Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |

Dominion vs. Dominion: Intrige
Dominion 44%  44%  [ 18 ]
Dominion: Intrige 56%  56%  [ 23 ]
Totaal aantal stemmen : 41
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 07:58 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dominion vs. Dominion: Intrige

Dominion

Afbeelding

Je bent tot koning gekroond van een prachtig klein land met glooiende heuvels, kronkelende rivieren en vruchtbare landerijen. Het leven zou zo mooi kunnen zijn, maar helaas zijn er geschillen met omliggende staten. Verschillende vorsten proberen ten koste van elkaar hun koninkrijk uit te breiden!

In dit spel stel je een stapel kaarten samen die je koninkrijk voorstelt. In deze stapel bevindt zich je geld, de te behalen overwinningspunten en de acties die je kunt uitvoeren. Iedere speler begint met een paar koperstukken en drie landgoederen. Dat zal in de loop van het spel veranderen. Uitgestrekte, door onderdanen bevolkte provincies, prachtige gebouwen en koffers vol goud zullen je deel zijn als je dit spel slim speelt. Het uiteindelijke doel is om het grootste koninkrijk te veroveren. Dat wordt aan het einde van het spel in overwinningspunten gemeten.


Dominion: Intrige

Afbeelding

Zelfstandige variant van het meervoudig bekroonde kaartspel Dominion. De verpakking bevat puntenkaarten, geldkaarten en 25 nieuwe koninkrijkkaarten. Daardoor kun je Dominion Intrige niet alleen apart spelen, maar ook met het basisspel combineren. Zo kun je met beide spellen samen met meer dan 4 spelers tegelijk spelen.


Allebei gespeeld? Wat is je favoriet en waarom?

Geef ons je reactie, in onze twintigste versus!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 08:08 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Dominion Intrige natuurlijk. Zonder die editie was Dominion nooit zo groot geworden. Ook het begin van uitbreidingen die ook stand-alone te spelen is.

Marketing technisch is het heel logisch wat ze hebben gedaan. Een basis uitgeven met makkelijke instap en vervolgens een uitbreiding/verbetering/meer spelers versie uitbrengen die net dat beetje meer doet.

Zelfde reden waarom KvC Steden en Ridders beter is dan KvC Basis en waarom Apple de hele tijd nieuwe iPads kan ontwikkelen. Net dat nieuwe aspect aanduiden en je herwint dezelfde markt en iedereen koopt opnieuw je goederen.

Volgende versus :grin:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 08:39 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 28
Ik kies voor de basis dominion,
hier zitten meer kaarten bij die je toestaan om een combotrein op te zetten en zo de tafel vol t leggen in 1 beurt.

Ik speel graag met laboratorium en heks... zo ging ik een spel eens elke ronde door al mijn kaarten, en ik had in het totaal maar 12 munten steken. En zo gaf ik de andere spelers ook iedere ronde 4 vloeken :).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 08:46 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Dominion: Intrige veel meer invloed op het spel ;-)

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 09:09 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Allebei door elkaar natuurlijk. Nog meer variatie!

Ik heb geen voorkeur voor één van beiden. Als ik Dominion speel, dan is het vrijwel altijd een random set-up met 10 koninkrijkskaarten uit alle tot mijn beschikking staande sets. Alleen met nieuwe spelers grijp ik nog terug op de daarvoor aangeraden set uit het basisspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 09:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik ga voor Intrige, omdat daar iets meer interactie in zit.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 12:17 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Is Dominion Intrige de leukste uitbreiding van Dominion?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 13:19 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
ditterio schreef:
Is Dominion Intrige de leukste uitbreiding van Dominion?

Nee vind ik niet, ik vind welvaart een absolute must have maar eigenlijk als je het spel leuk vind is op lange termijn elke uitbreiding leuk. Om het spel weer meer variantie te geven waardoor je het toch blijft spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 13:55 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
missiloon schreef:
ditterio schreef:
Is Dominion Intrige de leukste uitbreiding van Dominion?

Nee vind ik niet, ik vind welvaart een absolute must have maar eigenlijk als je het spel leuk vind is op lange termijn elke uitbreiding leuk. Om het spel weer meer variantie te geven waardoor je het toch blijft spelen.


Klare taal Ilona, Welvaart is erg goed dankzij vooral ook de kolonie en het platinum dat erin zit.

Ik ga hier kiezen voor intrige, gewoon omdat dat de enige 25 kaart set is die ik nog niet heb, en die dus de meeste verassing en mogelijke combo's voor mij schuil houdt. Ik heb hem al veelvuldig gespeeld maar zou hem graag aan de collectie toevoegen.

Aan de andere kant... De basisset zorgt wel voor een aantal fundementele kaarten die eigenlijk niet te missen zijn in een dominion spel :D

@misht die apple vergelijking zie ik niet helemaal zitten ;). Apple consumenten zijn toch juist een stel hersenloze zombies die de laatste iteratie van de ipad als hersenen om te verorberen zien :D... oh wacht ;)... ja het kwartje is gevallen :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 14:01 
Team Bordspelmania

Berichten: 111
Woonplaats: Mortsel
Wat mij betreft, is Dominion (basisversie) veel beter dan de Intrige-versie.

De mogelijke kaartencombinaties in de basisversie vond ik gewoon logischer en beter bij mekaar passen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 14:22 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Svennos schreef:
Wat mij betreft, is Dominion (basisversie) veel beter dan de Intrige-versie.

De mogelijke kaartencombinaties in de basisversie vond ik gewoon logischer en beter bij mekaar passen.


Deze mening deel ik volledig en daarom ook op het basisspel gestemd.
Echter kan dit mede komen doordat ik 1 keer toen we het met een nieuw iemand gingen spelen (en 3 ervaren mensen) een van te voren opgesteld beginner scenario van intrige heb gepakt omdat ik die van de basisset nu wel kan dromen en dat potje heeft helaas 1,5 uur geduurd, ik vind intrige geweldig om het door mijn sets heen te hebben, maar niet alleen intrige.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 14:25 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik kan hier niet kiezen want voor mij is dit één spel. Ik kan wel zeggen welke kaarten ik mss net iets leuker vind dan andere.

Welvaart en Achterland zijn wat mij betreft de leukste uitbreidingen. Maar ook Alchemisten en Hijs de Zeilen wordt hier regelmatig gebruikt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012, 10:45 
Meeple

Berichten: 18
Woonplaats: Lille (BE)
De basis dominion wordt zeer snel saai vind ik. Na X aantal spelletjes wordt je strategie bepalen (wat toch het absolute sterkste punt van het spel is) vaak een vrij simpele flow chart. Met de basis set kan je ook na 3 beurten vaak al bepalen of je gaat winnen of niet (met 2 spelers).

Met intrige (of een andere expansie en dan zeker welvaart) erbij wordt het helemaal anders. De situatie inschatten wordt veel moeilijker en dus veel interessanter.

Het spel wordt ook een beetje tactischer met de expansies: in de basis is in 95% van de gevallen hoe je je hand moet uitspelen volledig voor de hand liggend. Met intrige moet je soms toch al een beetje nadenken welk effect van de kaart je het best kiest om er het meeste uit te halen.

Mijn conclusie:
enkel basis dominion = bah!
basis + expansies (al is het er maar 1) = top!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Versus XX: Dominion vs. Dominion: Intrige  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Tags

999 Games, Dominion, Dominion: Intrige



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®