Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2012, 22:41 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Dit is geen aankondiging van een event, maar wel degelijk speladvies. Op 20 mei organiseer ik voor vrienden voor de eerste keer een Weerwolven Event. We zijn met 12 personen. Ik heb dit spel al een vijftal keer online gespeeld, maar nog nooit in real life. Ik heb het reglement wel al gelezen en heb het concept goed door.

Ik zou spelleider zijn voor de 11 overige spelers. Het merendeel van de spelers heeft nog nooit Weerwolven gespeeld. Nu vraag ik mij af welke karakters ik er zou insteken bij 11 spelers? En hebben jullie tips voor een leuk verhaal? Volgens mij zal het meer aanslaan als ik het een klein beetje inkleed met een spannend verhaal en wat achtergrondmuziek met weerwolvengehuil gebruik. Advies is altijd welkom.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2012, 23:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik ga dit topic even volgens want ook ik ben met wat vrienden aan nadenken over een weerwolf event te plannen ^^ heb al jaren het spel maar niet de gelegenheid het te spelen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 08:47 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Jij hebt toch op de website van CCS of Plaza ook meegespeeld met de WW-spellen?
Daar is vast terug te lezen en heb je wat ideeën voor verhalen....
Of op andere WW fora?

Rollen zitten standaard in het spel en staan op de kaartjes die je uitdeelt. Of heb je het origineel niet?

Minimaal: 3 Burgers, 3 Weerwolven, Heks, Ziener, Jager, Cupido
Optioneel: Glurend Meisje of Beul.

Meer rollen moet je met 11 niet doen, 3 burgers moeten er zeker zijn, en vooral omdat je beginners hebt.

Succes!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 09:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Als de spelers geen ervaring hebben met Weerwolven, zou ik opbouwend werken en vervolgens nieuwe karakters introduceren.

Met elf spelers speel je met twee weerwolven. Verder zou ik beginnen met de ziener en dan nog acht burgers.
Bij de volgende rondes kan je dan telkens een extra karakter toevoegen: heks, jager.
Als het echt vlot verloopt kan je nadien de andere rollen toevoegen of wisselen. Probeer een beetje in te schatten of de beginnende spelers het wel plezant vinden om nog meer extra's in het spel te brengen.

Bij oneven aantal spelers is het dikwijls handig om een burgemeester aan te duiden / te laten kiezen. Dit kan bij het begin van een ronde of tijdens de ronde als je merkt dat de overblijvende spelers in een patstelling terecht komen. (Bij oneven aantal spelers houd je meestal tijdens de dag fase even aantal spelers over)

Als moderator hoef je niet direct een heel verhaal voor te bereiden. Maar enkele sfeervolle zinnen, situaties maken het wel aangenaam, zeker de eerste rondes. Persoonlijk hoeft sfeermuziek niet voor me. Laat de spelers zich inleven in hun rol en hun zoektocht/misleidingen. Het gaat immers in de eerste plaats over de interactie, het overleggen tijdens de dagfase. Als moderator is dat vooral je taak, dat je de dagfase niet al te lang laat aanslepen, ingrijpt als er te weinig gezegd wordt of het al te lang duurt. Dan moet je voorstellen doen om tot een stemming over te gaan (zonder dat je daarbij partijdig bent).

Veel succes.


p.s. Op 6 mei en 4 juni is het volle maan...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 13:03 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Bart zijn advies is helemaal goed, heb ook met een groep van 10 - 11 mensen die zelfs van bordspellen in het algemeen weinig afwisten gespeeld (BBQ met de buren) en begonnen met 2 wolven en een ziener. En dat werkte geweldig!
Voorzie ook voldoende wijn, dat helpt ook ;-)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 13:47 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jahwe schreef:
Bart zijn advies is helemaal goed, (...)

Bedankt :wink:

Jahwe schreef:
Voorzie ook voldoende wijn, dat helpt ook ;-)

Of een goed biertje (maar wat je ook kiest, steeds met mate, anders blijft het niet plezant)

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 17:42 
3. Ghost Stories (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Wil ook wel eens meedoen met zo'n real life Weerwolven. Heb voorlopig alleen eens een forum-versie van zoiets gespeeld, en dat beviel me prima.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 17:51 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Bedankt voor de tips.
Ik heb inderdaad op ander fora al weerwolven online gespeeld, maar nog nooit in het echt. Daar stonden ook verhalen, maar ik vroeg me af of er een soort van "draaiboek voor weerwolven" bestond om dit in real life te spelen?

Is het spel weerwolven niet gebaseerd op een bestaand verhaal? Of zijn de karakters zo bedacht?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Weerwolven Event
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2012, 10:13 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Het verhaal is vrij dun, in de stad van wakkerdam bevinden er zich weerwolven onder de burgers! Hoe groter de stad hoe meer karakters aangezien er gewoon meer kans is dat iemand zich dat beroep heeft aangemeten. Voor de rest kan je er altijd zelf wat sfeer rond verzinnen, een dom voorbeeld, bij de straat BBQ had ik er de weerwolven van de Geerhoek van gemaakt (Geerhoek is dus de straat waar we wonen), maar dat gaf wel onmiddelijk een beetje buy-in.

Het meeste animo komt trouwens van de discussies en die moet je gewoon goed op peil zien te houden en als spelleider niet te kort maar ook niet te lang laten duren. Geef mensen de kans om hun zegje te doen en vraag actief om mensen hun mening en vooral waarom ze die ene persoon verdenken. Maar in mijn ervaring loopt dat vanzelf wel los, een paar vragen stellen en de beschuldigingen en verontwaardigde reacties vliegen in het rond.
Laat het ook niet te lang duren, als mensen blijven twijfelen of discussieren moet je op een bepaald moment gewoon het rondje maken en iedereen zijn finale stem laten uitbrengen.

Kies trouwens als spelleider in het eerste rondje ook slim je wolven uit, neem de mensen die wat mondiger zijn, want het zijn net de wolven die een idee hebben van op wie er gestemt moet worden. Na een paar rondjes, als iedereen het goed doorheeft heeft doe je dat zo random mogelijk, geef een beetje iedereen de kans en aarzel zeker niet om de meer 'aarzelende' personen uit de groep te nemen.

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Weerwolven Event  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®