Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011, 22:47 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Afbeelding

In 2001 publiceerde 2F-Spiele het originele "Funkenschlag".

In 2011 is het tijd om terug te kijken ... een lange tijd terug!
Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van de oorspronkelijke Funkenschlag, zal designer Friedemann Friese je terug meenemen in de tijd, naar het prille begin van de mensheid. Het is tijd voor "Funkenschlag: Die ersten Funken" - "De eerste vonken".

"Die ersten Funken" transporteert de Funkenschlag-mechanismen naar het Stenen Tijdperk. De verschillende fasen tijdens een spelronde, de spelersvolgorde, de technologiekaarten: al deze onderdelen ken je al van "Funkenschlag".
Maar wat is nieuw? Wat is er anders?

"Die ersten Funken" speelt veel sneller en veel directer. Je zit meteen in de actie. Elke beurt, elke beslissing is belangrijk. Als stamleider in het Stenen Tijdperk beslis je over het welzijn van je groep. Je moet nieuwe jachttechnologieën ontwikkelen en nieuwe kennis vergaren: met succes jagen voor voedsel of om brand te leren controleren. Met behulp van vaardigheden zal de oogst genoeg voedsel opbrengen om je clan te voeden en ver genoeg te verspreiden om nieuwe jachtgebieden te bereiken.

In een spel van "Die ersten Funken" word je voortdurend geconfronteerd met diverse beslissingen. Welke technologiekaarten bieden je de grootste voordelen? Wanneer is het juiste moment om je stam te spreiden op het spelbord? Welke jachtgebieden zorgen voor het meeste eten? Het bereiken van nieuwe jachtgebieden of proberen om delen van het spelbord voor je eigen stam veilig te stellen, zijn belangrijke factoren voor de strategie. Lege ruimtes zijn goedkoper om je te vestigen in vergelijking met gebieden waarin al andere clans aanwezig zijn. Wie als eerste zijn stam uit kan breiden tot 13 leden, wint "Die ersten Funken".


Bron: BGG


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011, 09:08 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Dit klinkt HEEL interessant!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011, 10:59 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Grappig bedacht bij dit spel verwacht je dat thema helemaal niet

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011, 15:38 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Goeie tip Martijn :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011, 15:45 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Dierik schreef:
Goeie tip Martijn :thumbup:

Thanx!

Zit helemaal in de informatie slurp en deel modus. Meestal was ik alleen bezig met informatie verwerken maar dat gaat nu stukken sneller waardoor ik ook alle info kan delen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011, 09:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Erwin Broens meldt dat 999Games dit spel nog dit najaar zal uitgeven als "De Eerste Vonken".

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011, 09:45 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
De link Hoogspanning - De Eerste Vonken is toch iets moeilijker te leggen dan bij de Duitse versie, maar ja...

Het spel lijkt me taal-onafhankelijk dus een NL editie hoeft inderdaad niet veel tijd te kosten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011, 12:30 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
BaSL schreef:
Erwin Broens meldt dat 999Games dit spel nog dit najaar zal uitgeven als "De Eerste Vonken".


999 Games heeft dit zelf ook al gemeld op een reactie op mijn tweet. Ook las ik het die ochtend op BGG.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011, 06:35 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
BaSL schreef:
Erwin Broens meldt dat 999Games dit spel nog dit najaar zal uitgeven als "De Eerste Vonken".


Ik koop hem toch lekker in Essen. Dit mede gezien de afschuwelijke prijzen die 999 games hanteerd. 25 euro voor slechts een uitbreiding.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011, 07:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
NielsZW schreef:
Ik koop hem toch lekker in Essen. Dit mede gezien de afschuwelijke prijzen die 999 games hanteerd. 25 euro voor slechts een uitbreiding.


Hoebedoelu :?: De Eerste Vonken is een zelfstandig spel, geen uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011, 09:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Hoebedoelu :?: De Eerste Vonken is een zelfstandig spel, geen uitbreiding.

Waar Niels op doelde was het prijsbeleid van 999 Games aangaande Funkenschlag in het algemeen. M.a.w., in het verleden is een uitbreiding voor €25 verschenen, waar De Echte Liefhebber de kaart voor de helft tot een derde had aangeschaft. Niels verwacht nu dat een vergelijkbare prijsstijging ook ten deel zal vallen aan De Eerste Vonken. Ik hoop van niet; ik hoop wel dat 999 Games zo slim is geweest om mee te liften met de printrun, want dat maakt het voor iedere Nederlandse koper een stuk aangenamer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011, 17:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Waar Niels op doelde was het prijsbeleid van 999 Games aangaande Funkenschlag in het algemeen. M.a.w., in het verleden is een uitbreiding voor €25 verschenen, waar De Echte Liefhebber de kaart voor de helft tot een derde had aangeschaft. Niels verwacht nu dat een vergelijkbare prijsstijging ook ten deel zal vallen aan De Eerste Vonken. Ik hoop van niet; ik hoop wel dat 999 Games zo slim is geweest om mee te liften met de printrun, want dat maakt het voor iedere Nederlandse koper een stuk aangenamer.


Altijd handig, zo'n spinnende gedachtenlezer.

Ik heb de uitbreidingen van 999 Games niet (en kan het zelf dus niet bekijken), maar bevatten hun dozen niet twee uitbreidingen en een klein extraatje?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011, 21:09 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Erwin schreef:
Altijd handig, zo'n spinnende gedachtenlezer.


Het was inderdaad de juiste gedachte. Ik vind de spellen van 999 games over het algemeen te duur voor wat je krijgt. Van de Goblins ben ik een betere prijs/kwaliteit verhouding (ver)/(ge)went. (interpreteer zoals je het wil.)

Erwin schreef:
Ik heb de uitbreidingen van 999 Games niet (en kan het zelf dus niet bekijken), maar bevatten hun dozen niet twee uitbreidingen en een klein extraatje?


999 games had de benelux uitbreiding inderdaad met 1 kaart en een doosje extra centrales met fouten. 999 Games reageert niet op mailtjes die je er over stuurt. FF acteert meteen door het foutieve te vervangen.

Vandaar mijn voorkeur voor FF.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2011: Funkenschlag Die ersten Funken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, Hoogspanning: De Eerste Vonken, Spiel 2011



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®