Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 09:49 
Meeple

Berichten: 12
Hallo

Onlangs haalde ik een exemplaar van Brass (Martin Wallace) in huis. Het betreft een uitgave van 2010 door White Goblin. Ik heb het spel nog niet zelf kunnen spelen. Ik heb wel al de inhoud van de doos gecontroleerd en in dit verband zit ik met een prangende kwestie.

Op pagina 1 van de spelregels staan bij de spelonderdelen '4 scoreborden' vermeld.
Ik lijk die nergens te kunnen terugvinden, maar...
Het enige onderdeel waarvan ik 4 exemplaren kan terugvinden, zijn de stanskaarten met de spelerstegels in de 4 spelerskleueren...
Nóg op pagina 1 staat: 'Elke speler ontvangt' en daar is dan geen sprake meer van de eerder vermelde 'scoreborden'.
Ik heb - voorlopig - even vluchtig de spelregels doorgenomen en ik keek er ook eens een videorecensie op na. Als ik het goed begrepen heb, lijkt het er sterk op dat er geen scoreborden gebruikt worden tijdens het spel: de scores worden op het algemene bord bijgehouden op een daartoe voorzien scorespoor...

Ik vraag me dus af of het hier nu om een productiefout (scoreborden niet meegeleverd), een drukfout ('scoreborden' i.p.v. 'stanskaarten') of om een foute interpretatie gaat.
Ik zocht ondertussen al op verschillende fora en op verschillende websites, ik contacteerde ook White Goblin zelf in dit verband (via de online helpdesk), maar kreeg totnogtoe nergens een bevredigend antwoord :problem:

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vriendelijke groeten,
Schoolmeester


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 12:31 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Er is hier bij WGG helaas niemand die deze vragen voorbij heeft zien komen; ik weet ook niet wat je met 'online helpdesk' bedoeld, eerlijk gezegd (we hebben enkel een contactformulier op de site), maar er zitten wat fervente Brass spelers bij, dus ik heb direct antwoord voor je:

Blijkbaar gaat het om een fout, die vanuit de Engelse regels is gekopieerd; in de Engelse regels stonden de geheimzinnige scoreborden namelijk al vermeld. In de Nederlandse vertaling is dit gewoon overgenomen, terwijl er dus inderdaad geen scoreborden bij zitten.

Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vraag. Veel plezier met deze topper (de nummer 8 op Boardgamegeek)!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 13:46 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
handig he, een deel van de White Goblin Games helpddesk hier op het forum :P

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 13:50 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
JeVo schreef:
handig he, een deel van de White Goblin Games helpddesk hier op het forum :P


:lol: :lol: :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 18:01 
Meeple

Berichten: 12
Hallo

Door alle lapsussen heen een klein bedankje voor de verhelderende uitleg. :clap:

Groeten,
Schoolmeester

PS: Heel handig dat je hier ook met je vragen terecht kunt. Wel jammer dat WGG zélf het naliet om op mijn vraag te reageren. :thumbdown:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 18:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Schoolmeester schreef:
PS: Heel handig dat je hier ook met je vragen terecht kunt. Wel jammer dat WGG zélf het naliet om op mijn vraag te reageren. :thumbdown:

Gelukkig dat WGG ook op Bordspelmania actief is, want dit antwoord komt rechtstreeks van hen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012, 22:15 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Bart schreef:
Schoolmeester schreef:
PS: Heel handig dat je hier ook met je vragen terecht kunt. Wel jammer dat WGG zélf het naliet om op mijn vraag te reageren. :thumbdown:

Gelukkig dat WGG ook op Bordspelmania actief is, want dit antwoord komt rechtstreeks van hen.


Inderdaad; binnen 3 uur antwoord op je vraag op een extern forum lijkt me een vrij vlotte klantenservice :wink:
Helaas is er hier intern niemand die je vraag voorbij heeft zien komen via het contactformulier van onze site, dus waar het mis is gegaan is me een raadsel. Degene die spelregelvragen doorgaans beantwoordt heeft er bovendien tientallen potjes Brass op zitten en schudt het antwoord zo uit zijn mouw.

Maar ik ben blij dat we je alsnog hebben kunnen helpen. Andermaal veel plezier met het spel én dank voor je aanschaf!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2012, 22:10 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Een onduidelijkheid:

Bij het bouwen van spoorverbindingen heb je steenkool nodig. Ik was niet verbonden met een een steenkoolmijn, maar wel met een haven. Ik kon dus mijn steenkool invoeren van het Steenkool Vraag Spoor. Ik wou betalen maar mijn vriendin zei dat ik niet moest. Ik heb even terug in de spelregels gekeken en het staat er niet letterlijk in. Moet je nu betalen of niet voor dat steenkoolblokje. Ik vond het maar logisch dat ik moest betalen.

Groetjes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2012, 23:09 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ja je moet betalen, er staat niet voor niks een prijs naast de kolom.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Brass - 2010 White Goblin  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten


Tags

Brass, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®