Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9972 berichten | Pagina 1 van 665 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gisteren speelde ik...
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2012, 10:41 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Post hier de spellen die je gisteren speelde (eventueel met quotering en woordje uitleg) :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2012, 10:43 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Gisteren speelde ik Al Caboon. De 2-speler variant van Boonanza. Niet zo leuk als het originele Boonanza, maar toch nog een degelijk en luchtig tussendoortje. Ik won van de maffiabazen, maar verloor van mijn vriendin. Mijn quotering: 7/10.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2012, 18:36 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
ditterio schreef:
Post hier de spellen die je gisteren speelde (eventueel met quotering en woordje uitleg) :wink:

Leuk idee!

Mag ik -aanvullend hierop- een oproep doen om deze quotering en eventuele commentaar van de gespeelde Nederlandstalige spellen (ook) in de spellendatabase te plaatsen?
Je zou je waardering kunnen ingeven in de spellendatabase en vervolgens hier een link naar het spel kunnen plaatsen. Zo blijven de waarderingen per spel samen en heeft iemand die wat meer informatie over een spel wil er ook wat aan.

Boonanza: Al Caboon

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 23:14 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Als het een nieuw spel is, zal ik het zeker ook vermelden in de database, maar soms speel ik een spel ook meerdere keren :D

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 23:17 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Daarnet speelde ik 2x Dixit Odyssey met 5 spelers. Leuk partyspel! Altijd lachen geblazen. Al is het de eerste speelbeurt fantastisch, de tweede keer heel leuk en nu (na 7 keren gespeeld te hebben) is het gewoon leuk. Toch goed voor een dikke 8/10.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 11:21 
5. Set (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
Gisteren twee geniaal ontworpen spellen gespeeld:

Eerst Container met vrouw, zoon en dochter. Bij dit spel bouw je een mini-economie waarbij de spelers elkaars concurrenten maar ook elkaars klanten zijn. Je speelt dus tegen elkaar, maar bent ook van elkaar afhankelijk. De regels zijn eenvoudig, maar het aantal zich mogelijk voordoende economische verschijnselen is groot. Je kan zelfs als je niet uitkijkt met zijn allen in een heuse crisis terechtkomen.

Later nog twee potjes Set! met mijn vrouw. Zij is door regelmatig solo oefenen - als een soort Patience, lekker rustig in je eigen tempo - inmiddels zo goed geworden dat ze meestal van mij wint, en ik ben een wiskundige die van puzzels houdt! Mijn zoon wint nu ook meestal van mij, goed voor de nederigheid.

Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag, al begrijp ik dat het niet ieders smaak is. Voor mensen die "het niet zien" bij dit spel maar het wel in de kast hebben liggen: speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend, maar regelmatig solo tussendoor als een puzzeltje - je bent in een kwartiertje door de stapel heen - en je zult merken dat je hersenen langzaam aan de patronen gaan wennen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 11:41 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
LiefKleinKonijntje schreef:
Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag, al begrijp ik dat het niet ieders smaak is. Voor mensen die "het niet zien" bij dit spel maar het wel in de kast hebben liggen: speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend, maar regelmatig solo tussendoor als een puzzeltje - je bent in een kwartiertje door de stapel heen - en je zult merken dat je hersenen langzaam aan de patronen gaan wennen.


Goede tip. Misschien moest ik dat maar eens gaan proberen.
Ik ben dus zo iemand die het gewoon niet ziet. :crazy:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 12:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
rober schreef:
LiefKleinKonijntje schreef:
Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag, al begrijp ik dat het niet ieders smaak is. Voor mensen die "het niet zien" bij dit spel maar het wel in de kast hebben liggen: speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend, maar regelmatig solo tussendoor als een puzzeltje - je bent in een kwartiertje door de stapel heen - en je zult merken dat je hersenen langzaam aan de patronen gaan wennen.


Goede tip. Misschien moest ik dat maar eens gaan proberen.
Ik ben dus zo iemand die het gewoon niet ziet. :crazy:


Ik heb er ooit 1 gevonden. Dat was omdat ze precies naast elkaar lagen en mijn medespeelsters expres hun mond hielden. :? De eer was gered, maar daarna definitief besloten om dit nooit aan te schaffen. Ik zag het nog liggen op Koninginnedag voor 1 euro, maar ik was er snel voorbij gelopen, voordat mijn vrouw het zag.
Geen slecht spel, maar niet voor mij bestemd.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 18:59 
8. Gears of War: The Board Game (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Gisteren:
-Call of Cthulhu: Living Card Game
-Blood Bowl: Team manager card game

