Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



110 berichten | Pagina 1 van 8 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spiel 2012: Quined Games
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 14:09 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Quined heeft twee releases in de planning voor de komende editie van Spiel.

Het gaat om twee titels, die beide in beperkte oplage uitkomen en niet zullen worden bijgedrukt.

Dan de titels:
Homesteaders in een Master Print editie. Het artwork is - op wat kleine onderdelen na - geheel nieuw!
Carson City Expansion waarschijnlijk ook in een Master Print editie

Alvast een plaatje uit de nieuwe Homesteaders:
Afbeelding

_________________
Mijn geleuter!


Laatst bijgewerkt door cab op zo 05 aug 2012, 16:35, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spiel Quined Games
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 14:37 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Nog even benadrukken dat er geprobeerd wordt het voor Spiel allemaal rond te krijgen maar het is niet 100% zeker.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 14:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Homesteaders is een aanwinst voor de Nederlandstalige spellenkast. Goede zet van de Quispels!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 14:51 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Joehoe,
het grote zwijgen is doorbroken. :silent: :arrow: :clap:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 14:58 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
rober schreef:
Joehoe,
het grote zwijgen is doorbroken. :silent: :arrow: :clap:


Kunnen we eindelijk ons mond openen ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 15:55 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Wat gaat homesteaders kosten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 18:39 
Uitgever

Berichten: 23
Woonplaats: Oud-Beijerland
Xildur schreef:
Wat gaat homesteaders kosten?

Geen idee. We zijn met beide titels nog hardstikke druk, dus over verkoopprijzen hebben we niet echt nagedacht. We hopen nog op tijd te zijn en de tekenaars (Hans Janssen en Alexandre Roche) doen er alles aan omde spellen er zo leuk mogelijk te laten uitzien.
Overigens: beide spellen verschijnen in vier talen (Nederlands, Engels, Frans en Duits) en zijn ook maar niet alleen voor de Nederlandse markt bedoeld.

Groetjes,


Arno Quispel
Quined


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 19:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Goed thema, check
Masterprint componenten, check
Spel dat al langer op mijn radar stond, check!

Wooot! Ik ben super benieuwd naar het nieuwe artwork en naar het spel. Ik was m in Europa nog nergens tegengekomen dus goed dat Quinned m voor ons iig beter beschikbaar maakt.

(hoewel ik natuur liever een vet nieuw spel had gezien, om Nederland als vette spellenland verder op de kaart te zetten)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 19:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
kezuskrijst schreef:
(hoewel ik natuur liever een vet nieuw spel had gezien, om Nederland als vette spellenland verder op de kaart te zetten)


Ik vind Homesteaders persoonlijk een zéér verstandige en goede keuze. Het is een erg leuk spel dat in nog niet zoveel spellenkasten aanwezig zal zijn. Het nadeel van andere releases in onze Nederlandse taal is dat we ze vaak al in het Engels of Duits hebben staan. Ik denk bijvoorbeeld aan 999 games die Ora & Labora, Le havre en andere Agricola's "vertalen", maar jammerlijk genoeg een half jaartje te laat. Het spijtige is dat ze ons nooit voor Essen kunnen vertellen welke spellen ze zullen op de markt brengen en dan is het vaak al te laat om de veelspeler als klant te kunnen strikken. (aangezien deze er waarschijnlijk ook niet al te veel uitmaakt of het spel in het Engels of Nederlands is)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 19:53 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
arne schreef:
kezuskrijst schreef:
(hoewel ik natuur liever een vet nieuw spel had gezien, om Nederland als vette spellenland verder op de kaart te zetten)


Ik vind Homesteaders persoonlijk een zéér verstandige en goede keuze. Het is een erg leuk spel dat in nog niet zoveel spellenkasten aanwezig zal zijn. Het nadeel van andere releases in onze Nederlandse taal is dat we ze vaak al in het Engels of Duits hebben staan. Ik denk bijvoorbeeld aan 999 games die Ora & Labora, Le havre en andere Agricola's "vertalen", maar jammerlijk genoeg een half jaartje te laat. Het spijtige is dat ze ons nooit voor Essen kunnen vertellen welke spellen ze zullen op de markt brengen en dan is het vaak al te laat om de veelspeler als klant te kunnen strikken. (aangezien deze er waarschijnlijk ook niet al te veel uitmaakt of het spel in het Engels of Nederlands is)


Ik ben het volledig met je eens :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 20:02 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
arne schreef:
Ik denk bijvoorbeeld aan 999 games die Ora & Labora, Le havre en andere Agricola's "vertalen", maar jammerlijk genoeg een half jaartje te laat.


