Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011, 16:56 
Sojaboon

Berichten: 29
Hallo allemaal,

Op 18 en 19 februari 2012 vindt het achtste ABK plaats. In overleg met mede-organisator Gerlof heb ik een programma samengesteld met klassiekers, toppers en nieuwe spellen. Hopelijk doen jullie allemaal weer mee. Het is vanaf heden mogelijk om je aan te melden met een mail naar dhogetoorn@gmail.com (graag contactgegevens vermelden en eventueel aangeven welke spellen je kunt meenemen). Het toernooi vindt wederom plaats in de "2 Klaveren" te Amsterdam.

Het programma:

Zaterdag 18 februari:

10.00-13.30: Agricola Veenboeren (variant 2 met draft)
13.30-15.30: Thurn & Taxis
15.30-21.00: Through the Ages

Zondag 19 februari:

9.30-13.00: Hoogspanning
13.00-14.30: Ra
14.30-18.00: Vorsten van Florence

De volgende verduidelijkingen:

Agricola Veenboeren
We spelen de familieversie en iedereen krijgt 7 kleine investeringen uit de uitbreiding Veenboeren (dat doen we weer door draften, iedereen krijgt er eerst 10, kiest er 1 uit en geeft de rest door totdat iedereen er 7 heeft). Ambachten doen niet mee.

Thurn & Taxis
Geen opmerkingen

Through the Ages
Geen opmerkingen

Hoogspanning
We spelen zonder transformatorstation of andere optionele kaarten.

Ra
Geen opmerkingen

Vorsten van Florence
Oorspronkelijke versie

Allemaal veel plezier met oefenen. Wie hulp nodig heeft bij het zoeken van oefenpartners, mag contact met mij opnemen. Tot dan!

Groetjes,
Daniël Hogetoorn.


Laatst bijgewerkt door DeDaan op ma 19 sep 2011, 08:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011, 17:02 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Zo, dat is al snel bekend :o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011, 17:05 
Professor Pimpel

Berichten: 218
Woonplaats: Wormerveer
Kijk, dit zijn de betere spellen :) Zelfs wat 'vrouwvriendelijker' zoals ik nogwel vernomen heb. Dus ik ga zeker eens kijken met mijn werk of ik het zo kan regelen dat ik dat weekend vrij ben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 26 feb 2011, 03:18 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Goed & mooi initiatief! Maarre....
DeDaan schreef:
een programma samengesteld met klassiekers, toppers en nieuwe spellen.

Waar zijn die nieuwe spellen dan?

Agricola Veenboeren (variant 2 met draft): Agricola: 2007, Farmers of the Moor 2009 (da's ook niet 'nieuw' meer in 2012...)
Thurn & Taxis: 2006
Through the Ages: 2006
Hoogspanning = Funkenschlag: 2004
Ra: 1999
Vorsten van Florence: 2000

Voor 'nieuw' zou ik zelf iets uit 2010 of later verwachten. Wat suggesties: London, Vinhos of Merchants & Marauders (Piraten & Kooplui)

Verder vind ik het persoonlijk jammer dat het zo vroeg op de dag begint (vooral voor mensen buiten Amsterdam) en dat er geen spel van Martin Wallace in het verder redelijk goed gebalanceerde programma zit. (Ik zeg vervang Thurn & Taxis door bijv. Tinner's Trails....)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011, 10:34 
Sojaboon

Berichten: 29
Met nieuw bedoelde ik ook geen spellen uit 2010 of later maar met spellen die we nog nooit op het programma hebben gehad. Ik vind het belangrijk dat mensen de te spelen spellen al een tijd in huis hebben en dus niet verplicht worden om teveel nieuwe spellen te leren of aan te schaffen. Dat zorgt er ook voor dat het niveau van het toernooi erg hoog ligt. Verder is mijn doel ook niet om nieuwe spellen te promoten, maar om een kampioenschap te organiseren, waarbij verschillende soorten spellen aanwezig zijn. Overigens hebben we er nog over gedacht om Stoom (van Martin Wallace) op het programma te zetten. Wellicht volgend jaar.

Wie liever nieuwe spellen speelt, verwijs ik naar het NK Bordspellen van Roll the Dice.

Wat betreft vroeg beginnen: tja, uit ervaring blijkt dat de spellen altijd wat uitlopen. Omdat bij ons de gezelligheid voorop staat, werken we niet met een deadline of zo, dus is het belangrijk om voldoende tijd in te plannen en beginnen we dus liever te vroeg dan te laat. Mijn netwerk in Amsterdam is echter groot genoeg om voor mensen die dat graag willen een logeerplaats in Amsterdam te regelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011, 16:53 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ah, vandaar 'nieuw'. Helder. En Steam was inderdaad een goede lokker geweest wat mij betreft.

Afijn, ik ga eens kijken of ik dat weekend vrij kan houden (en of ik zin heb om Thurn & Taxis te leren spelen, een spel wat me eerlijk gezegd totaal niet aantrekkelijk lijkt....)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011, 21:19 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Thurn & Taxis vind ik best wel leuk hoor van tijd tot tijd. En veel tijd om het te leren zal je ook niet moeten maken want het is echt niet moeilijk aan te leren. Succes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2011, 13:29 
Sojaboon

Berichten: 29
De inschrijving voor dit toernooi is officieel geopend. Wil je meedoen, stuur dan een mail naar dhogetoorn@gmail.com en vermeld je volledige naam, contactgegevens (email+telefoon), welke spellen je kunt meenemen en welke je nog niet kent en dus nog moet/wilt leren.

Deadline voor aanmelding is 30 november 2011!

Groetjes,
Daniël.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011, 08:51 
Sojaboon

Berichten: 29
LET OP: het toernooi is wegens toekomstig vaderschap van ondergetekende verplaatst naar 18 en 19 februari 2012!

Groetjes,
Daniël.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 17:55 
Sojaboon

Berichten: 29
Nog maar 3 weken om je op te geven. Wil je meedoen? Stuur dan snel een mail!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 09:46 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik vond onderstaande info op spelmagazijn.com:

Citaat:
Het 9e Amsterdams Bordspellen Kampioenschap kende in 2012 maar 14 deelnemers. Veel minder dan de gebruikelijke 20 tot 24. Marleen deed voor het eerst mee en versloeg direct alle mannelijke tegenspelers. Over twee dagen werden in "De 2 Klaveren" in Amsterdam de volgende spellen gespeeld: Agricola, Thurn & Taxis, Through the Ages, Hoogspanning, Ra en Vorsten van Florenz.


Eindstand


Marleen 56
Tijs 54
Johan 54
Gerlof 52
Peter 51
Johannes 45
Jos 44
Remco 40
Martijn 39
Arjo 38
Daniël 36
Ernst 31
Koen/Arjan 30
Zoltan 18

In 2013 gaat het het toernooi waarschijnlijk alleen door, wanneer er tenminste 20 deelnemers zijn. Of wellicht wordt het gecombineerd met een Twilight Struggle conventie.


Hebben er nog forumleden meegedaan die een leuk verslagje kunnen geven?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 12:19 
Sojaboon

Berichten: 29
Yup, ik heb wel meegedaan en het toernooi georganiseerd, maar gezien mijn laatste plaats na de eerste dag was de zondag voor mij slechts een zaak van repareren :-)

Maar samenvattend was het weer erg gezellig en ik kijk weer uit naar volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012, 12:59 
Sojaboon

Berichten: 29
Overigens maak ik het programma voor 2013 binnen 2 weken bekend.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Open Amsterdams Bordspellenkampioenschap 2012  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®