Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 17:20 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Voor mijn nieuwste creatie dringt zich toch een behoorlijk probleem op. Ik heb exact 300 kaarten nodig maar ze zijn dus allemaal verschillend (wel dezelfde achterkant).

De beste (lees minst dure en toch goed materiaal) manier die ik gevonden heb om te verkrijgen wat ik wil is via Artscow. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet dat je daar best gewoon wacht tot er een shipping actie komt zodat het voor ons Europeanen betaalbaar wordt.

Andere alternatieven zijn
- thegamecrafter, maar ongelooflijk dure verzendingskosten
- spielmaterial.de, maar dit is enkel betaalbaar als je er echt veel exemplaren van nodig hebt, grote kost per verschillende kaart, ik zou al aan 600 euro komen enkel voor de kosten voor de verschillende kaarten zonder 1 kaart te drukken ...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 18:09 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
En bij Carta Mundi in Turnhout, of is dit te klein voor hen?

http://www.cartamundi.com/nl

Ik heb geen idee van voorwaarden enzo, maar als er een bedrijf is dat iets van kaarten drukken weet, zijn zij het toch wel.
Ik zou zeggen het vragen kost niets

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 18:25 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
syroit schreef:
En bij Carta Mundi in Turnhout, of is dit te klein voor hen?

http://www.cartamundi.com/nl

Ik heb geen idee van voorwaarden enzo, maar als er een bedrijf is dat iets van kaarten drukken weet, zijn zij het toch wel.
Ik zou zeggen het vragen kost niets


Ik vrees dat zij zich niet met particuliere prullen bezighouden, al zou ik niks liever hebben dat zij mijn stuff maken, beste kwaliteit !

EDIT : Hola, sinds mijn laatste bezoek is hun site veel veranderd, ze praten zelfs over bordspellen, ze gaan een nog betere kant op !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 19:27 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
Artscow !
Hier heb ik al veel goeds van gehoord.
Een kennis van mij besteld daar ook regelmatig (zit hier zelfs op het forum, maar ik ben zijn nick kwijt.)

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 19:39 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
Als't voor een demospel is, kan je ze misschien zelf afdrukken en sleeven ?
Sleeves kosten weinig (1.40 Eur/100). Het afdrukken is natuurlijk afhankelijk van je eigen printer.
Voor het printen zou je als alternatief een fotoservice kunnen gebruiken, zag bv voor een foto van 13 x 17/19 cm 0.09 Eur. ik denk dat je op die afmetingen makkelijk 2 kaarten per foto kan zetten. dus als je voor en achterzijde aan de kaarten wil, kost je dat 10,4 cent per kaart, geen idee of dat duur is, 't is maar een idee...

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 20:03 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik ben wel benieuwd naar je creatie. Als je nog mensen nodig hebt om eens een testronde te doen, laat maar horen he.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 23:23 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
stofke schreef:
Als't voor een demospel is, kan je ze misschien zelf afdrukken en sleeven ?
Sleeves kosten weinig (1.40 Eur/100). Het afdrukken is natuurlijk afhankelijk van je eigen printer.
Voor het printen zou je als alternatief een fotoservice kunnen gebruiken, zag bv voor een foto van 13 x 17/19 cm 0.09 Eur. ik denk dat je op die afmetingen makkelijk 2 kaarten per foto kan zetten. dus als je voor en achterzijde aan de kaarten wil, kost je dat 10,4 cent per kaart, geen idee of dat duur is, 't is maar een idee...


Voor demospellen gebruik ik altijd wat ongebruikte kaarten met een papiertje voor en die sleeven ;) Maar de art (of toch wat op de kaarten staat), is de uitstraling van het spel, dus voor een beter gevoel wil ik graag deftig materiaal voor ik het buiten mijn vriendenkring voorleg. Er is uiteraard nog veel werk voor de boeg, 300 kaarten ! Al zijn ze uiteraard niet allemaal gigantisch verschillend maar het mag ook niet goedkoop copy/paste/change color zijn ;)