Beide zijn voor mij absoluut voor herhaling vatbaar en wil ik gerust regelmatig spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 02:23 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Yomi, Yomi en Yomi :p

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 08:27 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
LiefKleinKonijntje schreef:
Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag [...] speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend


En daar heb je direct antwoord op je vraag waarom de gemiddelde waardering zo laag is. Het is een leuk spelletje, maar je hebt vaak toch 1 persoon die ongeacht zijn of haar training beter en sneller patronen herkent.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 09:35 
6. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
Robertopellizini schreef:
En daar heb je direct antwoord op je vraag waarom de gemiddelde waardering zo laag is. Het is een leuk spelletje, maar je hebt vaak toch 1 persoon die ongeacht zijn of haar training beter en sneller patronen herkent.

Dat is waar, groot nivoverschil binnen de groep is niet leuk. Dat geldt natuurlijk voor meer spellen, maar bij Set kan - zoals je zegt - het nivoverschil groot zijn zelfs als niemand het spel ooit gespeeld heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 09:47 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ghost Stories met zijn tweetjes gespeeld. Gaaf spel, mooi vormgegeven en deksels lastig te winnen nog. Krijgt van mij een 8/10.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 10:28 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Gisteren een potje Revolution! en Voor de Wind gedaan. Voor de Wind was de eerste keer dat ik het speelde, maar het smaakt naar meer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 10:29 
10. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Haarlem
Gisteren voor het eerst Neuland gespeeld met mijn zoon.

Neuland wordt gespeeld door 2-4 personen op een Catan-achtig bord waar je gebouwen op bouwt. Die gebouwen zijn voor algemeen gebruik, door het plaatsen van een werker op het gebouw produceer je de grondstof of het tussenproduct dat bij dat gebouw hoort. Tussenproducten hebben grondstoffen of andere tussenproducten nodig, dus je krijgt productieketens die uiteindelijk uitmonden in overwinningspunten.

Bijvoorbeeld: Boerderij produceert eten, Houthakkershut zet eten om in hout, met hout bouw je een Mijn, Mijn zet eten om in erts, met hout bouw je een Steenhut, Steenhut zet eten om in steen, met steen bouw je een Smelterij, Smelterij zet erts om in metaal, en zo verder tot je bij de overwinningspunten uitkomt.

Gelukkig blijft een eenmaal gebouwd gebouw staan voor algemeen gebruik, MAAR, een geplaatste werker blijft slechts dezelfde of de volgende beurt staan, daarna gaat hij weer van het bord af. Je moet dus flink plannen om op tijd de verschillende grondstoffen en tussenproducten beschikbaar te hebben, en je kan elkaar lelijk dwarszitten door met een eigen werker op een gebouw te gaan staan dat je tegenstander net nodig heeft.

Beurtvolgorde en aantal acties per beurt worden bepaald door een uiterst elegant mechanisme: een Tijdmarkeerder die rondjes om het bord gaat. Bouwen en produceren kosten acties (of eigenlijk tijdseenheden) evenals het transporteren van grondstoffen/tussenproducten naar de bouwplaats of het gebouw waar ze nodig zijn.

Het spel heeft volledig open informatie en geen geluksfactor. Of toch, een hele kleine: een mijn kan drie soorten erts produceren (ijzer, zilver en steenkool), en die worden blind uit een zak getrokken, maar dat is dan ook het enige wat je niet van te voren kan zien.

Neuland heeft originele en elegante spelmechanismen, ik heb daar nogal een zwak voor, net als voor dingen steeds met kleine stapjes upgraden/omzetten naar betere dingen. Maar ik denk dat als je het serieus speelt het wel een enorme hersenkraker wordt, met de noodzaak om flink vooruit te plannen. Als de tegenstander denkt heb je niets te doen, dus met drie of vier spelers zal er redelijk wat downtime zijn.

De spelcomponenten zijn functioneel en niet lelijk, maar door de kleuren en stijl niet altijd even duidelijk. De regels zijn simpel, logisch en elegant maar het spelregelboekje is een wangedrocht. Op BGG zijn diverse herschrijvingen van de regels te vinden en die zijn zonder meer aan te raden boven wat in de doos zit.

Ik wil dit zeker vaker spelen, maar de tijd zal moeten leren of dit spel niet te zwaar is, en of het ook leuk blijft als je geen zin hebt om alles vooruit te plannen en het wat zorgelozer speelt.

Dit is geen Nederlandstalig spel (regels in het Engels, Nederlandstalige regels wel op BGG), het kan dan ook niet de database in?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9972 berichten | Pagina 1 van 665 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®