Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe spellenprijs
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 18:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De website Gamepack heeft een nieuwe spellenprijs gelanceerd.

"De 'Toodle-A-Dokey' Award is een spellenprijs die wordt toegekend aan het spel dat zich in een jaar het meest overbodig heeft gemaakt. De trofee bestaat uit een lege doos met de titel 'Just Another Box On The Shelf' met het 'Toodle-A-Dokey' Award predikaat. Het spellenjaar loopt van oktober tot oktober, gelijk aan de periode tussen de spellenbeurzen van 'Spiel' in Essen in Duitsland. Gedurende het jaar kunnen al nominees worden toegekend; de winnaar wordt in oktober bekendgemaakt. De eerste en eerstvolgende toekenning zal in oktober 2007 plaatsvinden."

Zie: http://www.gamepack.nl/gamepack/toodleadokey.html

Het is verstandig dat ze deze prijs pas dit jaar zijn gestart. Anders hadden ze wellicht hun eigen spel H2olland moeten nomineren.... :-)

Heb jij sinds oktober 2006 al een toedeledokiespel gespeeld?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 18:49 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Justinianus.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 19:24 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Het spel "CIA" getest in Eindhoven en na vijf minuten het al opgegeven. Saaiheid troef!

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 19:41 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Wat een flauwe prijs. Ja er zijn spellen die ik niet leuk vindt, maar ik ga er van uit dat de maker van een spel er zijn best op zal hebben gedaan. Als een spel flopt (dat merk je vast snel genoeg aan de reacties op internet en de verkopen) dan hoef je toch niet ook nog een trap na te krijgen met zo'n nominatie of prijs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 22:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Dagmar schreef:
Wat een flauwe prijs. Ja er zijn spellen die ik niet leuk vindt, maar ik ga er van uit dat de maker van een spel er zijn best op zal hebben gedaan. Als een spel flopt (dat merk je vast snel genoeg aan de reacties op internet en de verkopen) dan hoef je toch niet ook nog een trap na te krijgen met zo'n nominatie of prijs.


Helemaal mee eens.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 23:01 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
Tsaar schreef:
Dagmar schreef:
Wat een flauwe prijs. Ja er zijn spellen die ik niet leuk vindt, maar ik ga er van uit dat de maker van een spel er zijn best op zal hebben gedaan. Als een spel flopt (dat merk je vast snel genoeg aan de reacties op internet en de verkopen) dan hoef je toch niet ook nog een trap na te krijgen met zo'n nominatie of prijs.


Helemaal mee eens.


Nee niet mee eens met de reacties ik denk dat de spel maker dan weet wat hij de volgende keer wel (of niet)moet doen .


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006, 23:42 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Gamepack, is dat niet die aanmatigende gele website? Een passend initiatief.
Telt de heruitgave van Robo Rally? (of is die ook al te oud?) Als je die in je kast hebt staan, zuigt het ook alle plezier uit de belendende speldozen. Een zwart gat, als het ware. :evil:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 01:21 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dat is een verkeerde voorstelling van een zwart gat, Peter Hein---uit een zwart gat komt niets. Het is niet sterker aantrekkend dan een voorwerp met een gelijke massa en 'normale' afmetingen (formaat ster), ook al ben je geneigd om te zeggen dat dat niet zo is. Punt is natuurlijk wel dat die 'gelijke massa' in een ontiegelijk veel kleiner stukje ruimte is geconcentreerd waardoor er allerlei onverwachte en bizarre effecten optreden.

Afijn, dit is niet wetenschapsforum.nl, maar spellenspektakel.nl.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 11:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Er zijn ook nog sympathieke initiatieven. Zie:

http://www.spielbar.com/umfrage/reg.php


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 11:49 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Fozz schreef:
Het spel "CIA" getest in Eindhoven en na vijf minuten het al opgegeven. Saaiheid troef!


De diepgang van jouw test verdient inderdaad een ?toedeledokieprijs?. :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 12:55 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Dagmar schreef:
Wat een flauwe prijs. Ja er zijn spellen die ik niet leuk vindt, maar ik ga er van uit dat de maker van een spel er zijn best op zal hebben gedaan. Als een spel flopt (dat merk je vast snel genoeg aan de reacties op internet en de verkopen) dan hoef je toch niet ook nog een trap na te krijgen met zo'n nominatie of prijs.


