Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



52 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 19:17 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Al eerder werd bekend gemaakt dat 999Games het populaire spel The Resistance gaat uitgeven, inmiddels is ook de naam bekend: De Mol.

Afbeelding


Citaat:
Rollenspel voor 5 tot 10 spelers, waarin agenten het tegen mollen opnemen.

De spelers weten niet van elkaar aan welke kant ze staan. Met behulp van missies proberen de agenten de corrupte overheid te laten vallen. Helaas zijn er mollen in het team geïnfiltreerd. Een enkele mol kan een missie al doen mislukken. Daardoor moet de leider zijn missieteam zorgvuldig kiezen.

De agenten proberen door middel van discussie, misleiding en deductie uit te vinden wie hun medestanders zijn. De mollen kennen wel elkaars identiteit en proberen de missies te saboteren. Lukt het de agenten om de mollen op tijd te ontdekken? Alles is geoorloofd in de strijd tegen het onrecht. Het is de spelers alleen verboden om hun karakterkaarten aan elkaar te laten zien. De agenten winnen als ze 3 succesvolle missies uitgevoerd hebben, de mollen als er 5 keer na elkaar tegen een missieteam is gestemd of als er 3 missies zijn mislukt.

De Mol bevat de uitbreiding "De samenzwering groeit", die extra tactische mogelijkheden toevoegt voor nog meer intrige en deductie!

De Mol is een superspannend, interactief spel voor grote groepen en duurt maar een half uurtje.


De 999Games website heeft inmiddels ook meer informatie vrijgegeven over Star Trek: Catan:

Afbeelding

Citaat:
Koloniseren in de ruimte

In deze nieuwe variant op het bekende De Kolonisten van Catan bouwen de spelers ruimtestations om grondstoffen te produceren en hun netwerk uit te breiden. Zoals gebruikelijk kunnen ze hun grondstoffen, zoals dilithium en tritanium met de andere spelers ruilen. Met deze grondstoffen bouwen ze nieuwe ruimteschepen en ruimtetstations. Ondertussen zaait een Klingonschip onrust. Iedere speler kruipt in de rol van een van de volgende karakters, die ieder een unieke speciale eigenschap hebben: Kirk, Spock, McCoy, Sulu, Scott, Uhura, Chekov, Chapel, Rand of Sarek.

De thematische setting van het spel zorgt ervoor dat de spelers zich werkelijk onderdeel voelen van de beroemde science-fictionserie Star Trek!


En ook Dierentuin Dobbelspel is inmiddels toegevoegd aan de spellendatabase. In het buitenland beter bekend als Zooloretto, maar hier als Burgers' Zoo - dit is de dobbelvariant.

Afbeelding

Citaat:
Vlot, uitdagend dobbelspel voor jong en oud!

Dobbel je eigen dierentuin bij elkaar. Je krijgt een lege dierentuin, die plaats biedt aan een beperkt aantal dieren. Als je aan de beurt bent, kies je voor het dobbelen van dieren. Die leg je op transportwagens naar keuze. Je mag echter ook een transportwagen nemen in plaats van te dobbelen en zo je dierentuin vullen. Wie als eerste een verblijf met een bepaalde diersoort vol heeft, krijgt bonuspunten. Maar pas op, heb je teveel dieren van een soort, dan krijg je minpunten!

Dierentuin het Dobbelspel heeft een vrij lage geluksfactor en is daardoor leuk voor gezinnen met kinderen én gevorderde spelers!


Ook de Kolonisten van Catan liggen vernieuwd in de winkel - nu geen hout meer, maar plastic.
Zie ook: website 999 Games (afbeelding rechtsonder).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 19:51 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
'Dierentuin het Dobbelspel heeft een vrij lage geluksfactor'

Dobbelen en lage geluksfactor; hoe krijg je het voor elkaar om in de blurbtekst (reclametekst ten behoeve van de handel en consument), van oudsher toch al gespeend van enige zelfreflectie, zulke onzin te poneren?

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 20:52 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ken het spel niet, maar er zijn steeds meer dobbelspellen waarbij geluk wordt ingeperkt: Kingsburg of Burgen von Burgund bijvoorbeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
'Dierentuin het Dobbelspel heeft een vrij lage geluksfactor'

Dobbelen en lage geluksfactor; hoe krijg je het voor elkaar om in de blurbtekst (reclametekst ten behoeve van de handel en consument), van oudsher toch al gespeend van enige zelfreflectie, zulke onzin te poneren?


