermee! (2x)
Als de eigenaar deze kaart gedurende zijn actie speelt, moet hij een extra keert uit zijn hand op de aflegstapel leggen.

Schwarzmarkt / Zwarte markt (2x)
Als een speler de zwarte markt speelt, moet hij een kaart van de aflegstapel kopen. Hij mag heel de stapel bekijken en dan een kaart kiezen. Hij kan deze kaart op de hand nemen of direct betalen en open leggen. Speciale kaarten (paarse achtergrond) mogen niet genomen worden.

Goldesel / Gouden ezel (1x)
Deze kaart mag je ruilen tegen 5 roebel.

Doppelzug / Extra beurt (1x)
Als je deze kaart speelt moet je direct 2 extra acties doen. Deze acties kunnen de volgende zijn: een kaart uit je hand plaatsen, een kaart op hand nemen of passen.

Langfinger / Zakkenroller (1x)
Als een speler deze kaartaan het begin van een beurt speelt, bv als de kaarten net zijn omgedraait, wordt hij startspeler deze beurt. De ander spelers volgen gewoon met de klok mee. Deze kaart uitspelen kost geen actie. De startspelerpionnen blijven gewoon liggen waar ze liggen.

Hofnarr / Hofnar (1x)
De speler plaatst de Hofnar op een eigen kaart die zowel punten als roebel oplevert. Bij de eerstvolgende telling van deze kaart worden de waarden van de punten en de roebel omgedraaid. Dus je krijgt zoveel roebel als er punten staan op deze kaart en zoveel punten als er roebel staan. Na de telling wordt de Hofnar op de aflegstapel gelegd.

Bankett / Banket (1x)
De speler plaatst het Banket op een eigen kaart die zowel punten als roebel oplevert. Bij de eerstvolgende telling van deze kaart worden de waarden van de punten en de roebel verdubbeld. Na de telling wordt het Banket op de aflegstapel gelegd.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005, 11:00 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
@ syroit:
Heb je 'm al gespeeld?
Vind het zelf wel aardig om te spelen. Net even wat meer interactie gekregen.
Voor de duidelijkheid: kunnen ze niet gelijk op tafel gebruikt worden? Heb dat wel gedaan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005, 11:07 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Boes schreef:
@ syroit:
Heb je 'm al gespeeld?
Vind het zelf wel aardig om te spelen. Net even wat meer interactie gekregen.
Voor de duidelijkheid: kunnen ze niet gelijk op tafel gebruikt worden? Heb dat wel gedaan.


Nee, ik heb hem pas 2 dagen en wegens verjaardag van mijn zoon en de drukte op het werk is het me nog niet gelukt :( , maar ziet er wel zeer leuk uit. :D

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005, 13:36 
Meeple

Berichten: 19
Woonplaats: Eindhoven
syroit schreef:
Nee, ik heb hem pas 2 dagen...

Al twee dagen? Ik zit er nog steeds op te wachten :cry:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2006, 18:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Mijn kaartjes kwamen vlak voor kerst binnen, helaas nog geen gelegenheid gehad ze te spelen. Ik ben benieuwd hoe het zal bevallen, hoewel ik met enige angst de nar tegemoet zie in combinatie met de belastingman... Tenzij ik het kaartje zelf speel natuurlijk :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - St.Petersburg Uitbreiding  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Sint Petersburg



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®