Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 20:57 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Heroquest", uitgegeven door MB, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-5 Spelers
90+ Minuten Speeltijd


Spelregels in het Nederlands van zowel het basisspel als de uitbreidingen.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Laatst bijgewerkt door Bastiaan_Nox op do 17 okt 2013, 11:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 21:03 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
jeugd sentiment haha ik weet het nog goed '93 a '94;-)

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 21:18 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Kwijlend voor de etalage van de plaatselijke speelgoedwinkel, hopende dat Sinterklaas het dit jaar in mijn schoen zou stoppen. :)

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 21:46 
Rooster Booster

Berichten: 99
Woonplaats: Ede
Leuk, heb deze nog nooit gespeeld, maar toevallig een oud exemplaar gekregen van iemand.
Dank voor vlotte uitleg


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 23:09 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ik leende dit spel altijd van de spel-o-theek! Wist toen niet dat t een spel was, leek op he-man en was dus gaaf.. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012, 21:05 
Rooster Booster

Berichten: 77
regelvraag.

als je de slechte speelt en je bent aan de beurt mag je dan in je beurt met elk van je actieve monsters zowel verplaatsen als aanvallen of mag dit maar met 1 monster per beurt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012, 23:34 
1. Village (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
als ik me niet vergis, mag je met al je monsters bewegen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012, 00:58 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
ce5s97p schreef:
regelvraag.

als je de slechte speelt en je bent aan de beurt mag je dan in je beurt met elk van je actieve monsters zowel verplaatsen als aanvallen of mag dit maar met 1 monster per beurt?

Andy heeft gelijk, je mag alle monsters verplaatsen & er dan mee aanvallen. Monsters kunnen niet naar schatten, geheime deuren of vallen zoeken.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012, 18:48 
Rooster Booster

Berichten: 77
thnks

schatkisten: worden deze onmiddellijk geplaatst als de deur wordt geopend of pas als de speler naar een schat heeft gezocht in die kamer?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012, 19:42 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
ce5s97p schreef:
thnks

schatkisten: worden deze onmiddellijk geplaatst als de deur wordt geopend of pas als de speler naar een schat heeft gezocht in die kamer?

Die worden onmiddellijk geplaatst. Het is namelijk lang niet altijd gunstig om een schatkist te doorzoeken, je verwacht het niet, maar er zitten soms hele monsters in!!! :lol:
Afhankelijk van de kerker die je speelt natuurlijk.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012, 11:01 
4. Heroscape Master Set: Rise of the Valkyrie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Pure nostalgie. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 10:33 
Rooster Booster

Berichten: 77
SPELREGELVRAGEN:

dwalend monster: als held naar schat zoekt en dwalend monster kaart trekt, dan plaats Morcar monster op het bord die de held direct aanvalt. Ik neem aan dat op die moment de beurt van de held voorbij is. Mag Morcar dan als het zijn eigen beurt is met ditzelfde monster weer aanvallen? In dat geval kan er dus twee keer in een ronde met dit dwalende monster worden aangevallen. Klopt deze redenering?

equipment: armor. Als een held van nature met 2 dobbelstenen mag werpen ter verdediging en hij is in bezit van een harnas en van een helm, mag dit dan allemaal opgeteld worden om te bepalen met hoeveel hij mag verdedigen, of telt gewoon de hoogste bescherming? in dat geval vraag ik mij af waarom je de moeite zou doen om een helm en harnas te kopen. Kan je bv ook meer dan 4 dobbelstenen ter verdediging werpen of is 4 altijd het maximum?


zijn er trouwens nog actieve HQ spelers hier in de benelux om mee in contact te komen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 12:22 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Hoi Ce5s97p,

In antwoord op jouw vragen:
ce5s97p schreef:
SPELREGELVRAGEN:

dwalend monster: als held naar schat zoekt en dwalend monster kaart trekt, dan plaats Morcar monster op het bord die de held direct aanvalt. Ik neem aan dat op die moment de beurt van de held voorbij is. Mag Morcar dan als het zijn eigen beurt is met ditzelfde monster weer aanvallen? In dat geval kan er dus twee keer in een ronde met dit dwalende monster worden aangevallen. Klopt deze redenering?

Ja, dat klopt helemaal. Zodra je uit een schatkist een monster haalt & dit monster kan direct naast een Held worden geplaatst, mag de "Slechterik" er meteen mee aanvallen (als het monster dus niet naast een held geplaatst kan worden, heeft de SLechterik pech). En als alle Helden aan de beurt zijn geweest, mag de Slechterik al zijn monsters verplaatsen & zou hij dus nogmaals aan kunnen vallen.

ce5s97p schreef:
equipment: armor. Als een held van nature met 2 dobbelstenen mag werpen ter verdediging en hij is in bezit van een harnas en van een helm, mag dit dan allemaal opgeteld worden om te bepalen met hoeveel hij mag verdedigen, of telt gewoon de hoogste bescherming? in dat geval vraag ik mij af waarom je de moeite zou doen om een helm en harnas te kopen. Kan je bv ook meer dan 4 dobbelstenen ter verdediging werpen of is 4 altijd het maximum?

Je telt dit soort voorwerpen altijd bij elkaar op, zodat je dus inderdaad meerdere bonussen krijgt, van meerdere items. Er is slechts 1 beperking, je mag nooit meer dan 1 harnas dragen. Maar de combinatie van een harnas & een schild is dus heel goed mogelijk!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012, 21:16 
Rooster Booster

Berichten: 77
nu een aantal quests gespeeld waarbij ik steeds de GM ben; kids beginnen nu tactisch te spelen en steeds net buiten bereik te gaan staan van de monsters (ze tellen dus constant de vakjes om op die manier ervoor te zorgen dat ze eerst kunnen aanvallen).

hoe kan je dit gaan vermijden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012, 22:44 
2. Keyflower (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Je kunt ervoor zorgen dat je zelf buiten bereik staat. Anders dan dit is er hier niet veel anders aan te doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Heroquest  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Heroquest



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®