Daar ben ik het niet mee eens. In de filmwereld hebben ze toch ook de "golden raspberies", en tot nu toe zag enkel Paul Verhoeven er de fun van in en hij ging dan ook effectief zijn prijs afhalen.
Iedereen maakt toch wel eens een flop zeker, waarom zou dat dan niet "beloond" mogen worden? Ik zie de humor van deze prijs wel in.
Komaan, dit is een "spellenforum", spellen staan toch synoniem voor plezier? Of zitten hier alleen maar van die saaie regel-ontleders die meer in de spelregels bladeren dan dan te spelen???? *LOL*

P.S. Als deze posting mijn "slechtste" tot nu toe is, wijs me er dan aub op. :)

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 12:57 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Erwin schreef:
Fozz schreef:
Het spel "CIA" getest in Eindhoven en na vijf minuten het al opgegeven. Saaiheid troef!


De diepgang van jouw test verdient inderdaad een ?toedeledokieprijs?. :-)


Er zijn inderdaad spellen die hun geheimen pas na een paar keer spelen echt prijsgeven, maar van sommige spellen heb je na vijf minuten al het gevoel van "hier zit niks in" en dan zal er ook niks uitkomen. :)

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 17:09 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
cymric schreef:
Dat is een verkeerde voorstelling van een zwart gat, Peter Hein---uit een zwart gat komt niets. Het is niet sterker aantrekkend dan een voorwerp met een gelijke massa en 'normale' afmetingen (formaat ster), ook al ben je geneigd om te zeggen dat dat niet zo is. Punt is natuurlijk wel dat die 'gelijke massa' in een ontiegelijk veel kleiner stukje ruimte is geconcentreerd waardoor er allerlei onverwachte en bizarre effecten optreden.

Afijn, dit is niet wetenschapsforum.nl, maar spellenspektakel.nl.


Maar zwarte gaten ontrekken wel degelijk massa aan omliggende sterren, dus...

Anyway, mijn idee om RR met een zwart gat te vergelijken is natuurlijk schaamteloos plagiaat van de volgende beschrijving van Talisman:

"It's a Chinese water torture. It's the death of a thousand cuts. It's the stone of Sisyphus, a calliope of boredom. It's the first 5 seconds of each day from Groundhog Day. It's the steaming charred mass in the toaster oven at the end of Time Bandits. It is the science teacher from The Wonder Years without any filmstrips. It's neither a floor wax nor a dessert topping. It's a mirage in the desert, a black widow crawling up your chest. It's a female preying mantis and you're it's mate. It's a stale box of Crackerjacks without a toy surprise. It's the Night of the Living Dead, the Dark Side of the Force. It's the Energizer bunny gone hideously awry. It's that dream where you're running as fast as you can but you're not going anywhere and when you open your mouth to scream, nothing comes out. It's a naked singularity, an event horizon from which fun cannot escape. It's a souffle that never rose, the fault-ridden pudding skin in the back of the fridge. It's Xeno's worst nightmare."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 18:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Fozz schreef:
Er zijn inderdaad spellen die hun geheimen pas na een paar keer spelen echt prijsgeven, maar van sommige spellen heb je na vijf minuten al het gevoel van "hier zit niks in" en dan zal er ook niks uitkomen. :)


Als iemand na ?vijf minuten? de conclusie ?hier zit niets in en dan zal er ook niks uitkomen? kan trekken, zal dit toch meestal gebaseerd zijn op een afwijkende smaak. Sommige spelers houden bijv. niet van blind inzetten en haken meteen af bij een spel met dergelijke mechanismen. Daar is niets mis mee, als men in de publieke afkeuring maar open en helder is over de subjectieve aspecten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006, 19:06 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Fozz schreef:
Het spel "CIA" getest in Eindhoven en na vijf minuten het al opgegeven. Saaiheid troef!


Ik heb 'm vandaag voor het eerst gespeeld en ik vond 'm zeker niet tegenvallen. Voor een doorgewinterde bordspelliefhebber wellicht veel en veel te licht, maar het is ook wel eens prettig om een spel op tafel te kunnen zetten waaraan ook schoonmoeder deel kan nemen :wink:
CIA moet simpelweg gecategoriseerd worden onder "gezellige familiespellen" en als je het zo bekijkt, is het een prima spel. Persoonlijk prefereer ik wat meer uitdaging, maar het is ideaal om een spellenavond met verder enkel zware kost te beginnen :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe spellenprijs  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®