Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2011, 14:43 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Dragon's Gold", uitgegeven door White Goblin Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
3-6 Spelers
45 Minuten Speeltijd

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2012, 17:43 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Deze morgen hadden wij een hevige discussie i.v.m. het volgende geval.

Bij één draak liggen er zowel een magiër en dief van één speler. Mag deze speler dan een toverkaart nemen (als hij ook een rode steen verzamelde) en kijken achter het scherm van een tegenspeler om te stelen. Of mag hij dan enkel kijken?

Bijkomende vraag: Mag een speler die bestolen wordt, de dief 'richtinggevende' tips geven zodat hij de gewenste steen kwijt is en de andere de gewenste steen rijker is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 maart 2012, 21:05 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Spelmaeckers schreef:
Deze morgen hadden wij een hevige discussie i.v.m. het volgende geval.

Bij één draak liggen er zowel een magiër en dief van één speler. Mag deze speler dan een toverkaart nemen (als hij ook een rode steen verzamelde) en kijken achter het scherm van een tegenspeler om te stelen. Of mag hij dan enkel kijken?

Bijkomende vraag: Mag een speler die bestolen wordt, de dief 'richtinggevende' tips geven zodat hij de gewenste steen kwijt is en de andere de gewenste steen rijker is?

Als je zowel een magiër als een dief bij een draak hebt liggen als deze wordt verslagen geberut het volgende (ik ga er vanuit dat je geavanceerd speelt, gezien het feit dat je toverkaarten trekt).
1. Je verdeelt de buit binnen de minuut.
2. Heb je een rode (magische) steen gekregen, krijg je door je tovenaar een toverkaart.
3. Je hebt een dief bij de verdeling gehad (die geholpen is door jouw tovenaar). Dus je kijkt achter het scherm van 1 van de andere spelers die ook meegeholpen heeft bij het verslaan van deze draak & steelt 1 steen.

Als de speler bij wie jij achter het scherm kijkt lekker verbaal invloed op jou wil uitoefenen, zo van "Deze moet je nemen! Want die is lekker veel waard!" Dan mag dat, het is aan jou of je er iets mee doet. Mijn advies, niet teveel naar luisteren, lekker je eigen lijn trekken.
Als je blind aan het grabbelen bent en hij gaat jouw hand sturen door te zeggen; "Nee, die zou ik niet nemen!" Dan is het een beetje afhankelijk van hoeveel ik die speler vertrouw (gewoonlijk voor geen meter :lol: ) en net zoals hij/zij vrij is in jou te beïnvloeden, ben jij vrij om hem lekker te negeren. Uiteindelijk bepaal jij wanneer je jouw hand om een steen sluit & deze afpakt! :P

Veel speelplezier.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2012, 01:46 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Bedankt voor de verduidelijking op de eerste vraag.

Wat de tweede kwestie betreft, zal ik even de situatie verduidelijken.
Mijn beide tegenspelers hadden een schat verdeeld, waaronder de zwarte steen. De ene speler wou wel de zwarte steen en de andere speler was er niets mee. Maar door toedoen van een toverkaart moesten beide spelers de stenen die ze hadden verdeeld in de 1-minuut onderhandelfase wisselen.
aangezien de ene speler nog mocht stelen met zijn dief en hij persé de zwarte steen wou en de andere wou hem helemaal niet, begonnen ze elkaar te helpen door te zeggen dat de zwarte steen helemaal rechts lag. In mijn ogen was dit 'cheaten'...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2012, 13:57 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Spelmaeckers schreef:
In mijn ogen was dit 'cheaten'...

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou hier een forse straf op zetten als ik jou was. :twisted:

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Dragon's Gold  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Dragon's Gold



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®