Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012, 19:36 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Ik heb een vraagje over k2.
Als je een bergbeklimmer in een tent hebt krijg je een conditiepunt. Nu staat er in de regels dat dit niet noodzakelijk de eigen tent is van de bergbeklimmer. Maar stel dat je nu met 2 spelers speelt. Krijgt dan bijvoorbeeld een rode bergbeklimmer ook een extra conditiepunt als hij bij een gele tent komt? Nee toch?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012, 19:43 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
koekie_monster85 schreef:
Ik heb een vraagje over k2.
Als je een bergbeklimmer in een tent hebt krijg je een conditiepunt. Nu staat er in de regels dat dit niet noodzakelijk de eigen tent is van de bergbeklimmer. Maar stel dat je nu met 2 spelers speelt. Krijgt dan bijvoorbeeld een rode bergbeklimmer ook een extra conditiepunt als hij bij een gele tent komt? Nee toch?


nee. Alleen tent van eigen kleur (maar dus niet perse eigen vorm)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012, 21:56 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Dank u!
Dat vond ik ook al het meest logisch....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012, 20:43 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Ik heb nog een vraag....

De kaart 0 zuurstof... waar kun je die voor gebruiken? Snap het nut er niet van... Heeft iemand hier ideeën over?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012, 20:48 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Volgens mij is ie nergens goed voor.... maar iedereen heeft die kaart en hij zal toch 1x langs moeten komen. Het liefst dan op een tactisch moment waar je toch even moet wachten alvorens een goeie move te maken...

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012, 22:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
En je kunt hem spelen op een bergbeklimmer waar je verder niets mee wil doen, anders dan het gevarenfische opvangen. Want dat alleen met een bergbeklimmer waar je een kaart voor speelt.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012, 07:36 
2. Priests of Ra (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 46
Woonplaats: Sydney
rober schreef:
En je kunt hem spelen op een bergbeklimmer waar je verder niets mee wil doen, anders dan het gevarenfische opvangen. Want dat alleen met een bergbeklimmer waar je een kaart voor speelt.

Zelfs dat mag eigenlijk niet, volgens de auteur mag je die fiches enkel toewijzen aan een klimmer die een kaart met waarde > 0 heeft gekregen. Zie
http://boardgamegeek.com/thread/599021/ ... en-and-how

't Is dus gewoon een lastige kaart waar je niks mee kan doen en (driemaal in het spel) rekening mee moet proberen houden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2012, 10:52 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
betelgeuze schreef:
't Is dus gewoon een lastige kaart waar je niks mee kan doen en (driemaal in het spel) rekening mee moet proberen houden.


Exact! Speel 'm op het juiste moment, en liever niet op het moment dat je boven op die top staat, want dan kun je wel wat anders gebruiken :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 20:22 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Nog een mening vraagje...

Wat vinden jullie van de puntentelling bij k2? Ik vind het spel heel erg leuk... maar de eindpuntenstelling vind ik een anti climax. De scores liggen zo dicht bij elkaar...

Hebben jullie dat gevoel ook?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012, 21:39 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Daar ben ik het wel mee eens, maar de lol van het spel gaat er bij mij niet aan af. Ik doe spellen sowieso om te spelen en niet om de punten.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 09:32 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Als je je van te voren goed beseft hoe de puntentelling in elkaar steekt, is het denk ik niet zo'n anticlimax. Tijdens het spel is goed bij te houden hoe iedereen ervoor staat.
Hadden ze de puntentelling met sprongen van 10 gemaakt, lagen de scores verder uit elkaar, maar maakt dat wat uit. Uiteindelijk gaat het erom wie het hoogst komt, net als bij andere racespellen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 10:28 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
koekie_monster85 schreef:
Wat vinden jullie van de puntentelling bij k2? Ik vind het spel heel erg leuk... maar de eindpuntenstelling vind ik een anti climax. De scores liggen zo dicht bij elkaar...


Juist omdat je weet dat de kans op een gelijkspel zo groot is, word je gedwongen om als een gek die berg op te rennen: bij een gelijkspel wint namelijk degene die als eerste bovenaan is gekomen. Als de puntentelling niet zo dicht bij elkaar zou liggen, zou de druk om als eerste de top te bereiken, vele malen lager zijn en zal iedereen wat voorzichtiger zijn. Ik kan er naast zitten, maar ik vermoed dat dat ten koste zou gaan van de spanning van het spel.

Los daarvan kan ik je de uitbreiding Broad Peak van harte aanbevelen: omdat je hier ook op andere manieren punten kunt scoren, zitten er grotere verschillen tussen de scores van de spelers; of nee, de scores komen op een heel andere manier tot stand, moet ik eigenlijk zeggen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jouw gevoel bij de huidige telling (die ik persoonlijk dus niet deel, omdat het je dwingt om snel bovenaan te zijn), opgelost is in de Broad Peak variant.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: k2 vraagje
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 16:26 
Matroos

Berichten: 49
betelgeuze schreef:
't Is dus gewoon een lastige kaart waar je niks mee kan doen en (driemaal in het spel) rekening mee moet proberen houden.

Dat is een beetje overdreven. Er zijn heel vaak momenten in het spel waarop je het liefsat helemaal geen kaarten zou spelen (acclimatisatie is goed, en je wil even het slechte weer boven je voorbij laten gaan) Op deze momenten ben je blij als je de 0-kaart kan spelen.

Voor de puntentelling, dat heb ik altijd het grootste nadeel gevonden, en daarom speel k ook liever broad-peak, deze geeft namelijk meer punten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - k2 vraagje  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten


Tags

K2, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®