Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 06:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
De volledige uitslag van 2006:

1. Caylus, een bordspel voor 2-5 spelers over de bouw van een middeleeuwse stad. Ontworpen door William Attia, uitgegeven door Quined & White Goblin Games.

2. Skyline of the World, een bordspel voor 2-4 spelers over de bouw van torenhoge wolkenkrabbers. Ontworpen door Hans van Tol, uitgegeven door The Game Master.

3. Pinguïn, een bordspel voor 2-4 spelers over pinguïns op jacht naar voedsel. Ontworpen door Alvydas Jakeliunas en Günter Cornett , uitgegeven door Phalanx Games.

4. Manilla, een bordspel voor 3-5 spelers over de risicovolle handel in exotische goederen. Ontworpen door Franz-Benno Delonge, uitgegeven door 999 Games.

5. Heersers der Woestijn, een bordspel voor 2-5 spelers over kamelenkaravanen in een woestijn. Ontworpen door Reiner Knizia, uitgegeven door PS Games.

6. Reef Encounter, een bordspel voor 2-4 spelers over de ontwikkeling van een koraalrif. Ontworpen door Richard Breese, uitgegeven door Quined Games.

7. Tai Pan, een kaartspel voor 4 spelers over het listig uitspelen van kaartcombinaties. Ontworpen door Urs Hostettler, uitgegeven door 999 Games.

8. Pirates!, een bordspel voor 2-6 spelers over woeste piraten en kostbare schatten. Ontworpen door Reiner Knizia, uitgegeven door Ravensburger.


Meer informatie over de uitslag: http://www.spellenprijs.nl.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 08:24 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Mooie uitslag.
Komt niet echt overeen met mijn voorspelling.
(1. Skyline of the World
2. Caylus
3. Manilla
4. Tai Pan
5. Pinguïn
6. Heersers der woestijn
7. Reef Encounter
8. Pirates!)
Dar Pirates! en Reef encounter niet hoog zoiuden eindigen, had ik verwacht, maar dat bijv. pinguïn zo hoog uit zpu komen, vind ik wel een verrassing. Verder ben ik toch wel blij dat Skyline niet gewonnen heeft. Ik heb nl. geen zin om de discussie van vorig jaar nog eens te voeren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 08:57 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Inderdaad een hele mooie uitslag. Caylus bewijst eens te meer echt een topspel te zijn.
Mijn prognose was overigens:

1. Manilla (is 4 geworden)
2. Caylus (is 1 geworden)
3. Pinguin (is 3 geworden)

Ben dus heel tevreden met deze uitslag. Ik ben alleen benieuwd of Caylus niet te complex blijkt te zijn voor de gelegenheidsspeler. Die zal het spel nu wellicht kopen vanwege de spellenprijs maar het daarna als te complex terzijde leggen. Ik hoop het natuurlijk niet want dit fantastische spel verdiend beter, maar ik zie dit wel als een risico.

In elk geval mijn felicitaties aan QWG. Toch knap om als nichespeler (die net een jaar bestaat en geen groot mediabudget heeft) zo'n prijs binnen te halen. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 09:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Gefeliciteerd QWG!

Caylus stond ook in mijn lijstje op de eerste plaats, en is ondertussen het meest gespeelde spel uit mijn kast voor 2006.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 11:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Code:
De uitslag in cijfers
Titel                               Punten
     
1. Caylus                           1.242
2. Skyline of the World               847
3. Pinguin                            534
4. Manilla                            469
5. Heersers der Woestijn              450
6. Reef Encounter                     400
7. Tai Pan                            383
8. Pirates!                           231


Eigenlijk valt het me best tegen hoeveel mensen gestemd hebben, volgens mij (na een snelle rekensom) niet veel meer dan zo'n 700. Is dat volgens verwachting van de organisatie of was het de bedoeling dat er duizenden stemmen binnen zouden stromen? Ik ben gewoon benieuwd :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 12:23 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Het aantal stemmers is wat lager dan vorig jaar, toen er bijna 800 waren. Jammer dat daar geen stijging in heeft gezeten. In vergelijking tot de veel grotere Deutscher Spielepreis, waar ruim 1.700 stemmers aan meededen, valt het aantal toch erg mee.

Alle winnaars van de NSP (sinds 2001) zijn trouwens van andere uitgevers.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006, 18:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik had lang geleden voorspeld: Skyline, Caylus, Tai Pan, Pinguïn, Pirates!, Manilla, Heersers der Woestijn, Reef Encounter. Ik moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben over de voorspelling.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006, 19:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Ik moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben over de voorspelling.


Ik vermoed dat je de voorspelling juist om deze reden hebt gedaan? :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Uitslag Nederlandse Spellenprijs 2006  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Caylus, Heersers der Woestijn, Manilla, Pinguïn, Pirates!, Reef Encounter, Skyline of the world, Tai Pan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®