Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: regel 9 reef encounter
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006, 20:28 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Ik heb gisteren voor het eerst reef encounter gespeeld. Ik kon alleen niet helemaal uit de regels komen. In de inleiding lijkt gesuggereerd te worden dat actie9 (doe eerste 8 acties niet) er in staat en dat dat iets te maken heeft met het pakken van tegels etc bij actie 10. Maar verderop in de regels staat dat je actie 10 mag doen nadat je alle acties hebt gedaan die je wilt. Maar wat is dan nog het nut van actie 9? Wij hebben dit geïnterpreteerd als dat je alleen actie 10 mag doen als je actie 9 hebt gedaan.

Wie heeft hier ideeën over, of nog beter weet wat de bedoeling van de auteurs is.

Wie weet komt er dan binnenkort wel een recensie van reefencounter op spellengek te staan :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006, 23:31 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Nee, zo speel je het spel zeker fout. Aktie 9 is een andere manier om te zeggen 'doe geen van de akties 1 tot en met 8, en beëindig je beurt meteen, zoals gebruikelijk aan het einde van je beurt, met aktie 10'. De auteur van de regels moet hebben gedacht dat het toekennen van 'niets doen' aan een eigen aktie de rest consistent zou maken (want er staat duidelijk bij de beschrijving van aktie 10 dat je deze uitvoert na al je andere akties), maar in de praktijk leidt het alleen maar tot verwarring---de meesten beschouwen niets doen namelijk als impliciete mogelijkheid. In de regels van Reef Encounter is de mogelijkheid niets te doen tegen algemeen geldend gebruik in expliciet gemaakt.

Beter is het dus om te zeggen:
  1. Je begint je beurt.
  2. Je voert uit wat je wilt (waaronder 'niets'), in een min of meer willekeurige volgorde.
  3. Je signaleert het einde van je beurt door het uitvoeren van aktie 10.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006, 08:22 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Dank je wel voor je antwoord. Ik zal het binnenkort dan eens met de echte regels proberen. Zelfs met de foute interpretatie van regel 9 vond ik het al een leuk spel, dus wie weet hoe leuk het spel op de juiste manier is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - regel 9 reef encounter  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

QWG Games, Reef Encounter



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®