Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




73 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2011, 21:05 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Erwin meldde zojuist op twitter dat de voorverkoop is begonnen. Kijk op http://www.thegamemaster.nl voor meer informatie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011, 10:19 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik zag dit spel op de beurs van Spellenaanzee staan gister en de doos zag er in ieder geval prachtig uit, maar ik kan geen oordeel geven over de gameplay.

Ik heb wel even De Ontembare Stad en de uitbreiding Het Verraad op de kop getikt voor €15,- bij de maker zelf (Hans van Tol). Ik vond het schattig om te zien hoe zijn dochtertjes (ik neem aan dat ze dat waren) meehielpen bij de stand en als ik later kinderen krijg, hoop ik dat ze net zo enthousiast zullen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011, 09:11 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Een uitgebreide recensie staat nu online:
http://gamepack.nl/gamepack/rev-fortuna-NL.html

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011, 09:50 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Het cijfer valt me tegen.
Doordat het er zo mooi uitziet hoop je dat het een goed spel is. Maar de recensie laat me nu twijfelen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011, 10:45 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik zou Fortuna qua complexiteit en spelgevoel met de nodige mitsen en maren willen vergelijken met Brug naar de Hemel: licht veelspelerwerk / zwaar familiewerk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2011, 14:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
Een uitgebreide recensie staat nu online:
http://gamepack.nl/gamepack/rev-fortuna-NL.html


Prima verhaal. Ik moet 'm zelf nog met twee spelers testen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2011, 17:37 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Erwin schreef:
Prima verhaal. Ik moet 'm zelf nog met twee spelers testen.

Dank! Ik zag dat je ook al een 'voorlopige' recensie/indruk online had staan; ik dacht niet dat we veel (of helemaal niet) van elkaar afwijken als ik 'm zo lees.

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011, 11:01 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Bedankt voor de recensie. Scheelt me weer uitzoekwerk en geld.
Het bevestigt weer de indruk die ik heb van alle Gamemaster spellen. (Na ooit het vreselijk slechte Rotterdam gespeeld te hebben werkt het Gamemasterlogo als een waarschuwing voor me, en geen enkele recensie tot nu toe heeft me overtuigd van het tegendeel.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011, 12:43 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 282
Tobago, Cuba, Imperial, Koopmanshuis? Smaken verschillen natuurlijk, maar om nu alles te relateren aan één slechte ervaring. Bovenstaande titels hebben veel positieve reacties en recensies ontvangen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar ze zijn zeker het proberen waard.
Elke uitgever heeft wel eens een misser.

_________________
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011, 13:25 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Dan noem je wel vier spellen die in Duitsland ontwikkeld zijn en waarvan The Gamemaster alleen de Nederlandse vertaling heeft gedaan... zijn zelf ontworpen/ontwikkelde spellen zijn allemaal vrij snel van de radar verdwenen, zelfs het veelbelovende Opera. "Van de radar verdwenen" wil niet zeggen dat het slechte spellen zijn, want er komt tegenwoordig zoveel uit dat het merendeel gedoemd is om dit lot te ondergaan, maar het geeft ook aan dat het geen hoogvliegers zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011, 15:12 
-oOo-

Berichten: 51
Woonplaats: Sliedrecht
Mac-S schreef:
zijn zelf ontworpen/ontwikkelde spellen zijn allemaal vrij snel van de radar verdwenen, zelfs het veelbelovende Opera.
alrick schreef:
Elke uitgever heeft wel eens een misser.

Ik heb de indruk dat diverse spellen van The Game Master niet zozeer gericht zijn op 'de veelspelers'. Spellen als Tobago en De Ontembare Stad zijn in ons gezin (met kinderen in de basisschool leeftijd) juist een schot in de roos. Daar hebben we samen al veel gezellige uurtjes mee beleefd. Al speel ik persoonlijk het liefst bordspellen van het kaliber Cuba.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011, 00:08 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Vanavond gespeeld.

Leuk spel. niet te zwaar met redelijk hoog gelukselement.

Maar wat zijn de spelregels ontzettend slecht opgeschreven!!! Een op zich redelijk simpel spel met veel herhaling in zetten, etc. wordt door echt hele slechte spelregels bijna verheven tot een onsamenhangend samenraapsel aan toevalligheden, actie, etc.

Maar als je eenmaal door de spelregels heen bent komt een alleraardigst spelletje te voorschijn wat helemaal niet zo moeilijk is.

Blijkbaar is het schrijven van spelregels heel moeilijk maar laat je hier niet door afschrikken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011, 03:33 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
alrick schreef:
Tobago, Cuba, Imperial, Koopmanshuis? Smaken verschillen natuurlijk, maar om nu alles te relateren aan één slechte ervaring. Bovenstaande titels hebben veel positieve reacties en recensies ontvangen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar ze zijn zeker het proberen waard.
Elke uitgever heeft wel eens een misser.


Ik heb Cuba, van Eggert Spiele. En Imperial 2030, van PD verlag. Dat zijn inderdaad goede spellen. Dus ter nuancering: er is nog geen enkel EIGEN Game Master spel verschenen waar ik na 1 debacle en het lezen van meerdere recensies (van andere spellen) zin kreeg om ze te proberen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
73 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Fortuna, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®