Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006, 17:11 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Brighton, UK
Als je bij Zeus & Hera het godenstuk in de eerste groep hebt staan, mag je het dan verplaatsen met een Dionysus? (Naar een van de andere plaatsen in de eerste groep)

Anders is het lastig winnen omdat de tegenstander kaarten (m.n. de gijzelaar) kwijt kan tegenover het godenstuk in de 'gepacificeerde' rij en zo dus een onneembare vesting kan creeren... (niet altijd, maar vaak wel).

Marcel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006, 17:55 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Marvol schreef:
Als je bij Zeus & Hera het godenstuk in de eerste groep hebt staan, mag je het dan verplaatsen met een Dionysus? (Naar een van de andere plaatsen in de eerste groep)

Anders is het lastig winnen omdat de tegenstander kaarten (m.n. de gijzelaar) kwijt kan tegenover het godenstuk in de 'gepacificeerde' rij en zo dus een onneembare vesting kan creeren... (niet altijd, maar vaak wel).

Marcel


Ik geloof dat je met Dionysus alleen kaarten mag verplaatsen, dus niet de godensteen. Maar vergeet niet dat je een godensteen met een eenvoudige Pegasuskaart kunt verwijderen. Bovendien kan een godensteen tegen het einde van het spel erg vervelend zijn voor de eigenaar: je hebt dan iedere beurt vier acties, die je allemaal uit moet voeren. Ik heb regelmatig zien gebeuren dat iemand verloor omdat hij zijn vier acties niet allemaal in kon zetten.

Hm, nu ik dit zo schrijf krijg ik weer zin het eens te spelen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006, 18:17 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Brighton, UK
Peter Hein schreef:
Ik geloof dat je met Dionysus alleen kaarten mag verplaatsen, dus niet de godensteen. Maar vergeet niet dat je een godensteen met een eenvoudige Pegasuskaart kunt verwijderen. Bovendien kan een godensteen tegen het einde van het spel erg vervelend zijn voor de eigenaar: je hebt dan iedere beurt vier acties, die je allemaal uit moet voeren. Ik heb regelmatig zien gebeuren dat iemand verloor omdat hij zijn vier acties niet allemaal in kon zetten.

Hm, nu ik dit zo schrijf krijg ik weer zin het eens te spelen!


De regels zeggen wel expliciet dat een godenstuk alleen door een Pegasus van de tegenstander verwijderd kan worden. Al heb ik ondertussen begrepen dat je die regel wel kunt aanpassen als het godenstuk jezelf in de weg begint te staan... om precies die reden die jij aangeeft :wink: . Mijn vriendin kwam dit weekend hardhandig in aanraking met het einde van haar kaartstapel terwijl ze haar Hera had staan... vond ze niet leuk :lol:

Blijft een van de betere tweepersoonsspellen, dit...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006, 21:51 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Marvol schreef:
De regels zeggen wel expliciet dat een godenstuk alleen door een Pegasus van de tegenstander verwijderd kan worden. Al heb ik ondertussen begrepen dat je die regel wel kunt aanpassen als het godenstuk jezelf in de weg begint te staan...


Waar heb je dat begrepen? Is dat officieel of een huisregel? Ik heb dit nooit in de regels gezien en zo speel ik het ook niet; anders is de balans een beetje zoek lijkt me.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006, 13:58 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Brighton, UK
Misschien dat het niet in de regels staat maar dan toch zeker op de overzichtskaart...

Lijkt erop dat we die regel gaan schrappen om onze eigen god eruit te kunnen schoppen zodra hij/zij te lastig wordt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Zeus en Hera: godenstuk verplaatsen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten


Tags

999 Games, Zeus en Hera



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®