Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 14:13 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ola liefhebbers van Dominion (begoen Kezuskrijst ;) :twisted: ),

Zijn er al mensen die zich een beetje hebben verdiept in de kaarten van Dominion Dark Ages zoals het in het engels heet? ook al gelezen over de nieuwe Shelter kaarten?

Wat vinden jullie van de nieuwe startdecks en de algehele view van de kaarten die erin zitten.

Aparte kaarten zijn de Rats, die zich in je deck nestelen ;), en de pillage/spoils (eenmalig goud) kaarten, verder vind ik de transformatiekaart hermid/madman echt erg leuk gevonden!?

Het mooiste is dat er nu kaarten zijn die iets doen als je ze vernietigd hmm. Wat is die Donald toch een slimme jongen ;). hehe geen extra bordjes en tierelantijntjes volgens mij bij deze set.

Spuw je mening maar!? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 14:19 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Er zitten wel weer creatieve vondsten in ja... ik zou het best eens willen proberen.

Aan de ene kant, ik heb nu de basisset en de eerste twee uitbreidingen en feitelijk kan ik daar nog jaren mee vooruit, want ik heb nog lang niet alle 32 triljoen combinaties gespeeld.
Aan de andere kant, het kan geen kwaad om nog meer leuke effecten aan mijn Dominion-potjes toe te voegen... ik twijfel dus nog.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 14:40 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik heb de kaarten een beetje doorgekeken, en vind dat er leuke dingen tussen zitten (zoals bijvoorbeeld de Rats die je noemde - erg goed gevonden).

Maar merk dat ik een beetje Dominion-moe ben. Ook de nieuwe kaarten voelen als meer van hetzelfde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 15:45 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Wyckyd schreef:
Ik heb de kaarten een beetje doorgekeken, en vind dat er leuke dingen tussen zitten (zoals bijvoorbeeld de Rats die je noemde - erg goed gevonden).

Maar merk dat ik een beetje Dominion-moe ben. Ook de nieuwe kaarten voelen als meer van hetzelfde.


Ja die periode van moeheid heb ik ook gehad, maar mede door het NK ben ik nu weer aan't spelen ;). Is misschien wel het grootste probleem van dit spel... dat je het zo extreem veen speelt in het begin dat je het een lange periode gewoon moe bent. gelukkig blijft dat niet.... en de nieuwe sets maken het weer leuk om te spelen :D.

gisteren bijvoorbeeld met invloed gespeeld en een mix van wat ik al had, ik merkte dat toernooi (waarbij je een provincie moet tonen uit je hand) een zeer lastige kaart is om te meesteren met 2 spelers. Voordat dat loopt is het spel al voorbij :(. Nar beviel mij wel en Hoofdweg uit achterland is ook een erg krachtige kaart gebleken, ik had er 3 achter elkaar, provincies voor 5 geld... alleen zaten er geen extra aanschaffen in. Hmmm ook hoorn des overvloeds vind ik een toppertje :D.

Gewoon lekker spelen :D, ik denk dat deze nieuwe set ook weer dit soort taferelen met zich mee gaat brengen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 16:13 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
We hebben er nog niets over gelezen, maar zijn erg benieuwd naar de nieuwe kaarten!
Heeft iemand al een idee wanneer de nederlandse versie zal uitkomen?

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 16:17 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
16 Feet Pauly schreef:
Ja die periode van moeheid heb ik ook gehad, maar mede door het NK ben ik nu weer aan't spelen ;). Is misschien wel het grootste probleem van dit spel... dat je het zo extreem veel speelt in het begin dat je het een lange periode gewoon moe bent. gelukkig blijft dat niet.... en de nieuwe sets maken het weer leuk om te spelen :D.


In het begin had ik het bijna gelijk gekocht, maar heb besloten het even af te wachten. Toen hadden drie vrienden het allemaal op de kop getikt, en heb ik het inderdaad heel veel kunnen spelen.
En nu denk ik er soms nog wel 's over om toch wat te kopen. Hoef niet alles te hebben: elke set heeft wel leuke kaarten, maar hoef niet zoveel Dominion in huis te hebben. (heb mijn Magic niet verkocht om die ruimte te vullen met Dominion!)

