Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 14:52 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 54
Woonplaats: Deurne
Ik vraag me af naar welke evenementen de bezoekers van de site doorgaan heengaam.

Ikzelf heb er jaarlijks 3:
1. Spiel om te kopen.
2. Spsp om te spelen en soms taalgevoelige spellen te kopen
3. De ducosim winterbeurs, om te veiling (te) actief mee te maken

_________________
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 17:04 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe alleen naar het SPSP ga, maar dan wel drie dagen. De andere evenementen heb ik nog steeds op mijn verlanglijstje staan, maar het komt er maar niet van. :( Dit jaar wil ik in ieder geval nog naar een Ducosimbijeenkomst.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 18:26 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dit jaar alleen Essen; als je die beurs hebt gehad is het SpSp eigenlijk niet nodig. Daar uitgebrachte vertalingen lopen echt niet weg voor het volgende seizoen :-). En zo nu en dan een Ducosimmetje. Dat zijn kleine, gezellige probeerbeursjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 18:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ik ga elk jaar naar Spiel, het Spellenspektakel en alle Ducosimbeurzen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 21:43 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
snowfalcon schreef:
3. De ducosim winterbeurs, om te veiling (te) actief mee te maken


:?: leg uit. Ik ben in juni of mei geweest ofzo, maar ik hoor verhalen dat ie in december 4x zo groot is en dat er een veiling is.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 22:58 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Schiedam
Citaat:
leg uit. Ik ben in juni of mei geweest ofzo, maar ik hoor verhalen dat ie in december 4x zo groot is en dat er een veiling is


December is onlosmakelijk verbonden met de winter maar de winterbeurs is in februari (ook een wintermaand)

Van Erwin's site:

Zaterdag 11 februari: Ducosim spellenbeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Dit is een grote spellendag van de landelijke spellenvereniging Ducosim. Je kunt hier terecht voor demo's en toernooien van de nieuwste bord- en kaartspellen, Magic, Warhammer, rollenspellen en nog veel meer. Er is volop gelegenheid tot spelen, daarnaast kun je de kooplust bevredigen bij de aanwezige handelaren.
Speciaal: tijdens deze beurs wordt de jaarlijkse spellenveiling georganiseerd.
Locatie: congreszaal Irene van de Jaarbeurs Utrecht.
Zaal open: vanaf 10.00 uur.
Entreeprijs: € 4,-- (gratis voor leden).
Meer informatie: Ducosim website
www.ducosim.nl

_________________
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 23:12 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Ga er cker naar toe, als ik niet iets anders heb natuurlijk.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 10:44 
7. Nemesis (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 110
Woonplaats: Franeker
Erwin schreef:
Ik ga elk jaar naar Spiel, het Spellenspektakel en alle Ducosimbeurzen.


Ik ook 8)

(Hoewel ik ook weleens een ducosimbeursje mis denk ik dat ik bang ben voor zgn. afkick-verschijnselen) :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 12:49 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
heeft iemand voor mij een wat preciesere beschrijving/uilteg van ducosim winterbeurs, want het klinkt als alleen die rare magoc-warhammer zooi.
en dan een veiling...?

?

?

???


Duikertje


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:03 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Op de Ducosimbeurzen is er altijd voor elk wat wils op spellengebied. Magic en Miniatuur wargaming, bordspellen, eigenlijk alles wat je op spelgebied kan krijgen. Kijk eens op www.ducosim.nl of op de Ducosimverslagen van www.spelmagazijn.nl

