Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011, 10:51 
Meneer de president
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Barneveld
Wat mij nog onduidelijk is in de regels: Waar mag je de katapult plaatsen? Overal?

Wij deden van wel, maar ik vroeg me af of er regels over bekend zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2011, 19:30 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik zou het niet weten want de katapult uitbreiding heb ik niet omdat die mij te chaotisch lijkt en het tactisch gebeuren uit het spel verdwijnt. Volgens mij is het een van de slechtste uitbreidingen en bijna niemand hier op het forum heeft die denk ik.

Dus ik kan je helaas niet helpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2011, 20:29 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Van Carcassonne heb ik vrij veel, maar de katapult heeft me ook niet aangesproken...
Het lijkt me dat je hem overal mag plaatsen, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik het zeker weet. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2011, 21:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Als groot Carcassonnefan heb ik hem wel, maar nog nooit gespeeld.
Volgens mij mag je de katapult over zetten.
Laten we zeggen dat dat het "tactische" element van de uitbreiding is. :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 08:22 
Meneer de president
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Barneveld
we hebben gespeeld dat je hem overal mag plaatjes mits hij de tegels niet aanraakt van het speelveld.

Mijn mening over de uitbreiding:
Ik ben zelf zeer groot fan van Carcassonne. Ik heb vele uitbreidingen en vond dat deze dan ook niet mocht ontbreken in mijn collectie. In eerste instantie was mijn idee dat het een slechte uitbreiding was, maar het is maar net hoe je er tegen kijkt. Het kan namelijk een leuke wending geven in het spel. 2 weken geleden hebben we carcassonne met 6 spelers gedaan. Niet allemaal de meest tactische spelers, maar wel allemaal met een gevoel dat ze moeten winnen.

In het begin hadden we een aantal festival-tegels waardoor de beginsituatie (iedereen zet natuurlijk fanatiek zijn horigen neer waar die maar denkt punten te scoren (denk bijvoorbeeld aan het begin weiland die vaak veel punten oplevert). Hierdoor had iedereen de kans om iemands horige weg te schieten met de katapult en zijn plek in te nemen. Tot zover het tactische gedeelte van deze uitbreiding.

Je moet het verder geheel zien als een mini-game uitbreiding. Het aantal punten dat je kan verdienen is laag, maar het fun gehalte is enorm. Schieten is namelijk erg lastig en het heeft bij ons soms voor spierpijn in de buik gezorgd van het lachen :).

Met zn 2en zou ik de uitbreiding niet zo snel spelen, maar met zn 6en vind ik hem geniaal om de spanning te breken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Carcassonne Katapult
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 09:46 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1296
Woonplaats: Heemskerk
mmniet schreef:
we hebben gespeeld dat je hem overal mag plaatjes mits hij de tegels niet aanraakt van het speelveld.

Mijn mening over de uitbreiding:
Ik ben zelf zeer groot fan van Carcassonne. Ik heb vele uitbreidingen en vond dat deze dan ook niet mocht ontbreken in mijn collectie. In eerste instantie was mijn idee dat het een slechte uitbreiding was, maar het is maar net hoe je er tegen kijkt. Het kan namelijk een leuke wending geven in het spel. 2 weken geleden hebben we carcassonne met 6 spelers gedaan. Niet allemaal de meest tactische spelers, maar wel allemaal met een gevoel dat ze moeten winnen.

In het begin hadden we een aantal festival-tegels waardoor de beginsituatie (iedereen zet natuurlijk fanatiek zijn horigen neer waar die maar denkt punten te scoren (denk bijvoorbeeld aan het begin weiland die vaak veel punten oplevert). Hierdoor had iedereen de kans om iemands horige weg te schieten met de katapult en zijn plek in te nemen. Tot zover het tactische gedeelte van deze uitbreiding.

Je moet het verder geheel zien als een mini-game uitbreiding. Het aantal punten dat je kan verdienen is laag, maar het fun gehalte is enorm. Schieten is namelijk erg lastig en het heeft bij ons soms voor spierpijn in de buik gezorgd van het lachen :).

Met zn 2en zou ik de uitbreiding niet zo snel spelen, maar met zn 6en vind ik hem geniaal om de spanning te breken.


Hartelijk dank voor de uitleg! Ik ben zelf ook een Carcassonne fan maar heb deze ook nog niet in mijn collectie omdat het mij inderdaad ook te chaotisch leek! Nu dat ik bovenstaande heb gelezen denk ik dat het bet een leuke uitbreiding kan zijn als je Carcassonne inderdaad met meerdere mensen speelt. Helaas speel ik Carcassonne eigenlijk alleen met mijn vrouw. Ben bang dat het er dus niet van zal komen om deze uitbreiding te kopen.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne Katapult  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne: De Katapult



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®