Maar ja, welke sets koop je dan? Vond zelf Alchemie met de potions grappig, maar zeker niet nodig. Vond Seaside met de duration cards vervelend... Vond de aanvallen in Intrigue een goeie toevoeging. Heb de kaarten van de Base set wel gehad, maar die zijn misschien wel juist handig als basis?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 17:44 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Wyckyd schreef:
16 Feet Pauly schreef:
Ja die periode van moeheid heb ik ook gehad, maar mede door het NK ben ik nu weer aan't spelen ;). Is misschien wel het grootste probleem van dit spel... dat je het zo extreem veel speelt in het begin dat je het een lange periode gewoon moe bent. gelukkig blijft dat niet.... en de nieuwe sets maken het weer leuk om te spelen :D.


In het begin had ik het bijna gelijk gekocht, maar heb besloten het even af te wachten. Toen hadden drie vrienden het allemaal op de kop getikt, en heb ik het inderdaad heel veel kunnen spelen.
En nu denk ik er soms nog wel 's over om toch wat te kopen. Hoef niet alles te hebben: elke set heeft wel leuke kaarten, maar hoef niet zoveel Dominion in huis te hebben. (heb mijn Magic niet verkocht om die ruimte te vullen met Dominion!)

Maar ja, welke sets koop je dan? Vond zelf Alchemie met de potions grappig, maar zeker niet nodig. Vond Seaside met de duration cards vervelend... Vond de aanvallen in Intrigue een goeie toevoeging. Heb de kaarten van de Base set wel gehad, maar die zijn misschien wel juist handig als basis?


Hehe ik heb mijn magic kaarten nog, zit er wel sterk aan te denken om ze te verkopen (iig staat een deel op internet) vorige week 2 time spirals verkocht voor €34,50 incl. verzendkosten naar Oostenrijk. Maar de decks die ik had wil ik eigenlijk nog een beetje in tact houden. mijn dominion doos is alleen de basisdoos daarin heb ik alles weten te passen, ik mis intrige nog, zou ik wel graag willen hebben nog, maar komt wel een keer met een aanbieding ergens. ik heb overvloed net nieuw en die zit nog niet in de basisdoos :D weet niet zeker of dat gaat passen, gok van wel ;) die was niet te duur ook. dus heel veel plaats neemt het niet in beslag. Ik heb jaar geleden de basis gekocht een maat van mij intrige, hij vond de basis toch wel essentieel om te hebben, en geeft ook in potjes met andere sets goede toevoegingen, als ik kijk naar de kaarten in de basis, zijn festival, laboratorium en remodel toch wel zeer goede kaarten.

Nou ja wat betreft Dominion ben ik waarschijnlijk wel een verzamelaar ;) als je het maar goed spreidt over de tijd dan is er niks mis mee :D.

@Els je kunt hier al wat engelse kaarten bekijken:

http://dominion.diehrstraits.com/?set=Dark%20Ages

Sommige zijn niet officieel meen ik, bandit camp maak ik nog niks uit op, de tekst lijkt onvolledig.

De Necropolis, overgrown estate en de hovel zijn dus 3 nieuwe startkaarten waarmee je het spel begint in plaats van de landgoederen. 1 van elk dus.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 19:17 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
De regels online bij RGG (in het Engels dus): http://riograndegames.com/uploads/Game/Game_421_gameRules.pdf


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012, 11:24 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik kijk uit naar de nieuwe set, maar ben bang dat het niet meer in mijn koffer past :P
Ik heb alle sets en pas de 200 gespeelde potjes behaalt en speel het nog steeds erg graag, maar ook idd een periode gehad dat ik dominion-moe was en soms komt dat gevoel wel alweer om de hoek kijken. Maar wat wil je na zoveel potjes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012, 23:04 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Dark Ages roept een beetje een dubbel gevoel op bij mij.