Ik kan wel wat vectortekenen (maar niet origineel tekenen), het spel is ontstaan uit het idee om dit te combineren met kaarten, vooral na het ontdekken van een vector artist (waarvan je iets kan zien tegen mijn muur in het spellenkasten topic :p). Wil dit project echt goed uitwerken komende maanden, aantrekkelijk visueel materiaal kan wel helpen denk ik ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 19:42 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Het spel is van een veel te ingewikkeld iets afgeslankt naar een vlot spelend spel met 90 kaarten, of 2x90 voor meer opties en diepgang. Ik informeer binnenkort eens bij Carta Mundi hoeveel me dat eigenlijk zou kosten om zoiets uit te geven in beperkte oplage. Als dat betaalbaar is (ik reken niet op winst maken, maar het is een droom), ga ik eventueel een grafische artiest met de gepaste stijl zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte. Wie weet komt hier ooit een kickstarter project van ;) Een mens mag dromen !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 19:51 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Deze week is er een aanbieding bij Artscow

http://www.boardgamegeek.com/thread/778 ... ying-cards

ik weet niet of je hier iets mee kan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 18:03 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
grunnboy schreef:
Deze week is er een aanbieding bij Artscow

http://www.boardgamegeek.com/thread/778 ... ying-cards

ik weet niet of je hier iets mee kan.

Had ik ook gezien, de actie loopt nog een week of 3, tegen dan hoop ik een deftig uitziende versie te hebben als prototype om bij artscow te laten drukken ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2012, 17:01 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Het wordt Printerstudio.com. Lees er heel veel geods over. je bent ook niet gelimiteerd tot 54 kaarten, (gaat tot 234), meer in 1 deck is ook goedkoper, ideaal voor wat ik nodig heb. Als je registreert krijg je een coupon met een gigantische 50% korting, ook op shipping.
Kaarten zijn bijna af, ik laat iets weten als ik ze in handen heb, waar ik uiteraard niet op kan wachten !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2012, 17:29 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Leto schreef:
Wie weet komt hier ooit een kickstarter project van ;) Een mens mag dromen !


Heeeel benieuwd. Droom zelf ook nog wel van eigen publicatie (maar heb nog geen prototype dat ik uitgeef-waardig vind hoor).

Moet wel even melden dat Kickstarter alleen is voor mensen met een Amerikaanse bankrekening. Gelukkig is er ook Indiegogo.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 08:08 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Als het voor een beta prototype is zou ik je aanraden om ze op 180 grams papier uit te printen en zelf uit te snijden en te sleeven.

Als het prototype wat definitiever is zou je ze alsnog zelf kunnen maken. Ik maak regelmatig Print & Play spellen en maak mijn speelkaarten zelf door ze te printen op 180 grams papier, ze te lamineren en dan met de hand uit te snijden en met een 3mm cornerrounder nette ronde hoekjes te maken.

Ik raad aan om een scalpel te gebruiken en niet de goedkopere hobby mesjes. De mesjes die in de scalpel passen zijn vele malen scherper en dunner en zorgen er dan ook voor dat je een stuk preciezer kan zijn.

Na een tijdje wordt je er vanzelf zo handig in dat de kaarten allemaal even groot zijn!

Als je wilt zien wat je zelf zoal kan maken en hoe het er uit kan zien, kijk dan even naar mijn geeklist op BGG wat ik door de jaren heen geknutseld heb voor mezelf en voor vrienden:
http://boardgamegeek.com/geeklist/65499 ... d-by-aenea

Eventueel kan ik ook in opdracht het eea. doen maar dat hangt een beetje af van mijn beschikbare vrije tijd...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 08:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Aenea schreef:
Als je wilt zien wat je zelf zoal kan maken en hoe het er uit kan zien, kijk dan even naar mijn geeklist op BGG wat ik door de jaren heen geknutseld heb voor mezelf en voor vrienden:
http://boardgamegeek.com/geeklist/65499 ... d-by-aenea


Het was een genot om die lijst te bekijken. Erg mooi, knap gedaan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Kaarten laten maken
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 11:19 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Erwin schreef:
Aenea schreef:
Als je wilt zien wat je zelf zoal kan maken en hoe het er uit kan zien, kijk dan even naar mijn geeklist op BGG wat ik door de jaren heen geknutseld heb voor mezelf en voor vrienden:
http://boardgamegeek.com/geeklist/65499 ... d-by-aenea


Het was een genot om die lijst te bekijken. Erg mooi, knap gedaan!


Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Erwin. Het ziet er echt geweldig uit!
Ben overigens wel benieuwd wat voor kwaliteit printer je dan gebruikt en hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent aan één spel (uitgaande van bijvoorbeeld een relatief 'eenvoudig' kaartspel).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Kaarten laten maken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®