De spellenveiling is een jaarlijks evement waarbij leden van Ducosim spellen ter veiling aan kunnen bieden. Ieder jaar is dit weer waar spektakel. Het is een prima gelegenheid om aan spellen te komen die al lang out of print zijn of om spellen die bij je in de kast stof staan te vergaren, te verkopen.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:25 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ducosimbeurzen zijn in feite kleine Spellenspektakeltjes met +/- 500-600 bezoekers. De beurzen vinden plaats in de sfeervolle congreszalen van de Jaarbeurs Utrecht. Er worden allerlei spelsoorten gedemonstreerd (o.a. door demoteams van uitgevers als 999 Games, Ravensburger, Hodin enzovoort), er zijn toernooien, je kunt genieten van grootse veldslagen met schitterende miniaturen enzovoort. Er is altijd een zaal vol handelaren, waaronder een Duitse shop met de nieuwste spellen uit alle hoeken van de wereld. Tijdens de winterbeurs (februari) wordt een grote spellenveiling georganiseerd, tijdens de andere drie beurzen is er een bring & buy stand, waar je voor een prikkie tweedehands spellen kunt kopen.

Als je van spelletjes houdt, is een Ducosimbeurs een mooie gelegenheid om van je hobby te genieten. De entree prijs is 4 euro. Als je lid wordt (kost 24 euro per jaar), mag je gratis naar binnen, ontvang je viermaal per jaar een boeiend blad vol recensies en nieuwtjes en krijg je ook nog eens 10% korting op de aankoop van spellen bij de bevriende winkels.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:30 
6. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Er zijn ontzettend veel spellenbijeenkomsten, meer dan ik naar toe kan gaan. Om er een paar te noemen:

- Spiel in Essen: hier ga ik al een aantal jaar naar toe. We huren met een grote groep vrienden een appartement/hotel in de buurt van Essen en blijven daar van woensdag tot en met zondag.

- Spellenspektakel: dit is bijna een thuiswedstrijd voor mij. Overnachtingen zijn daardoor niet nodig. Door de vele kennissen in de spellenwereld is het zo ongeveer een jaarlijkse reunie geworden.

- Ducosim-spellenbeurzen: 4x per jaar en ook hier ben ik (bijna) altijd. Een prima gelegenheid om nieuwe (prototypes van) spellen uit te proberen en om in contact te komen met andere speltypes.

- Spellendagen in Den Bosch en Amersfoort. Deze dagen worden ongeveer 4 keer per jaar georganiseerd, waarbij iedereen een aantal spellen mee kan nemen en gezellig met anderen kan spelen. Het zijn besloten bijeenkomsten in een zaaltje. Informatie via spelmagazijn@kabelfoon.nl

- Spellenavonden in Beesd. Op een aantal zaterdagavonden gezellig spellen spelen bij Games & Vision in Beesd. Informatie via spellenavond@zonnet.nl

- Spellenpret in Sassenheim. Ook hier is ongeveer 4 keer per jaar gelegenheid om gezellig spellen te spelen met een groep van ongeveer 30 personen. Informatie via spellenpret@hotmail.com

Daarnaast zijn er nog diverse evenementen waar ik gewoonweg niet aan toekom. Als je wilt weten wat er de komende tijd allemaal te doen is, kijk dan eens op http://www.spelmagazijn.nl/nl/agenda.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:40 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Erwin schreef:
je kunt genieten van grootse veldslagen met schitterende miniaturen enzovoort


Dat is dan ook wel aardig aanwezig, maar je hebt er geen 'last' van. Dat moet je er niet van weerhouden om naar de Ducosim spellendag te gaan, tis erg leuk. (ik heb er een keer een stuk over geschreven en dat staat ergens in een nieuwsbrief op www.carcassonne.nl)

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:55 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
dat had ik net gelezen ja, ucv
en ik heb het vorige uur op ducosim.nl gekeken, o.a. de spel! gelezen.
bedank voor de reacties, maar ik denk dat ik er toch niet heen gaan.
eerst het spellenspektakel maar eens zien :D :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: welke evenementen ?
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2005, 01:03 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
13-16/10 Spiel in Essen (D)

28-30/10 Spellenspektakel in Eindhoven (Nl)

27/11 Spel 2005-Forum in Broechem-Ranst (B)


zie onze clubagenda


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Naar welke evenementen gaan jullie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Ducosim, SpSp, SpellenSpektakel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®