Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2012, 02:35 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Quarriors", uitgegeven door WizKids, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-4 Spelers
20-30 Minuten Speeltijd

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 16:29 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Bedankt voor de review.

Ik wil wel even melden dat Quarriors een beetje voor een tussendoelgroep is.
Het is net iets lastiger en er zijn net teveel keuzes om het voor beginners leuk te maken.
Maar er is dan ook weer net teveel geluk om het voor ervaren spelers leuk te maken.

Ik heb een aantal potjes gedaan en elke keer gewoon het duurste of één na duurste monster gekocht en, elke keer als ik kon, dobbelstenen verwijderd en elke keer won ik ruim.

Verwacht dus niet dat het simpelweg Dominion met dobbelstenen is, het is echt een beetje een filler. Als je met die verwachting speelt, kun je er genoeg plezier aan beleven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012, 09:06 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik heb een foutje in je review gevonden, wanneer de de spelldobbelsten uitleg bij die dobbelsteen die een monster +2 glory geeft.

Het recyclingteken geeft alleen aan dat je die dobbelsteen opnieuw mag gooien, uit je review begrijp ik dat je bij deze spell ook nog een andere dobbelsteen opnieuw gooit, maar dat klopt niet dat is alleen bij minions, die hebben nog een sterretje naast het recyclingteken staan.

Verder vroeg ik me af of je de link hebt naar de playermats, op bbg staan er zoveel dat ik deze even niet weet te vinden en vind die wel veel cooler dan de standaard bij de uitbreiding.
Edit gevonden: http://www.boardgamegeek.com/filepage/6 ... riors-mats

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door missiloon op ma 30 jul 2012, 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012, 09:48 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Davio schreef:
Bedankt voor de review.

Ik wil wel even melden dat Quarriors een beetje voor een tussendoelgroep is.
Het is net iets lastiger en er zijn net teveel keuzes om het voor beginners leuk te maken.
Maar er is dan ook weer net teveel geluk om het voor ervaren spelers leuk te maken.

Ik heb een aantal potjes gedaan en elke keer gewoon het duurste of één na duurste monster gekocht en, elke keer als ik kon, dobbelstenen verwijderd en elke keer won ik ruim.

Verwacht dus niet dat het simpelweg Dominion met dobbelstenen is, het is echt een beetje een filler. Als je met die verwachting speelt, kun je er genoeg plezier aan beleven.


Vanwaar toch steeds weer die veronderstelling dat ervaren spelers niet van geluk houden?
Ergens lijkt het of er een soort van ongeschreven regel is dat als je veelt speelt, je steeds moeilijkere en minder geluksafhankelijke spellen zou moeten gaan spelen / danwel leuk vinden.
Ik beschouw me zelf als toch wel een redelijk ervaren speler en merk dat de zogenaamde "brainburners" me steeds minder bekoren en het "familiegenre" me steeds meer aanspreek.

Ik denk niet dat dat met ervaring te maken heeft maar meer met hoe je als persoon in elkaar steekt en hoe je denkpatronen verlopen. Zo zal iedereen spellen dus anders waarderen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012, 10:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
rober schreef:
Ik denk niet dat dat met ervaring te maken heeft maar meer met hoe je als persoon in elkaar steekt en hoe je denkpatronen verlopen. Zo zal iedereen spellen dus anders waarderen.


Bij mij hangt de waardering van de geluksfactor vooral af van de (mentale) inspanning die een spel verder van me vraagt. Als de rest van het spel bijv. uit gortdroog denk- en planwerk bestaat, vind ik een dominant gelukselement storend. In de juiste dosering voegt het geluk welkome spanning toe (bijv. Stenen Tijdperk). Bij Quarriors frustreert de geluksfactor het deck building systeem. Ik zet een mooie motor op, die vervolgens door dobbelpech nooit op gang komt. Dit vind ik een fors minpunt van Quarriors. Ten slotte ben ik altijd te porren voor luchtige dobbelspelletjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 13:15 
10. Lords of Waterdeep (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Woonplaats: Haarlem
Davio schreef:
Ik heb een aantal potjes gedaan en elke keer gewoon het duurste of één na duurste monster gekocht en, elke keer als ik kon, dobbelstenen verwijderd en elke keer won ik ruim.

Je zou het hele boekje eens moeten lezen en de expert regels toevoegen (2 Dobbels mogen kopen per beurt en alleen punten scoren als je het wezen dat scoort "cullt"). De games worden iets langer en ze geven mij het hele deckbuilding gevoel weer terug. Puur alleen met de basisregels ben ik het volledig met je eens dat degene die het eerst een draak koopt de game gaat winnen.


Veel belangrijker dan dat. In dit filmpje worden een paar verschrikkelijk vette playmats getoond. Ik kan ze bij BGG in de files-list alleen niet meer vinden. Heeft iemand dit bestand nog of een link hier naartoe? Er zijn wel andere simpelere playmats te vinden maar dat ziet er natuurlijk lang niet zo vet uit.

MvG, Matijn


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 17:03 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt voor de tip!
Ga ik het spel eens op die manier spelen.

Hierbij de LINK voor de Player Mats uit het filmpje.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 19:39 
10. Lords of Waterdeep (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Woonplaats: Haarlem
Bedankt voor de link!

Laat me weten wat je van het nieuwe Quarriors vond (en of je er uit komt met de regels). Er zijn veel ability's die gebeuren als een wezen scoort. Met de nieuwe regels is het voor mij enigszins onduidelijk of deze effecten wel resolven als je besluit het wezen niet te cullen.

Gr, Matijn


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Quarriors  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Quarriors



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®