Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Resistance: Avalon
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012, 09:23 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Indie Boards and Cards heeft voor Spiel een nieuwe variant voor The Resistance (De Mol) in de planning staan: The Resistance: Avalon.

Avalon is een zelfstandige variant, maar kan samen met het origineel gespeeld worden. Zoals de naam doet vermoeden speelt het zich af in het oude Brittannië met o.a. Merlijn en Arthur als hoofdrolspelers.

Citaat:
The Resistance: Avalon pits the forces of Good and Evil in a battle to control the future of civilization. Arthur represents the future of Britain, a promise of prosperity and honor, yet hidden among his brave warriors are Mordred's unscrupulous minions. These forces of evil are few in number but have knowledge of each other and remain hidden from all but one of Arthur's servants. Merlin alone knows the agents of evil, but he must speak of this only in riddles. If his true identity is discovered, all will be lost.

The Resistance: Avalon is a standalone game, and while The Resistance is not required to play, but the games are compatible and can be combined.



The Resistance: Avalon
Auteur: Don Eskridge
Illustrator: Luis Francisco / George Patsouras
Uitgever: Indie Boards and Cards
30 minuten
5-10 spelers

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... nce-avalon

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012, 14:01 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012, 17:36 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
BaSL schreef:
Afbeelding


Wat een übervaag cgi kasteel, lijkt wel alsof het een omlijning heeft ;O hoop niet dat het doosje in het echt ook zo poep eruit ziet. Verder leuke setting lijkt me wel iets. alhoewel sci-fi toch beter is ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 10:45 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
16 Feet Pauly schreef:
Verder leuke setting lijkt me wel iets. alhoewel sci-fi toch beter is ;).


Ha, daar verschillen wij dan toch van mening! :-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012, 11:05 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Van wat ik er van begrepen heb is dit gewoon The Resistance, alleen dan een versie waarbij je ook rollen hebt; net zoals bij Weerwolven. Ik ben zelf een groot fan van het origineel en ben erg benieuwd naar deze versie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2013, 09:44 
7. Imperial 2030 (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Zijn er al ervaringen opgedaan met dit spel? Volgens Nox spellenzolder beter dan The Resistance, maar wordt het door anderen ook zo ervaren? En is er al zicht op een Nederlandse versie (die dan 'De Mol: Avalon' gaat heten... :crazy: )


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2013, 21:30 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb avalon gespeeld, maar werd er niet warm of koud van.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2013, 21:32 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
usurper schreef:
Ik heb avalon gespeeld, maar werd er niet warm of koud van.

Kende je de 'gewone' versie ook al?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2013, 21:54 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Seabie schreef:
usurper schreef:
Ik heb avalon gespeeld, maar werd er niet warm of koud van.

Kende je de 'gewone' versie ook al?


Nee.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013, 00:08 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
usurper schreef:
Seabie schreef:
usurper schreef:
Ik heb avalon gespeeld, maar werd er niet warm of koud van.

Kende je de 'gewone' versie ook al?


Nee.


Ja, jezus man!!? gtfo dan ;) hahaha. nee dat kan, maar dit spel hangt heel erg af van de groep waarmee je speelt, en of je zelf ook houdt van een stevig robbertje psychologische oorlogsvoering ;). Joew Hai!?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013, 09:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
16 Feet Pauly schreef:
usurper schreef:
Seabie schreef:
usurper schreef:
Ik heb avalon gespeeld, maar werd er niet warm of koud van.

Kende je de 'gewone' versie ook al?


Nee.


Ja, jezus man!!? gtfo dan ;) hahaha. nee dat kan, maar dit spel hangt heel erg af van de groep waarmee je speelt, en of je zelf ook houdt van een stevig robbertje psychologische oorlogsvoering ;). Joew Hai!?


Ik heb het gespeeld met 8 en 9 man. Daarbij was diverse keren de bad guy of hoe het ook mag heten. Dit vond ik veel te makkelijk. Andersom vond ik het enorm lastig om de bad guys te ontmaskeren. Leuk om het een keer gedaan te hebben, maar zal niet zo snel meer meespelen. Maar gelukkig denken anderen daar weer anders over. :D

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013, 16:06 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
EEMBC schreef:
Zijn er al ervaringen opgedaan met dit spel? Volgens Nox spellenzolder beter dan The Resistance, maar wordt het door anderen ook zo ervaren? En is er al zicht op een Nederlandse versie (die dan 'De Mol: Avalon' gaat heten... :crazy: )


Tot de release van Avalon was The Resistance mijn favoriete spel. Tegenwoordig vind ik Avalon nog beter. Ik heb The Resistance meer dan 100 keer gespeeld, en Avalon inmiddels ook meer dan 50 keer. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik van bluf- en deductiespellen houd, al helemaal als je een geheime rol hebt. Zo vermaak ik mij ook goed met Castle of the Devil, Shadows over Camelot en Weerwolven van Wakkerdam.

De verandering van Avalon t.o.v. The Resistance zit hem inderdaad in de karakters (in plaats van plotkaarten), die het spel wel compleet anders maken. Goed communiceren is nog belangrijker. Ik vind het een zeer prettige toevoeging, aangezien na The Resistance veel te hebben gespeeld, het in eenzelfde groep alsmaar lastiger wordt om als spion nog te kunnen winnen. Tenslotte ben je alleen bezig met anderen misleiden en is voor jou alle informatie voorafgaand aan het spel bekend (wie de andere spionnen zijn). In Avalon ben je ook als spion (al heet het dan minion of mordred) ook aan het deduceren, aangezien het vinden van Merlijn je de overwinning oplevert.

Als je één van de spellen een keer wilt spelen ben je van harte welkom op een spellenavond of -dag bij de bordspelgroep in Hilversum. Ik open daar elke woensdagavond buurthuis St. Joseph aan de Minckelersstraat te Hilversum. We spelen daar spellen van 19:45/20:00 uur tot een uur of 23:00. Ook elke eerste zondag van de maand spelen we op dezelfde locatie vanaf 13:00 uur. Ik heb Avalon eigenlijk altijd mee. Zie voor meer informatie: http://bordspel.gasthuis.com/

De derde editie van The Resistance wordt een makeover van Coup met een extra karakter en loopt nu op Kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/201 ... -the-resis. Ik heb Coup nog niet gespeeld maar hoop 'm woensdagavond op tafel te kunnen leggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - The Resistance: Avalon  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joel22 en 15 gasten


Tags

De Mol, Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®