Aan de ene kant zitten er veel coole kaarten tussen die het spel totaal overhoop gooien, yay! Aan de andere kant zitten er veel kaarten tussen die het spel totaal overhoop gooien, wait, what?

Ja, ik heb het bewust herhaald.

Ik hou van Dominion, ik heb op internet misschien meer dan 3000 potjes gespeeld en meer dan eens in de overall top 50 gestaan. Dus ik vind dat ik recht van spreken heb.

Maar met Dark Ages zijn er dus kaarten die afbreuk doen aan het pure Dominion-spel. Variantie is een intrinsiek onderdeel van het spel vanwege het vele schudden, maar ik hou eigenlijk niet zo van kaarten die het geluk een grotere factor maken dan het is. Tournament (ik gebruik gewoon voor het gemak de Engelse namen) is zo'n kaart waarvan ik zeker geen fan ben.

De Knights in Dark Ages zijn dan ook niet voor mij, net als de Ruins. Het mooie aan Dominion vond ik altijd dat je allemaal gewoon dezelfde kaarten kon kiezen en krijgen. Met Dark Ages verandert dat enorm. Je weet niet welke Ruins je krijgt en sommige zijn zeker slechter dan andere. De Ruined Village is puur waardeloos zonder Throne Room of King's Court, met een Ruined Market heb je tenminste nog een +Buy.

En dan is er het gedoe met de trash. Als je met 2 spelers speelt, is het niet zo erg, maar als je met 3 of meer speelt kun je dan weer beter of slechter uitkomen als je buurman iets trasht.

Ook zijn er kaarten die de speler die ze als eerste speelt een enorme boost geeft. Stel je opent met zijn allen 5/2 en kiest Pillage/whatever. Degene die de Pillage als eerste speelt heeft een goede kans om bij de anderen Pillage te discarden en als eerste de Spoils te pakken. En dit kan in beurt 3 al gebeuren.

En Squire kan met een simpele Trade Route in beurt 3 al worden geupgrade naar iets als Goons.

Natuurlijk zit dit soort variantie ook al in de eerdere uitbreidingen, maar naar mijn gevoel is dit een uitbreiding voor de echte combo-freaks met aardig wat interactie en de eerste die zijn combo op de rit krijgt, zal dan vaak winnen.

Aan de andere kant vind ik het wel een gave uitbreiding juist vanwege de game warping kaarten. Ook al is het niet het pure Dominion wat ik gewend ben, ik sta wel open voor de nieuwe kaarten en zal er denk ik ook wel veel plezier aan beleven. Het is gewoon even wennen.


Edit: Oh, en Pauly, waarschijnlijk heb je onder invloed gespeeld anders had je wel met OVERvloed gespeeld. ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 00:04 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Davio schreef:
Edit: Oh, en Pauly, waarschijnlijk heb je onder invloed gespeeld anders had je wel met OVERvloed gespeeld. ;)


Bedankt voor je verhaal, haha joew onder invloed overvloed gespeeld inderdaad :P haha goed dat iemand goed leest.

Tot a.s. zondag iig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 00:07 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik ga deze wel aanschaffen. Al is het maar om mijn Dominionset compleet te maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 00:12 
Professor Pimpel

Berichten: 218
Woonplaats: Wormerveer
Pedro777 schreef:
Ik ga deze wel aanschaffen. Al is het maar om mijn Dominionset compleet te maken.

Ik vrees ook dat ik 'geen keus' heb om diezelfde reden hihihi.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 08:54 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de nieuwe set. Leuk dat er weer nieuwe mechanismen in zitten. Zou hij in het nederlands op spiel te krijgen zijn?
Offtopic: doen mensen hier ook aan custom uitbreidingen? Ik ben momenteel bezig met de fairy tale set die op boardgamegeek te vinden is. Maar wat een werk is dat zeg...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 09:14 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion: De middeleeuwen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

999 Games, Dominion: De Donkere Middeleeuwen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®