Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2006, 15:44 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Hoi allen

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar het spel Cleopatra. Heeft reeds iemand ervaring met dit spel. Omwille van de relatief hoge prijs twijfel ik. Ik heb nog niet de kans gehad om het ergens te spelen.
Laat maar horen!!

(P.S. ik hoop dat het op de juiste plaats staat, ik twijfelde om het bij pittige spellen te zetten)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2006, 16:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De prachtige uitvoering doet wellicht anders vermoeden, maar Cleopatra heeft de diepgang en charme van een luchtig kaartspelletje (kaartjes sparen, kaartjes spelen, punten verdienen). Daar is op zich niets mis mee, maar voor zo'n tussendoortje heeft het wel een pittig prijskaartje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2006, 16:07 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Op een site met reviews las ik dat het een mooie opvolger is voor kolonisten en ticket to ride. Hoe verhoudt het zich tot Ticket to ride (europe), ik vind dit een super spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2006, 16:41 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Hier is een uitgebreide video review:

http://www.boardgameswithscott.com/?p=36


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2006, 22:36 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Het spel ziet er vooral super uit, maar qua inhoud is het zijn prijs niet waard.

Het is, zoals eerder gezegd, een nietdiepgaand, luchtigspel, waar je doormiddelvan kaarten de tempel kan bouwen. Je krijgt hierdoor positieve en negatieve punten. De meeste punten wint :P

Het is zeker geen opvolger van kolonisten en/of TTR

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2006, 18:59 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Sprang-Capelle
Ik vind Cleopatra and the Society of Archtects wèl een heel goed spel, zeker omdat degene die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, als eerste sterft. Je moet corrupt zijn, maar niet te... anders word je krokodillenvoer. Je bent wel een beetje afhankelijk van de keuze aan kaartjes die je krijgt, maar een beetje geluk moet je soms hebben, nietwaar? Je staat steeds voor de keuze om al iets te bouwen of te wachten en later proberen een lucratiever bouwwerk te plaatsen, met uiteraard het risico dat er iemand voor je deur ....
Kortom, ik zou er voor gaan, maar ik ben dan ook wel een fan van de meeste Days of Wonder spellen. Ik weet niet of je Shadows over Camelot al eens gespeeld hebt, maar dat is ook een topspel!
Succes met je beslissing.

_________________
Don't think twice..... Throw the dice!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006, 17:42 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Ik had ook al een paar keer gehoord dat het meer een "tussendoorspelletje" was, maar het is wel degelijk een fijn tussendoortje. Er zit echt wel wat variatie in en het feit dat je corrupt moet zijn, maar dat de corrupste van het spel zowiezo niet meer kan winnen op het einde geeft het geheel een veneinig kantje.
Het IS inderdaad duur in aankoop, maar het is een enorm verzorgd spel (zoals we gewend zijn van "Days of wonder") en echt wel leuk om te spelen.
Een klassieker zal het denkelijk niet worden, daar ben ik van overtuigd, maar het is toch een spel dat regelmatig bovengehaald wordt.

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006, 20:26 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Ik heb het spel ondertussen gekocht nadat ik het gespeeld heb op Spel 2006. Best een leuk spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006, 13:06 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
Twee keer gespeeld, twee keer gewonnen, maar de prijs/herspeelbaarheidsverhouding is nogal licht. (Het spel ook trouwens)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Cleopatra (days of wonder)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Robertopellizini en 8 gasten


Tags

Cleopatra, Days of Wonder



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®