In dit spelletje oefen je jouw invloed uit nadat je hebt gegooid. Voor een dobbelspel leidt dit per saldo tot een vrij lage geluksfactor. Het lijkt zowaar een passende blurbtekst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:46 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
'Ken het spel niet'

Hetgeen je niet weerhoudt om ins Blaue hinein te interpreteren. Joh, soms zou het mensen niet misstaan om gewoon eerst na te denken en dan pas iets te ventileren, en vooral niet, als een kip zonder kop, allerlei dingen te roepen die nog suggestiever zijn dan het losse zand waarop ze gestoeld zijn. En voordat er iemand gaat roepen (want die zijn er ook) dat ik het vast een slecht spel vind: ik vind het een alleraardigst spel; een dobbelspel, dat wel. Maar wel een met veel geluk en begrensde tactiek. Dus ik blijf bij mijn mening over de idioterie van de hoeratekst.

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
'Ken het spel niet'

Hetgeen je niet weerhoudt om ins Blaue hinein te interpreteren. Joh, soms zou het mensen niet misstaan om gewoon eerst na te denken en dan pas iets te ventileren, en vooral niet, als een kip zonder kop, allerlei dingen te roepen die nog suggestiever zijn dan het losse zand waarop ze gestoeld zijn. En voordat er iemand gaat roepen (want die zijn er ook) dat ik het vast een slecht spel vind: ik vind het een alleraardigst spel; een dobbelspel, dat wel. Maar wel een met veel geluk en begrensde tactiek. Dus ik blijf bij mijn mening over de idioterie van de hoeratekst.


Waar interpreteert hij ins Blaue hinein? Ik zie alleen maar een paar voorbeelden van spellen met een hoop dobbelwerk en een relatief lage geluksfactor. Een passende reactie op dit onderwerp.

Mooi dat je bij jouw mening blijft. Ook de bestrijding van niet bestaande idioterie verdient zijn voorvechters.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:51 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
'In dit spelletje oefen je jouw invloed uit nadat je hebt gegooid.'

Als dat de nieuwe definitie moet zijn van een spel dat zogenaamd tactisch geweldig uit de voeten kan met dobbelstenen, dan ken ik er wel een paar, of eigenlijk een heleboel, waaronder vele klassiekers waar de tactische speler zijn neus voor op zou halen of in ieder geval zijn wenkbrauwen bij zou fronsen: zijn dat allemaal tactisch spellen, ineens, volgens jouw opvatting?

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:52 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
'Waar interpreteert hij ins Blaue hinein?'

'Ken het spel niet'

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Als persoonlijke begeleider van BaSL wil ik me namens hem verexcuseren dat hij wat zei.
Het zal niet meer gebeuren (hoop ik).

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:54 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Richard van Vugt schreef:
Joh, soms zou het mensen niet misstaan om gewoon eerst na te denken en dan pas iets te ventileren, en vooral niet, als een kip zonder kop, allerlei dingen te roepen die nog suggestiever zijn dan het losse zand waarop ze gestoeld zijn.

Tip: volgende keer gewoon met het àndere been uit bed stappen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
'In dit spelletje oefen je jouw invloed uit nadat je hebt gegooid.'

Als dat de nieuwe definitie moet zijn van een spel dat zogenaamd tactisch geweldig uit de voeten kan met dobbelstenen, dan ken ik er wel een paar, of eigenlijk een heleboel, waaronder vele klassiekers waar de tactische speler zijn neus voor op zou halen of in ieder geval zijn wenkbrauwen bij zou fronsen: zijn dat allemaal tactisch spellen, ineens, volgens jouw opvatting?


Deze aan idioterie grenzende interpretatie van mijn bericht nodigt niet uit tot een serieuze reactie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 21:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Seabie schreef:
Tip: volgende keer gewoon met het àndere been uit bed stappen.


:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2012, 01:28 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Erwin schreef:
Richard van Vugt schreef:
'In dit spelletje oefen je jouw invloed uit nadat je hebt gegooid.'

Als dat de nieuwe definitie moet zijn van een spel dat zogenaamd tactisch geweldig uit de voeten kan met dobbelstenen, dan ken ik er wel een paar, of eigenlijk een heleboel, waaronder vele klassiekers waar de tactische speler zijn neus voor op zou halen of in ieder geval zijn wenkbrauwen bij zou fronsen: zijn dat allemaal tactisch spellen, ineens, volgens jouw opvatting?


Deze aan idioterie grenzende interpretatie van mijn bericht nodigt niet uit tot een serieuze reactie.


Kijk dat is een mooie reactie erwin die moet ik onthouden.

Volgens mij is Richard aan de rooie klats deze week...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2012, 07:15 
5. Star Wars: The Queen's Gambit (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Komt Richard echt te vaak zo vijandig over of ligt dat aan mij? :shock:

:thumbdown:

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2012, 07:17 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Drekster2001 schreef:
Komt Richard echt te vaak zo vijandig over of ligt dat aan mij? :shock:

:thumbdown:


Nee, Bas was gewoon erg brutaal. ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - 999Games: De Mol, Star Trek Catan en Dierentuin Dobbelspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

999 Games, De Mol, Dierentuin Dobbelspel, Kolonisten van Catan, Star Trek: Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®