Ik ben het niet met je eens dat de uitgave van deze spellen door 999 games mosterd na de maaltijd is. Met name Agricola, waarbij je het spel met maar liefst 14 eigen kaarten vol tekst begint, is zo taalafhankelijk dat ik het weinig medespelers durfde aan te doen ze het in het Duits voor te schotelen. Dus ondanks dat ik de Duitse versie in Essen had aangeschaft heb ik ook de Nederlandse gekocht zodra hij uitkwam.

Bij Le Havre had ik een Engelse (of 'Australische' :roll: ) versie waar ik goed mee uit de voeten kon, maar toen ik de 999 versie voor een zacht prijsje zag heb ik ook die vervangen.

Toen Ora et Labora werd uitgegeven verwachtte ik min of meer al een Nederlandse uitgave, en gezien ook hier de sterke taalafhankelijkheid kon ik de Duitse versie rustig laten liggen. De Engelse versie kwam met een prijs van rond de €70 sowieso niet serieus in aanmerking voor aanschaf. Ja, ik was dan wel een half jaartje later, maar het is niet alsof we in de tussentijd niks anders te spelen hebben :) Dus ik ben persoonlijk erg blij met deze 999 Games uitgaven!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 20:58 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
aqwerty schreef:
Xildur schreef:
Wat gaat homesteaders kosten?

Geen idee. We zijn met beide titels nog hardstikke druk, dus over verkoopprijzen hebben we niet echt nagedacht. We hopen nog op tijd te zijn en de tekenaars (Hans Janssen en Alexandre Roche) doen er alles aan omde spellen er zo leuk mogelijk te laten uitzien.
Overigens: beide spellen verschijnen in vier talen (Nederlands, Engels, Frans en Duits) en zijn ook maar niet alleen voor de Nederlandse markt bedoeld.

Groetjes,


Arno Quispel
Quined


Thanks voor de heldere uitleg. Wat is trouwens een masterprint?

Ik ben het overigens met Ugur eens. A, omdat ik niet naar Essen ga en B, omdat ik graag Nederlandstalige spellen of taalonafhankelijke spellen speel. B is ook de reden van A.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 21:34 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Xildur schreef:
Ik ben het overigens met Ugur eens. A, omdat ik niet naar Essen ga en B, omdat ik graag Nederlandstalige spellen of taalonafhankelijke spellen speel. B is ook de reden van A.


Ik sluit mij hier ook volledig bij aan. Ik zou zelf nog niet eens zo'n probleem hebben met engelstalige spellen, maar ook die zouden in de groep waarmee ik speel niet in goede aarde vallen, dus wij houden het ook op nederlandstalige of taalonafhankelijke spellen.

Dat de vertaalde spellen pas later uitkomen en dat ik wellicht een groot gedeelte van de spellenmarkt misloop omdat niet alle spellen vertaald worden, dat is dan niet anders.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 21:49 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Xildur schreef:
Thanks voor de heldere uitleg. Wat is trouwens een masterprint?


Een serie spellen met dozen waarvan de zijkanten op een boek lijken zodat ze als boeken in de kast staan. Zal morgen wel een foto van de masterprints tot nu toe posten!

Kijk ook hier voor meer uitleg.

_________________
Mijn geleuter!


Laatst bijgewerkt door cab op zo 05 aug 2012, 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012, 21:50 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Ik zal me even verduidelijken, want blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk.
Ik gaf enkel een persoonlijke mening. Ik spreek als iemand die een spellenclub heeft en alles van zéér nabij volgt wat nieuwigheden betreft. Ik ga volledig akkoord dat een Nederlandstalige versie véél handiger is om te spelen als er veel tekst mee gemoeid is. Ik zou dan ook altijd graag de Nederlandstalige versie aanschaffen voor de club. Ik wacht de laatste tijd daarom ook vaak vooraleer ik een aankoop doe van spellen die eventueel zouden kunnen verschijnen in het Nederlands.

Ik doelde vooral op vorig jaar toen ik bepaalde uitgeverijen op voorhand mailde om te vragen of bepaalde spellen bij hen in de pijplijn zaten en ik bij allen een negatief of een onduidelijk antwoord kreeg. Als je niet naar Essen gaat en het geduld hebt om inderdaad gewoon even langer te wachten is er helemaal geen probleem of zo. 't Is maar dat jullie mijn repliek begrijpen, die zeker niet slecht bedoeld was. Moest iemand hier aanstoot aan hebben genomen, dan was dit niet de bedoeling en bied ik alvast mijn excuses aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
110 berichten | Pagina 1 van 8 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2012: Quined Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Carson City, Carson City: Gold & Guns, Homesteaders, Quined Games, Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®